Συμφωνία «μαμούθ» στη ναυτιλία -Συγχωνεύονται Star Bulk και Eagle Bulk - iefimerida.gr

Συμφωνία «μαμούθ» στη ναυτιλία -Συγχωνεύονται Star Bulk και Eagle Bulk

Ο CEO της Star Bulk, Πέτρος Παππάς
Ο CEO της Star Bulk, Πέτρος Παππάς
NEWSROOM IEFIMERIDA.GR

Mega deal στον χώρο της ναυτιλίας ανακοινώθηκε σήμερα, καθώς η Star Bulk του εφοπλιστή Πέτρου Παππά ανακοίνωσε τη συγχώνευσή της με την Eagle Bulk.

Η Star Bulk εστιάζει στη μεταφορά ξηρών φορτίων χύδην, ενώ η Eagle Bulk Shipping είναι ένας από τους μεγαλύτερους διαχειριστές στον κόσμο πλοίων μεσαίου μεγέθους ξηρού χύδην φορτίου. Με τη συγχώνευση των δύο εταιρειών δημιουργείται ένας κολοσσός στον τομέα της μεταφορά ξηρών φορτίων χύδην.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Τα δύο μέρη ανακοίνωσαν πριν από λίγη ώρα ότι έχουν συνάψει οριστική συμφωνία για τη συγχώνευσή τους με βάση την Καθαρή Αξία Ενεργητικού (NAV), δημιουργώντας ένα σχήμα με κεφαλαιοποίηση περίπου 2,1 δισεκατομμυρίων δολαρίων.

Σύμφωνα με τους όρους της συμφωνίας, η οποία εγκρίθηκε ομόφωνα από τα διοικητικά συμβούλια και των δύο εταιρειών, οι μέτοχοι της Eagle θα λάβουν 2,6211 μετοχές της Star Bulk για κάθε μετοχή της Eagle που κατέχουν. Αυτό αντιπροσωπεύει ένα συνολικό αντίτιμο περίπου 52,60 δολάρια ανά μετοχή, ένα premium 17% με βάση την τιμή κλεισίματος της μετοχής της Eagle στα 44,85 δολάρια στις 8 Δεκεμβρίου 2023.

Μετά την ολοκλήρωση της συναλλαγής, οι μέτοχοι της Star Bulk και της Eagle θα κατέχουν περίπου το 71% και το 29% αντίστοιχα της νέας εταιρείας.

Ο διευθύνων σύμβουλος της Star Bulk, Πέτρος Παππάς, σχολίασε:

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

«Η συνένωση της Star Bulk και της Eagle θα δημιουργήσει έναν παγκόσμιο ηγέτη στη ναυτιλία χύδην ξηρού φορτίου με ένα μεγάλο, διαφοροποιημένο στόλο εφοδιασμένο με scrubber. Με έναν στόλο από 169 ιδιόκτητα πλοία, θα δημιουργήσουμε  σημαντικές συνέργειες και ένα ακόμη ισχυρότερο οικονομικό προφίλ. Θα αξιοποιήσουμε τις τεχνικές και εμπορικές ικανότητες διαχείρισης του στόλου και των δύο εταιρειών για τη βελτιστοποίηση της απόδοσης, την επίτευξη των στόχων μας για την υγεία, την ασφάλεια και το περιβάλλον και τη μεγιστοποίηση της κερδοφορίας. Με έναν καλά κεφαλαιοποιημένο ισολογισμό, στοχεύουμε να συνεχίσουμε να προσφέρουμε ισχυρές ταμειακές αποδόσεις στους μετόχους, επενδύοντας παράλληλα σε τεχνολογίες μείωσης των εκπομπών, καθώς συνεχίζουμε να επιδιώκουμε τη μακροπρόθεσμη ανάπτυξή μας».

Από την πλευρά του, ο Gary Vogel, διευθύνων σύμβουλος της Eagle, δήλωσε: «Είμαστε πολύ ενθουσιασμένοι που ενώνουμε τις δυνάμεις μας με τη Star Bulk. Δύο εταιρείες που είναι καλύτερες στην κατηγορία τους, τόσο εμπορικά όσο και λειτουργικά. Συγκεντρώνουμε δύο εξαιρετικά συμπληρωματικούς οργανισμούς και είμαστε βέβαιοι ότι η συγχώνευση με τη Star Bulk θα δημιουργήσει σημαντική αξία για τους μετόχους της Eagle, συμπεριλαμβανομένης της ευκαιρίας να συμμετάσχουν στη μακροπρόθεσμη άνοδο της νέας  εταιρείας».

