Αποδόθηκε, αποκατεστημένο, στο κοινό το αρχαίο θέατρο Δωδώνης -Μετά από 22 χρόνια σιωπής - iefimerida.gr

Αποδόθηκε, αποκατεστημένο, στο κοινό το αρχαίο θέατρο Δωδώνης -Μετά από 22 χρόνια σιωπής

Το αποκατεστημένο τμήμα του αρχαίου θεάτρου στη Δωδώνη
Το αποκατεστημένο τμήμα του αρχαίου θεάτρου στη Δωδώνη
NEWSROOM IEFIMERIDA.GR

Αποδόθηκε στο κοινό το αποκατεστημένο αρχαίο θέατρο της Δωδώνης με μία μεγάλη συναυλία της Φιλαρμονικής Ορχήστρας Νέων της Βοστώνης.

Συγκεκριμένα, αποδόθηκε στο κοινό χθες, Παγκόσμια Ημέρα της Μουσικής, το κάτω μέρος του κοίλου του αρχαίου θεάτρου της Δωδώνης, έπειτα από την αποκατάστασή του.

Όπως είπε η Υπουργός Πολιτισμού και Αθλητισμού Λίνα Μενδώνη στην εκδήλωση, η οποία πραγματοποιήθηκε παρουσία του Προέδρου της Βουλής των Ελλήνων Κώστα Τασούλα, «Σήμερα το Υπουργείο Πολιτισμού και Αθλητισμού παραδίδει στους Ηπειρώτες και σε όλους τους επισκέπτες της Ηπείρου, Έλληνες και ξένους, αυτό το μοναδικό μνημείο, το αρχαίο θέατρο της Δωδώνης, το κάτω τμήμα του κοίλου, ενώ οι αναστηλωτικές εργασίες συνεχίζονται».

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Απο το 1960 οι παραστάσεις στο αρχαιο θέατρο Δωδώνης

Στο αρχαίο θέατρο της Δωδώνης γίνονταν παραστάσεις από τον Αύγουστο του 1960 έως το καλοκαίρι του 1998. Τότε το Υπουργείο Πολιτισμού αποφάσισε ότι το θέατρο πρέπει να σταματήσει να παραχωρείται για τα Δωδωναία στην Εταιρεία Ηπειρωτικών Μελετών, καθώς λόγω της ευαισθησίας του υλικού από το οποίο έχει κατασκευαστεί το θέατρο, έπρεπε να προχωρήσουν οι εργασίες συντήρησης και αποκατάστασης.

ορχηστρα
Ο Μπέντζαμιν Ζάντερ διευθυνει τη φιλαρμονική νέων της Βοστώνης

Μενδώνη: «Τα μνημεία χρειάζονται φροντίδα»

Η Λίνα Μενδώνη αναφέρθηκε στις αντιδράσεις που προκάλεσε η διακοπή της παραχώρησης του θεάτρου και στην ανάγκη των εργασιών αναστήλωσης. «Τα μνημεία χρειάζονται φροντίδα», είπε.

«Κάποια στιγμή μπαίνουν στην εντατική και εκεί δεν τα προσεγγίζει κανείς όπως δεν προσεγγίζει ούτε τους ανθρώπους που είναι στην εντατική. Μετά όμως, κατά 99,9% βγαίνουν αναστημένα. Το μνημείο είναι αυτό το οποίο λέει η λέξη του, εκπέμπει μνήμη και η μνήμη είναι άμεσα συνδεδεμένη με το παρελθόν αλλά και με το παρόν και με το μέλλον. Γιατί χωρίς μνήμη και χωρίς μνημεία, το μέλλον είναι αβέβαιο και δυσοίωνο.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Μετά από πάρα πολλή δουλειά των στελεχών του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού, εξωτερικών συνεργατών, ακαδημαϊκών δασκάλων, οι οποίοι συνεργάστηκαν εντατικά και για μεγάλο χρονικό διάστημα, φτάσαμε στο αποτέλεσμα, το οποίο όλοι χαιρόμαστε σήμερα. Εάν δεν είχε μεσολαβήσει αυτός ο χρόνος, ο μακρύς χρόνος των 22 ετών σιωπής, αλλά δημιουργικής αρχαιολογικής εργασίας, απλώς δεν θα υπήρχε το μνημείο. Θα είχαμε χάσει τη μνήμη μας, θα είχαμε χάσει ένα κομμάτι από το DNA και την ταυτότητά μας. Σήμερα είμαστε πραγματικά πάρα πολύ χαρούμενοι. Ολοι θέλουμε τα μνημεία να είναι ζωντανά, κοινωνικοποιημένα, ενταγμένα στην καθημερινότητά μας. Γιατί τα μνημεία ζουν, όχι όταν τα φροντίζουν οι ειδικοί, αλλά όταν τα αγαπάει ο κόσμος. Αυτή είναι η πραγματική προστασία».

