Καραμανλής: Βάζουμε το εθνικό πάνω από το κομματικό συμφέρον -Έκρηξη επενδύσεων στον τομέα των υποδομών τα τελευταία 3,5 χρόνια - iefimerida.gr

Καραμανλής: Βάζουμε το εθνικό πάνω από το κομματικό συμφέρον -Έκρηξη επενδύσεων στον τομέα των υποδομών τα τελευταία 3,5 χρόνια

Ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κώστας Καραμανλής
Ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κώστας Καραμανλής / Φωτογραφία: ΠΕΡΙΣΤΕΡΗΣ ΔΗΜΗΤΡΗΣ - INTIME News
NEWSROOM IEFIMERIDA.GR

Το έργο του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών παρουσίασε στη Βουλή κατά τη συζήτηση επί του σχεδίου προϋπολογισμού του 2023 ο Κώστας Καραμανλής, κάνοντας ταυτόχρονα τον απολογισμό της διακυβέρνησης της Νέας Δημοκρατίας και τη σύγκριση με την περίοδο ΣΥΡΙΖΑ.

«Αυτά τα 3,5 χρόνια η Νέα Δημοκρατία στα πιο κρίσιμα διακυβεύματα δικαίωσε τον ιστορικό ρόλο της. Η παράταξη που θεμελίωσε ξανά τη Δημοκρατία στη χώρα, ήταν για άλλη μία φορά η παράταξη που κράτησε όρθια τη χώρα», σημείωσε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

«Η κυβέρνηση Μητσοτάκη ήρθε αντιμέτωπη με αλλεπάλληλες εξωγενείς κρίσεις και εν μέσω αυτών των κρίσεων, όχι μόνο κράτησε τη χώρα όρθια, αλλά έκανε και μεγάλα βήματα προόδου», συνέχισε ο κ. Καραμανλής, συγκρίνοντας την κατάσταση στην Ελλάδα την περίοδο 2015- 2019 με το σήμερα.

«Δεν λέμε ότι έγιναν όλα τέλεια. Δεν λέμε ότι δεν έγιναν λάθη. Όμως ο κόσμος βλέπει και συγκρίνει τη δική σας διακυβέρνηση των 4,5 ετών με την κυβέρνηση των τελευταίων 3,5 ετών», είπε ο κ. Καραμανλής απευθυνόμενος στο ΣΥΡΙΖΑ, και πρόσθεσε:

«Ο κόσμος κοιτάζει πίσω και βλέπει μία αξιωματική αντιπολίτευση που ούτε μία φορά δεν έβαλε πλάτη στα δύσκολα. Γιατί είναι γνωστό άλλωστε ότι κάνετε μία δομικού τύπου αντιπολίτευση».

Καραμανλής: Το εθνικό μπαίνει πάνω από το κομματικό συμφέρον

Ο κ. Καραμανλής τόνισε ότι αντίθετα η Νέα Δημοκρατία δεν άσκησε ποτέ τέτοιου είδους αντιπολίτευση. «Γιατί η Νέα Δημοκρατία, η παράταξη που έφερε ξανά τη Δημοκρατία σε αυτή τη χώρα, έχει απαράβατες αρχές. Και αυτές οι αρχές συνοψίζονται σε κάτι πάρα πολύ απλό: Ότι το εθνικό μπαίνει πάνω από το κομματικό συμφέρον. Για αυτό και είμαστε όλοι περήφανοι σήμερα για την παράταξή μας», υπογράμμισε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

«Στη μεγάλη εθνική προσπάθεια της κυβέρνησής μας αυτά τα 3,5 χρόνια, κεντρική θέση έχει η δουλειά που κάνουμε στο υπουργείο μας», συνέχισε ο κ. Καραμανλής.

Επισήμανε άλλωστε ότι στον ετήσιο ρυθμό ανάπτυξης του 5,6% με τον οποίο αναμένεται να κλείσει το 2022 - ρυθμό διπλάσιο από τον ευρωπαϊκό μέσο όρο - όλα τα δεδομένα δείχνουν ότι ο κλάδος των κατασκευών έχει συνεισφέρει τα μέγιστα.

