Την προκήρυξη του διαγωνισμού για την επέκταση του Μετρό προς Ίλιον σχολίασε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Κώστας Καραμανλής, τονίζοντας πως «σε 3,5 χρόνια δημοπρατήσαμε έργα άνω των 10 δισ.».
Ένα ακόμη σημαντικό έργο για την Αθήνα μπαίνει στην τελική ευθεία για να ξεκινήσει, αφού με την προκήρυξη του διαγωνισμού για την επέκταση της Γραμμής 2 του Μετρό προς το Ίλιον μπαίνουν οι βάσεις για να αλλάξει ο συγκοινωνιακός χάρτης του Λεκανοπεδίου.
Το έργο έχει προϋπολογισμό 550.000.000 € και θα ολοκληρωθεί σε 57 μήνες από την ημέρα υπογραφής της σύμβασης, δηλαδή σε λιγότερο από 5 χρόνια. Με τη λειτουργία του αναμένεται να μειωθούν σημαντικά οι χρόνοι πρόσβασης στο κέντρο της Αθήνας από τις δυτικές συνοικίες (από το Ίλιον στην Ομόνοια, σε περίπου 20 λεπτά).
Ειδικότερα, αφορά στη δημιουργία υπόγειου δικτύου 4 χλμ. από την Ανθούπολη στον Άγιο Νικόλαο, με τρεις νέους σταθμούς. Οι δύο από τους τρεις σταθμούς θα κατασκευαστούν επί της οδού Θηβών, ο πρώτος (σταθμός Παλατιανή), σε απόσταση 1.300 μ. περίπου βόρεια του σταθμού Ανθούπολη, και ο δεύτερος (σταθμός Ίλιον) 1.000 μ. βορειότερα του πρώτου. Ο τρίτος σταθμός (Αγ. Νικόλαος) βρίσκεται επί της οδού Αγίου Νικολάου στο Ίλιον. Καθημερινά αναμένεται να μετακινούνται τουλάχιστον 51.000 επιβάτες.
Στη σύμβαση περιλαμβάνεται, επίσης, η μελέτη και η κατασκευή ενός υπόγειου χώρου στάθμευσης αυτοκίνητων, ο οποίος θα διαθέτει τρία υπόγεια επίπεδα και συνολική χωρητικότητα περίπου 150 ΙΧ οχημάτων, καθώς και η κατασκευή και ο εκσυγχρονισμός του Αμαξοστασίου στον Ελαιώνα.
Σύμφωνα με την προκήρυξη, η εκδήλωση ενδιαφέροντος του έργου ορίζεται για τις 28 Φεβρουαρίου 2023 και η αποσφράγιση των φακέλων συμμετοχής στις 6 Μαρτίου 2023.
Ο διαγωνισμός θα πραγματοποιηθεί σε δύο στάδια: Το α' στάδιο είναι η προεπιλογή-πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος με την υποβολή αίτησης συμμετοχής. Το β' στάδιο είναι η πρόσκληση υποβολής προσφορών και η ανάθεση του έργου.
Καραμανλής για επέκταση Μετρό: Ένα έργο που συμβάλλει στην αντιμετώπιση του κυκλοφοριακού
«Με την προκήρυξη του διαγωνισμού για την επέκταση της Γραμμής 2 του Μετρό προς το Ίλιον κάνουμε το κρίσιμο βήμα για να υλοποιηθεί ένα έργο φιλικό προς το περιβάλλον, που θα συμβάλει καθοριστικά στην αντιμετώπιση του κυκλοφοριακού προβλήματος και θα προσφέρει σε πάνω από 50.000 επιπλέον συμπολίτες μας μετακινήσεις με ταχύτητα, ασφάλεια και οικονομικά», τόνισε ο υπουργός.
Καραμανλής: Σύντομα διαγωνισμός για τον Προαστιακό Δυτικής Αττικής
«Έτσι, κάνουμε πράξη τις δεσμεύσεις μας και συμπληρώνουμε ακόμη ένα κομμάτι στο “παζλ” των μεγάλων έργων του Λεκανοπεδίου. Γιατί δεν μένουμε μόνο σε αυτό. Σύντομα θα βγει στον αέρα ο διαγωνισμός για τον Προαστιακό Δυτικής Αττικής από τα Άνω Λιόσια μέχρι τα Μέγαρα. Επίσης, στην τελική ευθεία μπαίνει και ένα ακόμη έργο, το οποίο συζητείται πολλές δεκαετίες και επιτέλους θα δημοπρατηθεί: η λεγόμενη Δυτική Περιφερειακή Αιγάλεω», ανέφερε ο κ. Καραμανλής.
«Ένα έργο, που θα φτάσει μέχρι την παλιά Εθνική Οδό με τρεις ανισόπεδους κόμβους, στο Σχιστό, στα Ναυπηγεία και στο Σκαραμαγκά. Και, βέβαια, η κατασκευή της επέκτασης της Λ. Κύμης, που και αυτή θα ξεκινήσει ώστε να αποσυμφορήσει τη βεβαρημένη κυκλοφορία και να δώσει λύση στα προβλήματα του Κόμβου Μεταμόρφωσης», τόνισε χαρακτηριστικά.
Καραμανλής: Σε 3,5 χρόνια δημοπρατήσαμε έργα ύψους άνω των 10 δισ.