Στρατηγικά και οικονομικά οφέλη

Σύμφωνα με την ανακοίνωση των δύο εταιρειών, με τη συγχώνευση δημιουργείται:

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

-Ένας κορυφαίος, διαφοροποιημένος στόλος πλοίων εξοπλισμένων με scrubber πλοίων. Η νέα εταιρεία θα είναι η μεγαλύτερη  εισηγμένη στις ΗΠΑ ναυτιλιακή εταιρεία χύδην ξηρού φορτίου με συνδυασμένο στόλο 169 ιδιόκτητων πλοίων σε πλήρως παραδοτέα βάση, το 97% των οποίων είναι εξοπλισμένα με συστήματα καθαρισμού καυσαερίων (“scrubbers”), που κυμαίνονται από πλοία Newcastlemax/Capesize έως Supramax/Ultramax και με παγκόσμια παρουσία στην αγορά.

-Λειτουργίες και διαχείριση με γνώμονα την τεχνολογία της καλύτερης κατηγορίας. Και οι δύο εταιρείες εφαρμόζουν πλήρως ολοκληρωμένες λειτουργίες διαχείρισης πλοίων σε επίπεδο εμπορικής και τεχνικής διαχείρισης και η StarBulk θα αξιοποιήσει την τεχνογνωσία της Eagle στον τομέα Supramax/Ultramax για να βελτιώσει τη χρήση και την απόδοση τους.

-Ισχυρό χρηματοοικονομικό προφίλ και πλαίσιο απόδοσης κεφαλαίου: Η συνδυασμένη εταιρεία αναμένεται να έχει συνδυασμένη ρευστότητα σχεδόν 420 εκατ. δολάρια, στις 30 Σεπτεμβρίου 2023, και καθαρή μόχλευση περίπου 37%. Και οι δύο εταιρείες αναμένουν να διατηρήσουν τις αντίστοιχες μερισματικές πολιτικές τους μέχρι την ολοκλήρωση της συναλλαγής. Μετά την ολοκλήρωση της συναλλαγής, η νέα εταιρεία αναμένεται να διατηρήσει την τρέχουσα μερισματική πολιτική της StarBulk.

-Σημαντικές συνέργειες κόστους και εσόδων. Η συναλλαγή αναμένεται να δημιουργήσει συνέργειες κόστους και εσόδων ύψους τουλάχιστον 50 εκατομμυρίων δολαρίων ετησίως εντός 12-18 μηνών από την ολοκλήρωση της συναλλαγής μέσω της ενσωμάτωσης των εμπορικών δραστηριοτήτων και των οικονομιών κλίμακας, συμπεριλαμβανομένης της μείωσης των γενικών και διοικητικών εξόδων.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

-Πιο ελκυστική επενδυτική πρόταση: Η εταιρεία θα έχει σημαντικά αυξημένη proforma κεφαλαιοποίηση της αγοράς και αναμενόμενη ρευστότητα συναλλαγών στον τομέα του χύδην ξηρού φορτίου. Με αυξημένο μέγεθος και ρευστότητα, η εταιρεία αναμένει να μειώσει το κόστος κεφαλαίου της.

Ηγεσία, διακυβέρνηση και έδρα

Η εταιρεία θα διοικείται από την τρέχουσα διοικητική ομάδα της Star Bulk και θα πλαισιωθεί από ορισμένα ανώτερα στελέχη της Eagle. Μετά την ολοκλήρωση της διαδικασίας, ο κ. Παππάς θα είναι Διευθύνων Σύμβουλος της συνδυασμένης εταιρείας και ο Σπύρος Καπράλος, σημερινός Πρόεδρος της Star Bulk, θα είναι Πρόεδρος του Διοικητικού Συμβουλίου της συνδυασμένης εταιρείας. Ένα μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου της Eagle θα ενταχθεί στο Διοικητικό Συμβούλιο της Star Bulk κατά το κλείσιμο.

Η εταιρεία θα λειτουργεί ως Star Bulk Carriers Corp. και θα έχει την έδρα της στην Αθήνα, ενώ θα διατηρεί γραφεία στο Στάμφορντ του Κονέκτικατ, στη Σιγκαπούρη, στην Κοπεγχάγη και στη Λεμεσό.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Χρονοδιάγραμμα και εγκρίσεις

Η συναλλαγή αναμένεται να ολοκληρωθεί το πρώτο εξάμηνο του 2024, υπό την προϋπόθεση της έγκρισης από τους μετόχους της Eagle, της λήψης των σχετικών κανονιστικών εγκρίσεων και της ικανοποίησης άλλων συνήθων προϋποθέσεων ολοκλήρωσης.

Πηγή: Economistas.gr

Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο 
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ναυτιλία επιχειρήσεις συγχωνεύσεις
ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ
Tο iefimerida.gr δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