Οι τρεις κρίσιμοι στόχοι του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών

«Στο υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών δουλεύουμε συστηματικά. Με σχέδιο και όραμα για τον τόπο μας, έχοντας θέσει τρεις κρίσιμους στόχους:

  • Ενίσχυση του διεθνούς ρόλου της πατρίδας μας.
  • Δίκαιη ανάπτυξη και
  • Καλύτερη ποιότητα ζωής για όλους», τόνισε ο κ. Καραμανλής.

Αναφέρθηκε στο ολοκληρωμένο πρόγραμμα έργων υποδομών ύψους άνω των 13 δισ., που καθιστά την Ελλάδα κόμβο υποδομών και συνδυασμένων μεταφορών.

«Καταφέραμε μέσα σε τριάμισι χρόνια να δημοπρατήσουμε έργα πάνω από 10 δισ. Και από αυτά, να συμβασιοποιήσουμε - δηλαδή να υλοποιούνται ήδη - έργα σχεδόν 5 δισ. Δε σταματάμε εδώ όμως.  Στο αμέσως προσεχές διάστημα θα συμβασιοποιήσουμε, δηλαδή θα ξεκινήσουμε έργα 1,5 δισ. Τη Δευτέρα, μάλιστα, υπογράφετε στη Θεσσαλονίκη το flyover παρουσία του Πρωθυπουργού. Ένα έργο εμβληματικό.  Και μέχρι το τέλος του 2023 θα υπογράψουμε τις συμβάσεις για 4,5 δισ.έργα στο σιδηρόδρομο. Αυτούς τους ρυθμούς δεν τους έφτασε η Ελλάδα ούτε καν στη περίοδο των Ολυμπιακών Αγώνων», δήλωσε ο κ. Καραμανλής και πρόσθεσε: «Τι σημαίνουν, όμως όλα αυτά τα έργα; Πέρα από το προφανές, ότι βοηθούν στην ανάπτυξη της οικονομίας και δίνουν θέσεις εργασίας, θα σας έλεγα ότι είναι από τις λίγες φορές που αυτά τα έργα έγιναν με μία κεντρική στόχευση. Δεν είναι μολυβιά στο χάρτη. Είναι έργα που έχουν στόχο πραγματικά να δημιουργήσουν ώθηση, σε αυτό που πάντα θέλαμε, στην περιφερειακή ανάπτυξη». 

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ο κ. Καραμανλής επισήμανε μάλιστα ότι από το 1981 και μετά σε έργα υποδομής η Ελλάδα έχει πάρει από τα ευρωπαϊκά ταμεία πάνω από 180 δισ. ευρώ και όμως πολλές φορές τα έργα που έγιναν δεν είχαν στόχευση και δεν έδωσαν πραγματική ώθηση στη χώρα.

Ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών αναφέρθηκε στη θεσμοθέτηση ενός ξεκάθαρου νομικού πλαισίου και στην αξιοποίηση των δυνατοτήτων που προσφέρουν τα ΣΔΙΤ, τονίζοντας ότι αυτές οι πολιτικές είχαν απτό αποτέλεσμα.

Κώστας Καραμανλής: Τόσα πολλά έργα σε τόσο σύντομο χρόνο δεν έχουμε ξαναδεί στην Ελλάδα ποτέ στο παρελθόν

«Τόσα πολλά έργα, να ξεκινούν σε τόσο σύντομο χρόνο, δεν έχουμε ξαναδεί στην Ελλάδα ποτέ στο παρελθόν», επισήμανε ο κ. Καραμανλής και ανέφερε: «Απλώς θα σας πω ότι τους σημερινούς ρυθμούς η Ελλάδα δεν τους έφτασε ούτε καν την περίοδο πριν τους Ολυμπιακούς Αγώνες».

Σε αυτό το πρόγραμμα, περιλαμβάνονται ιδίως 3 κατηγορίες έργων:

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Πρώτα απ’ όλα, έργα εμβληματικά, που είχαν μπλοκάρει όπως:

Πατρών – Πύργου, Άκτιο – Αμβρακία, Ε65, το αεροδρόμιο στο Καστέλι, η Γραμμή 4 του Μετρό της Αθήνας, η επέκταση της Γραμμής 3 προς Πειραιά που ολοκληρώσαμε και βέβαια το Μετρό Θεσσαλονίκης.

Δεύτερον, μία σειρά από έργα που ήταν απλά σχέδια επί χάρτου και η ωρίμανση των οποίων προχώρησε ταχύτατα, όπως ο ΒΟΑΚ, καθώς και η επέκταση της Λεωφόρου Κύμης, η Παράκαμψη Χαλκίδας-Ψαχνών, το Δράμα–Αμφίπολη και τόσα άλλα.

