«Έγκλημα και τιμωρία»: Ο Δημήτρης Τάρλοου αποκωδικοποιεί τον Ντοστογιέφσκι -Οι πρώτες εικόνες - iefimerida.gr

«Έγκλημα και τιμωρία»: Ο Δημήτρης Τάρλοου αποκωδικοποιεί τον Ντοστογιέφσκι -Οι πρώτες εικόνες

αλειφεροπουλος κερι
«Εγκλημα και τιμωρία» στο θέατρο Πορεία, οι πρώτες φωτογραφίες

«Γιατί τη σκότωσες;», ρωτάει η νεαρή πόρνη Σόνια τον Ρασκόλνικοφ. «Ήθελα να διαπιστώσω αν τολμώ», απαντά χαμηλόφωνα αυτός. Ο Δημήτρης Τάρλοου μάς παρουσιάζει το έργο που ετοιμάζει για τη νέα σεζόν

Ο Δημήτρης Τάρλοου με ένα κάστ σημαντικών ηθοποιών, Δημήτρη Ημελλο, Προμηθέα Αλειφερόπουλο, Σοφία Σεϊρλή, Μαριάννα Πουρέγκα, θα μας μεταφέρει στο κόσμο του Ντοστογιέφσκι μέσα από το εμβληματικό «Έγκλημα και τιμωρία». Το «Έγκλημα και τιμωρία» θα κάνει πρεμιέρα σε σκηνοθεσία του Δημήτρη Τάρλοου στις 22 Νοεμβρίου, όπως ήδη έχει ανακοινώσει μέσα από το iefimerida.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

«Εγκλημα και τιμωρία» στο θέατρο Πορεία

Η παράσταση θα παρουσιαστεί στο θέατρο Πορεία. Οι ηθοποιοί είναι σε πρόβες και ήδη έγινε μία πρώτη φωτογράφηση για τον Ρασκόλνικωφ και τη Σόνια. Δείτε τις εικόνες παρακάτω

παρασταση
Το «Έγκλημα και τιμωρία», σε σκηνοθεσία Δημήτρη Τάρλοου, προγραμματίζεται να κάνει πρεμιέρα στις 22 Νοεμβρίου

Στην παράσταση παίζουν (αλφαβητικά): Ρασκόλνικωφ: Προμηθέας Αλειφερόπουλος, Ντούνια: Στέλλα Βογιατζάκη, Πορφύριος: Δημήτρης Ήμελλος, Ντοστογιέφσκι/ Ραζουμίχιν: Αλέξανδρος Μαυρόπουλος, Σβιντριγκάιλοφ: Δημήτρης Μπίτος, Σόνια: Μαριάννα Πουρέγκα, Μητέρα του Ρασκόλνικωφ/ φάντασμα Αλιόνας: Σοφία Σεϊρλή

παρασταση
Φωτογράφιση για την παράσταση στο θέατρο Πορεία
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
παρασταση
Για το «Εγκλημα και τιμωρία» ο Δημήτρης Τάρλοου επιλέγει δυο έξοχους ηθοποιούς της νεότερης γενιάς, στους πρώτους ρόλους, τον Προμηθέα Αλειφεροπούλο και τη Μαριάννα Πουρέγκα

Γράφει ο Δημήτρης Τάρλοου για το «Εγκλημα και τιμωρία». «Αν είμαι ένα ακόμα ανθρωπάριο, μια χαμερπής ψείρα ή άνθρωπος κανονικός με βούληση κι αξιοπρέπεια». Τίποτα το ωφελιμιστικό, λοιπόν, δεν είχε ο φόνος του. Δεν σκότωσε μια ενοχλητική και βλαβερή τοκογλύφο, για να ωφεληθούν κάποιοι άλλοι. Το έκανε για να δει πόσο κοντά στο πρότυπό του, τον Μεγάλο Ναπολέοντα, μπορεί να φτάσει. Μετά αναρωτήθηκε: «Μα ο Μεγάλος Ναπολέοντας θα είχε ποτέ δεύτερες σκέψεις ή αμφιβολίες για το ορθό της πράξης του;» Ασφαλώς όχι· αυτός θα είχε δολοφονήσει χιλιάδες ανενδοίαστα.

