Το σύμπλεγμα του κακού πρωθυπουργού

Το διάβασα και δεν το πίστευα. Διέτρεξα πολλές φορές το κείμενο ξανά και ξανά για να το εμπεδώσω. 

Στις πανελλήνιες εξετάσεις, έδωσαν αλλοιωμένο το κείμενο του Γιώργου Θεοτοκά από το βιβλίο «Στοχασμοί και Θέσεις» στους μαθητές ΕΠΑΛ που διαγωνίζονταν στην Εκθεση.  

Η φράση "Ενας άξιος μαραγκός που κατέχει καλά τη δουλειά του και πιστεύει σε αυτή είναι πολύ πιο ολοκληρωμένος και αξιοσέβαστος άνθρωπος από έναν κούφο πρύτανη ή έναν κακό πρωθυπουργό» μεταμορφώθηκε ως εξής: «Ένας άξιος μαραγκός που κατέχει καλά τη δουλειά του και πιστεύει σε αυτή είναι πολύ πιο ολοκληρωμένος και αξιοσέβαστος άνθρωπος από έναν κακό επιστήμονα».
Δηλαδή, ο «κούφος πρύτανης» και ο «κακός πρωθυπουργός» αντικαταστάθηκαν με τον «κακό επιστήμονα».

Κστ' αρχάς πρόκειται για αλλοίωση νοήματος. Ο Πρωθυπουργός δεν είναι επιστήμονας. Ούτε καν με την ετυμολογική έννοια του όρου: ¨Επίσταμαι" σημαίνει "Γνωρίζω κάτι καλά". Εχω την εντύπωση ότι δεν ανταποκρίνονται πολλοί πρωθυπουργοί σε αυτή την προϋπόθεση. 

Πάμε παρακάτω: Ποιος επιλέγει τα θέματα των Πανελλαδικών; Η Κεντρική Επιτροπή Γενικών Εξετάσεων του υπουργείου Παιδείας (Αυτό το "Κεντρική Επιτροπή" θυμίζει κομματική διάλεκτο, αλλά το προσπερνώ). 

Και ερωτώ: Ποιος από τους πανεπιστημιακούς και καθηγητές που μετέχουν σ' αυτή, πήρε την πρωτοβουλία να αλλοιώσει ένα δημοσιευμένο έργο ενός από τους κορυφαίους στοχαστές  της Ελλάδας; Το γνώριζε η ηγεσία του υπ. Παιδείας και ο Κ. Γαβρόγλου; Συμφώνησε; 

Πώς τόλμησε κάποιος να αναλάβει την ευθύνη για την παρέμβαση; Και κυρίως, γιατί; Γιατί κάποιος με ακαδημαϊκή καριέρα και - θεωρητικά τουλάχιστον - υψηλότατο μορφωτικό υπόβαθρο να κάνει τόσο εξόφθαλμη παρέμβαση;

Ηταν υπερβολικά γλοιώδης και ήθελε να προστατεύσει τον "κακό Πρωθυπουργό";  Πήρε οδηγίες άνωθεν; Ή ήταν απλά κούφιος και ανόητος; 

Τι νόημα έχει να αλλάξεις τη φράση για τον "κούφο πρύτανη" και τον "κακό πρωθυπουργό" με το "κακός επιστήμονας"; Ή μήπως τους έπιασε η συντεχνιακή αλληλεγγύη και θέλοντας να " προστατεύσουν" τον "κούφο πρύτανη" πήρε η μπάλα και τον "κακό πρωθυπουργό";

Κοντόφθαλμοι, ανόητοι, μισοί. Μου είναι ασύλληπτο και με θυμώνει όσο το σκέφτομαι.  

Το περιστατικό αυτό δείχνει την βαθιά παρακμή μιας χώρας που έχει έλλειμμα παιδείας, έλλειψη κοινωνικής μόρφωσης και έλλειμμα πολιτικής/πολιτικών. 

Δικαιώνει τον ίδιο τον Γιώργο Θεοτοκά που έγραφε το 1956 για την Ελλάδα στη «Νέα Εστία» όταν είχε αποτύχει να εκλεγεί βουλευτής: 

"Η πολιτική στην Ελλάδα είναι ένα σύμπλεγμα από ατομικά πάθη και συλλογικές ιδεοληψίες· είναι σύγκρουση κοινωνικών ρευμάτων, παραδόσεων, συμφερόντων μικρών ή μεγάλων· είναι επαγγελματική σταδιοδρομία, συναλλαγή θεμιτή και αθέμιτη, μανιάτικος γδικιωμός, τραγωδία, κωμωδία και γενικά ψυχαγωγία». 
Μακάρι φωτισμένοι εκπαιδευτικοί και ακαδημαϊκοί να βάλουν κάποτε ένα τέτοιο κείμενο για προβληματισμό στους μαθητές. 

Ή ακόμη καλύτερα να τους βάλουν - κάποτε - ως θέμα Εκθεσης: "Η επιτροπή εξετάσεων του υπουργείου Παιδείας, το έτος 2017, έδωσε αλλοιωμένο/λογοκριμένο κείμενο κορυφαίου στοχαστή στους μαθητές, από τους οποίους ζητά να γίνουν άξιοι πολίτες. Κρίνετε το γεγονός και περιγράψτε τα συναισθήματά σας". 

Αλλά, ξέχασα: Ο ΣΥΡΙΖΑ θα καταργήσει τις Πανελλαδικές...

ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ
Tο iefimerida.gr δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.