Η Λίνα Μενδώνη αναφέρθηκε, επίσης, στο έργο αναστήλωσης πέντε αρχαίων θεάτρων της Ηπείρου (Δωδώνης, Γιτάνων, Αμβρακίας, Κασσώπης, Νικόπολης) που είναι σε εξέλιξη με χρηματοδότηση από το ΠΕΠ Ηπείρου- ΕΣΠΑ 2014-2020, καθώς και στην Πολιτιστική Διαδρομή της Ηπείρου, την οποία σχεδίασε το ΥΠΠΟΑ το 2013 με την Περιφέρεια Ηπείρου, και η οποία είναι άμεσα συνδεδεμένη με την τουριστική ανάπτυξη ολόκληρης της περιοχής.

λινα μενδωνη
Ο χαιρετισμός της Λίνας Μενδώνη στο αρχαιο θεατρο

Όπως υπογράμμισε η Λίνα Μενδώνη, «Τα μνημεία είναι οι πόροι και οι πόλοι της βιώσιμης ανάπτυξης. Γύρω από τα μνημεία και τους αρχαιολογικούς χώρους αναπτύσσονται εξωτερικές οικονομίες, οι οποίες βοηθούν την ανάπτυξη του τόπου, την τοπική οικονομία, την τοπική κοινωνία. Η Ελλάδα είναι ένας ευλογημένος τόπος και έχει ένα μοναδικό προσόν. Να μπορεί να συνδυάζει την πολιτιστική κληρονομιά αιώνων με τη σύγχρονη δημιουργία. Ο συνδυασμός αυτός επιτρέπει στους ειδικούς νέες αναγνώσεις των μνημείων και στους καλλιτέχνες μοναδικές και ανεπανάληπτες εμπειρίες, αλλά και ουσιαστική πηγή έμπνευσης. Παράλληλα, ένα ποιοτικό φεστιβάλ μέσα σε έναν αρχαιολογικό χώρο είναι καθοριστικός παράγοντας για την τοπική και την περιφερειακή ανάπτυξη».

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ο Πρόεδρος της Βουλής Κώστας Τασούλας, είπε ότι «Είναι μία μεγάλη μέρα για την Ήπειρο καθώς το κάτω διάζωμα αποδίδεται σε χρήση μετά από εργασίες και προσπάθειες 22 ετών», ενώ σημείωσε ότι η ανασκαφική έρευνα στο Βουλευτήριο, στον αρχαιολογικό χώρο της Δωδώνης πρόκειται να χρηματοδοτηθεί από τη Βουλή των Ελλήνων.

θεατρο
Το αποκατεστημένο τμήμα του αρχαίου θεάτρου

Θα συνεχιστούν οι εργασίες στο αρχαιο θεατρο Δωδώνης

Το έργο αποκατάστασης και ανάδειξης του αρχαίου θεάτρου της Δωδώνης, προϋπολογισμού 4.790.500 ευρώ, το οποίο ολοκληρώθηκε με χρηματοδότηση από το Περιφερειακό Επιχειρησιακό Πρόγραμμα Ηπείρου 2014-2020 και με τη χρήση καινοτόμων μεθόδων, θα συνεχιστεί, έπειτα μετά την πρόσφατη γνωμοδότηση του ΚΑΣ, με εργασίες συντήρησης του μεσαίου διαζώματος.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Στη χθεσινή συναυλία, όπου η Φιλαρμονική Ορχήστρα Νέων της Βοστώνης ερμήνευσε έργα Ραβέλ, Ελγκαρ και Σοστακόβιτς, υπό τη διεύθυνση του Μπέντζαμιν Ζάντερ, παρευρέθηκαν, ο Υφυπουργός Περιβάλλοντος Γιώργος Αμυράς, ο Περιφερειάρχης Ηπείρου Αλέξανδρος Καχριμάνης, ο Δήμαρχος Δωδώνης Χρήστος Ντακαλέτσης και η προϊσταμένη της Εφορείας Αρχαιοτήτων Ιωαννίνων Βαρβάρα Παπαδοπούλου.

Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο 
ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ
Tο iefimerida.gr δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