Κάπου εκεί αρχίζει η αγωνιώδης περιδίνηση του Ροντιόν Ρασκόλνικοφ. Αυτός, που το όνομά του σημαίνει σχισματικός, άνοιξε ηθελημένα στον εαυτό του μια ρωγμή. Η συνείδηση, που για τον Ντοστογιέφσκι είναι το εσώτατο, εκεί που φωλιάζει ο ψυχισμός, δεν είναι ένας σιωπηλός τόπος· είναι εκεί που διαρκώς ακούμε τις φωνές των άλλων να μας κρίνουν, να μας καταδιώκουν, να μας προκαλούν. Σε αυτό το ρινγκ κατοικεί ο Ρασκόλνικοφ και με αυτές τις φωνές συνδιαλέγεται. Σταδιακά καταρρέει, συνθλίβεται από την ανίατη ασθένεια που τον έχει βρει. Τη γριά τη σκότωσε, αλλά ταυτόχρονα έχει σκοτώσει και την ηθική αρχή. Δεν έχει, ωστόσο, διαβεί τον Ρουβίκωνα, δεν έχει πατήσει την άλλη όχθη. Εντός του, υπάρχει σίγουρα κάτι το μη ανθρώπινο, κάτι που ούτε ο ίδιος γνώριζε ότι υπήρχε. Όμως, αυτή η αποκάλυψη έρχεται σταδιακά κι όχι χωρίς οδύνη. Ιδού ο πυρήνας αυτού του σπουδαίου έργου: καμία ευτυχία μέσα στην άνεση· η όποια ευτυχία εξαγοράζεται με τίμημα τις οδύνες.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ένας κόσμος κατοικημένος από Αγγέλους και Χερουβείμ είναι κόσμος άνευ νοήματος, διότι τότε καταργείται εμφατικά η ελευθερία του Ανθρώπου. Χωρίς γκρεμούς, χωρίς σκοτεινή προοπτική, χωρίς το αδυσώπητο σφαγείο της καθημερινότητας, η όποια αγαθότητα φαντάζει ακατανόητη. Αυτή είναι η αβυσσαλέα ελευθερία που μας ανοίγεται ως χώρος ευθύνης. Όποιος είναι ικανός για το μέγιστο σφάλμα, είναι ικανός και για τη μεγάλη εξιλέωση.

Η Σόνια, μια φτωχή κοπέλα που ζει στην πορνεία για να ζει τους δικούς της, ουδεμία σχέση έχει με μελοδραματικούς χαρακτήρες. Είναι απλοϊκή, αλλά κατανοεί εξ ενστίκτου ότι την αφορά η Ανάσταση του Λαζάρου και όχι του Ιησού. Αυτό είναι και που δαιμονίζει περισσότερο τον Ρασκόλνικοφ. Ο ορθολογιστής μέσα του εξεγείρεται: «Μα αφού δεν υπάρχει Ανάσταση, αφού ο Λάζαρος βρωμούσε, είχε πεθάνει και βρωμούσε. Αφού λένε πως και μετά την Ανάστασή του δεν χαμογέλασε ποτέ!» Ο ορθολογιστής που τον οδήγησε στο συμπέρασμα «υπάρχουν ανώτεροι και κατώτεροι άνθρωποι και άρα έχουμε δικαίωμα στο έγκλημα», εξανίσταται. Η Σόνια, όμως, μιλάει για την Ανάσταση εν ζωή. Είναι σκανδαλώδες κι εξωφρενικό, είναι διατεθειμένη να θυσιάσει τον εαυτό της για να του δείξει τον δρόμο.

Εδώ έγκειται και η τεράστια πρωτοτυπία και μοναδικότητα του εγχειρήματος Ντοστογιέφσκι, ενώ κατά κανόνα το κακό προτείνεται ως απόδειξη της μη ύπαρξης Θεού, εδώ το κακό, η οδύνη, είναι ακριβώς το αντίθετο: απόδειξη της ύπαρξής Του. Αν υπάρχει Θεός, είναι επειδή υπάρχει κακό. Και εκεί εδράζεται και η απόλυτη Ελευθερία μας.

Το κείμενο γράφτηκε από το Δημήτρη Τάρλοου, με οδηγό τον Ντοστογιέφσκι του Κωστή Παπαγιώργη, εκδόσεις Καστανιώτη. 

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Προμηθέας Αλειφεροπούλος
Προμηθέας Αλειφεροπούλος

Έγκλημα και Τιμωρία στο Θέατρο Πορεία, για τη νέα θεατρική σεζόν

Μαριάννα Πουρέγκα
Μαριάννα Πουρέγκα

Θεατρική μεταφορά: Θανάσης Τριαρίδης / Σκηνοθεσία: Δημήτρης Τάρλοου / Σκηνικά : Θάλεια Μέλισσα / Κοστούμια: Αλέξανδρος Γαρνάβος, Τζίνα Ηλιοπούλου / Μουσική: Φώτης Σιώτας / Επιμέλεια κίνησης: Κορίνα Κόκκαλη / Φωτισμοί: Αλέκος Αναστασίου / Βοηθοί Σκηνοθέτη: Δήμητρα Κουτσοκώστα, Nεφέλη Παπαναστασοπούλου / Βοηθός Σκηνογράφου: Νάντια Κασσάρα / Φωτογραφίες : Μαρίζα Καψαμπέλη

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Μουσικός επί σκηνής: Τάσος Μυρισλής

Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο 
ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ
Tο iefimerida.gr δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