Συνεχίζουμε εντατικά και με συνέπεια την υλοποίηση βήμα-βήμα του σχεδίου μας. Μέσα σε 3,5 χρόνια καταφέραμε να δημοπρατήσουμε έργα ύψους άνω των 10 δισ. ευρώ και να συμβασιοποιήσουμε έργα, σχεδόν, 5 δισ. ευρώ. Το 2023 είναι η χρονιά κατά την οποία θα τρέξουμε ακόμη πιο γρήγορα τα μεγάλα έργα ώστε να ξεπεράσουμε ακόμα και τους στόχους που έχουμε θέσει».
Καραγιάννης: Για πρώτη φορά μετά από χρόνια δύο μεγάλα έργα Μετρό θα κατασκευάζονται ταυτόχρονα στην Αθήνα
«Προκηρύξαμε την Α Φάση του διαγωνισμού για την επέκταση της Γραμμής 2 προς Ίλιον. Είναι η πρώτη φορά μετά από πολλά χρόνια που δύο μεγάλα έργα Μετρό θα κατασκευάζονται ταυτόχρονα στην Αθήνα, αφού και οι εργασίες της νέας Γραμμής 4 προχωρούν ήδη με εντατικούς ρυθμούς. Είναι ένα ακόμα εμβληματικό δημόσιο έργο που προχωρά η κυβέρνησή μας, που αποδεικνύει στη πράξη αφενός το ενδιαφέρον μας για την ανακούφιση του έντονου κυκλοφοριακού προβλήματος στην Αττική και αφετέρου την προσήλωσή μας στη προώθηση και ενίσχυση του δικτύου των Μέσων Μαζικών Μεταφορών ως τη μόνη υγιή και βιώσιμη λύση για μια νέα σύγχρονη πόλη που σέβεται το περιβάλλον και τους κατοίκους της», σημείωσε ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών Γιώργος Καραγιάννης.
Επέκταση της Γραμμής 2 προς Ίλιον
Στο έργο της Επέκτασης της Γραμμής 2 προς Ίλιον περιλαμβάνεται η εκπόνηση της Οριστικής Μελέτης (ΟΜ), της Μελέτης Εφαρμογής (ΜΕ), η κατασκευή των έργων Πολιτικού Μηχανικού, η προμήθεια, η εγκατάσταση, οι δοκιμές και η θέση σε λειτουργία του ηλεκτρομηχανολογικού και σιδηροδρομικού εξοπλισμού, η συντήρηση του Έργου, η εκπαίδευση του προσωπικού και η προμήθεια των κύριων ανταλλακτικών για τα συστήματα που θα εγκατασταθούν.
Η επέκταση έχει μήκος περίπου 4 χλμ. και περιλαμβάνει τρεις νέους Σταθμούς και τα αντίστοιχα Φρέατα Αερισμού τους.
Στο αντικείμενο περιλαμβάνεται επίσης και η κατασκευή ενός Σταθμού Μετεπιβίβασης (Υπόγειος χώρος στάθμευσης αυτοκίνητων), ο οποίος διαθέτει 3 υπόγεια επίπεδα με πρόσβαση μέσω ραμπών, έχει συνολική χωρητικότητα περίπου 150 ΙΧ οχημάτων με άμεση διασύνδεση επιβατών με το Μετρό.
Αναβάθμιση – Αντικατάσταση Υφιστάμενων Συστημάτων Γραμμών 2 & 3
Επίσης, στο πλαίσιο της σύμβασης αυτής θα αναβαθμισθεί / αντικατασταθεί το σύστημα ψηφιακής μετάδοσης δεδομένων στο σύνολο των σταθμών των Γραμμών 2 και 3 του Μετρό, ενώ το σύστημα αναγγελιών θα αναβαθμισθεί / αντικατασταθεί στους σταθμούς του Βασικού Έργου και των επεκτάσεων (πλην της επέκτασης Πειραιά) και θα συνδεθεί με τα αντίστοιχα συστήματα της επέκτασης Πειραιά.
Θα μετακινούνται τουλάχιστον 51.000 επιβάτες
Στην άμεση περιοχή εξυπηρέτησης των νέων σταθμών (απόσταση μέχρι 500μ.) βρίσκονται περίπου 46.500 κάτοικοι και 5.500 θέσεις εργασίας. Η επιβατική κίνηση των τριών σταθμών εκτιμάται ότι θα ανέρχεται συνολικά σε 51.000 επιβάτες ημερησίως.
Με την υλοποίηση της επέκτασης βελτιώνεται σημαντικά το επίπεδο εξυπηρέτησης των επιβατών των περιοχών αυτών, καθώς εξαρτώνται σε μεγάλο βαθμό από τις Δημόσιες Συγκοινωνίες για τις μετακινήσεις τους, ενώ η περιοχή αναπτύσσεται με έντονους ρυθμούς τα τελευταία χρόνια.
Οι τοπογραφικές έρευνες για την εν λόγω επέκταση έχουν ολοκληρωθεί, όπως επίσης και οι Γεωλογικές, Γεωφυσικές και Γεωτεχνικές Έρευνες και Μελέτες. Με βάση τα παραπάνω διαθέσιμα δεδομένα έχει εκπονηθεί η Προκαταρκτική χάραξη και επί του παρόντος εκπονείται από τις υπηρεσίες της ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ Α.Ε. η Προμελέτη του έργου.
Ο προϋπολογισμός κατασκευής εκτιμάται σε 550.000.000 ευρώ προ ΦΠΑ και χρηματοδοτείται από τα κοινοτικά ταμεία.