Τρίτον, τα έργα νέας γενιάς, όπως το flyover στη Θεσσαλονίκη. Αλλά κι έργα υδροδοτικά, αρδευτικά, εγγειοβελτιωτικά και αντιπλημμυρικά.

Ο κ. Καραμανλής έκανε στο σημείο αυτό ειδική μνεία στην αξιοποίηση πόρων του Ταμείου Ανάκαμψης, το οποίο χαρακτήρισε ένα νέο «σχέδιο Μάρσαλ».
Αναφέρθηκε επίσης στο μεγαλύτερο πακέτο σιδηροδρομικών έργων που έχει γίνει ποτέ στη χώρα, ύψους 4,5 δισ. ευρώ.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ο Κ. Καραμανλής υπενθύμισε και όσα έγιναν στον τομέα των Μεταφορών

To Μετρό, πλέον, έφτασε στον Πειραιά. Η πόλη γίνεται πραγματικά σύγχρονη, ανθρώπινη. Γιατί το Μετρό είναι το πλέον βιώσιμο και “καθαρό” μέσο αστικής μετακίνησης. Ένα μέσο που έχει βελτιώσει άμεσα και θεαματικά την καθημερινότητα των πολιτών», σημείωσε και τόνισε με έμφαση ότι «μετά από δεκαετίες, ενώσαμε επιτέλους απευθείας το μεγαλύτερο λιμάνι με το κέντρο της Αθήνας και βέβαια με το μεγαλύτερο αεροδρόμιο της χώρας».

«Στην Αθήνα παραλάβαμε 850 οχήματα στο δρόμο, σήμερα έχουμε 1.310. Αύξηση 55%. Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι από τις ελάχιστες πόλεις που αυξήθηκε ο στόλους των ΜΜΜ σε καιρό πανδημίας. Στη Θεσσαλονίκη παραλάβαμε 235, σήμερα έχουμε 460. Αύξηση σχεδόν 100%. Αυξήσαμε με ανάταξη τους διαθέσιμους συρμούς του Μετρό κατά 20% και μειώσαμε τις χρονοαποστάσεις. Τώρα ξεκινήσαμε και την ανάταξη 14 συρμών της Γραμμής 1. Συρμοί που ήταν σε κυκλοφορία από το 1983. Ξεκινήσαμε τη Γραμμή 4. Ενισχύσαμε το δίκτυο του Τραμ με 25 νέους συρμούς.

Ολοκληρώνουμε τις διαδικασίες και τους επόμενους μήνες θα ξεκινήσουν να έρχονται τα 650 νέα πράσινα λεωφορεία, σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη. Ίσως το πιο σημαντικό από όλα: Δημιουργήσαμε 1.389 νέες θέσεις απασχόλησης σε δημόσιους και ιδιωτικούς φορείς. Υπογράψαμε συλλογικές συμβάσεις», ανέφερε μεταξύ άλλων.

Στη συνέχεια ο Υπουργός αναφέρθηκε και σε έναν πραγματικό άθλο που συντελέστηκε το καλοκαίρι με τα αεροδρόμια, εφέτος δεν είχαν τα προβλήματα όπως άλλα με τις καθυστερήσεις και τις ακυρώσεις πτήσεων. «Αυτό δεν ήταν τυχαίο. Καταφέραμε να έχουμε εργασιακή ειρήνη με τους ελεγκτές εναέριας κυκλοφορίας, θεσπίζοντας μια διαδικασία από μπόνους. Και τα καταφέραμε. Και μάλιστα με χρήματα όχι του κρατικού προϋπολογισμού. Διατηρήσουμε την εργασιακή ειρήνη και αυξήσαμε τις κινήσεις σε όλα τα αεροδρόμια και δεν έχει ακουστεί το παραμικρό για τα αεροδρόμιά μας», είπε ο κ. Καραμανλής.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

«Αυτό το έργο παράγουμε στην κυβέρνηση Μητσοτάκη. Και έτσι είμαστε αποφασισμένοι να συνεχίσουμε. Και το 2023 και τα επόμενα χρόνια», κατέληξε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών.

Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο 
ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ
Tο iefimerida.gr δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