Επιχειρήσεις λιανικής – από τους φορολογικούς μηχανισμούς, στη σύγχρονη ηλεκτρονική τιμολόγηση EINVOICING - iefimerida.gr

Επιχειρήσεις λιανικής – από τους φορολογικούς μηχανισμούς, στη σύγχρονη ηλεκτρονική τιμολόγηση EINVOICING

Ηλεκτρονική τιμολόγηση
Νέα σελίδα για τις επιχειρήσεις
NEWSROOM IEFIMERIDA.GR

Την 1η Δεκεμβρίου εξέπνευσε η παράταση που είχε δώσει η ΑΑΔΕ στις επιχειρήσεις λιανικής προκειμένου να αρχίσουν να ανεβάζουν τα στοιχεία λιανικών πωλήσεων στην πλατφόρμα esend.

Όσες επιχειρήσεις δεν συμμορφωθούν αντιμετωπίζουν σοβαρές κυρώσεις που περιλαμβάνουν χρηματικά πρόστιμα από 250 έως 1.000 ευρώ, ενώ σε περίπτωση που από τον επιτόπιο έλεγχο διαπιστωθεί μη έκδοση ή μη διαβίβαση των στοιχείων στην επιχείρηση επιβάλλεται αναστολή λειτουργίας από 48 ώρες έως και 10 ημέρες.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Πότε επιβάλλονται πρόστιμα

Στην επιχείρηση επιβάλλεται πρόστιμο ύψους 50% επί του ΦΠΑ που αναγράφεται επί της κάθε απόδειξης που δεν έχει διαβιβαστεί. Το πρόστιμο αυτό δεν μπορεί να είναι κατώτερο, αθροιστικά ανά φορολογικό έλεγχο, των 250 ευρώ, αν η επιχείρηση είναι υπόχρεη τήρησης απλογραφικού λογιστικού συστήματος και των 500 ευρώ, αν η επιχείρηση είναι υπόχρεη τήρησης διπλογραφικού λογιστικού συστήματος.

Στην περίπτωση που οι συναλλαγές δεν επιβαρύνονται με Φ.Π.Α., το πρόστιμο που επιβάλλεται έχει ύψος 500 ευρώ ανά φορολογικό έλεγχο, εφόσον ο φορολογούμενος είναι υπόχρεος τήρησης απλογραφικού λογιστικού συστήματος, και 1.000 ευρώ, ανά φορολογικό έλεγχο, αν ο φορολογούμενος είναι υπόχρεος τήρησης διπλογραφικού λογιστικού συστήματος.

Αξίζει επίσης να σημειωθεί ότι για κάθε επόμενη ίδια παράβαση που διαπιστώνεται, στο πλαίσιο μεταγενέστερου ελέγχου εντός πενταετίας από την έκδοση της αρχικής πράξης, επιβάλλεται πρόστιμο ίσο με το διπλάσιο του ύψους του προβλεπόμενου προστίμου της.

Επιπλέον θα πρέπει να τονιστεί ότι ανάλογου ύψους χρηματικά πρόστιμα προβλέπονται και σε περίπτωση μη διαβίβασης των συνόψεων των εκδοθέντων παραστατικών λιανικής στο myDATA.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Πότε επιβάλλεται αναστολή λειτουργίας

Εφόσον, από τον επιτόπιο φορολογικό έλεγχο διαπιστωθεί είτε ότι η επιχείρηση δεν έχει εκδώσει, είτε έχει εκδώσει ανακριβή στοιχεία σε πάνω από δέκα προβλεπόμενα παραστατικά πώλησης, ή ότι η αξία των αγαθών ή υπηρεσιών για τις οποίες δεν εκδόθηκε ή εκδόθηκαν ανακριβή παραστατικά πώλησης υπερβαίνει τα 500 ευρώ, αναστέλλεται άμεσα για σαράντα οκτώ ώρες, η λειτουργία της.

Εάν, εντός του ίδιου ή του επόμενου φορολογικού έτους από τη διαπίστωση των παραπάνω παραβάσεων, διαπιστωθεί εκ νέου η μη έκδοση ή η ανακριβής έκδοση τουλάχιστον τριών παραστατικών πώλησης ή η μη διαβίβαση στο Πληροφοριακό Σύστημα (ΦΗΜ) της ΑΑΔΕ τουλάχιστον τριών στοιχείων λιανικής πώλησης που έχουν εκδοθεί μέσω ΦΗΜ, ανεξαρτήτως αξίας, στην ίδια ή σε άλλη επαγγελματική εγκατάσταση του υπόχρεου, η λειτουργία της επαγγελματικής εγκατάστασης στην οποία διενεργήθηκε ο έλεγχος αναστέλλεται για 96 ώρες.

Τέλος, σε κάθε νέα διαπίστωση παραβάσεων εντός δύο φορολογικών ετών από την προηγούμενη διαπίστωσή τους σε οποιαδήποτε επαγγελματική εγκατάσταση του υπόχρεου, η λειτουργία της επαγγελματικής εγκατάστασης στην οποία διενεργήθηκε ο έλεγχος αναστέλλεται για δέκα ημέρες.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η λύση στα προβλήματα είναι EINVOICING

Οι επιχειρήσεις λιανικής είναι υποχρεωμένες να αποστέλλουν τα στοιχεία των λιανικών τους πωλήσεων, το αργότερο μέσα σε 24 ώρες από την έκδοση του φορολογικού στοιχείου στην ηλεκτρονική εφαρμογή της ΑΑΔΕ esend. Οι επιχειρήσεις εστίασης υποχρεούνται να αποστέλλουν στοιχεία κάθε τρεις ώρες, τα πρατήρια υγρών καυσίμων κάθε ώρα και οι υπόλοιπες επιχειρήσεις ανά 24ωρο.

Οι ταμειακές μηχανές (ΦΗΜ) είναι συνδεδεμένες με το σύστημα esend της ΑΑΔΕ. Από εκεί και πέρα η επιχείρηση είναι υπεύθυνη να ανεβάζει τα δεδομένα που απαιτούνται και στο myDATA σε δεύτερο χρόνο με διάφορους τρόπους, είτε αυτόματα μέσω του εμπορολογιστικού προγράμματος που διαθέτει, είτε χειροκίνητα.

Όπως γίνεται φανερό η παραπάνω κατάσταση δεν είναι και η απλούστερη δυνατή και είναι επιρρεπής σε λάθη, παραλήψεις, χάσιμο χρόνου, ενώ πολλές φορές ο επιχειρηματίας μπορεί να έχει όλη την καλή θέληση, αλλά να τον προδώσει το hardware (να πάθει βλάβη μια ταμειακή για παράδειγμα).

Η λύση δεν είναι άλλη από την πλήρη κατάργηση της (ή των) ταμειακής μηχανής και η υιοθέτηση ενός συστήματος ηλεκτρονικής τιμολόγησης από έναν πιστοποιημένο από την ΑΑΔΕ πάροχο, όπως το EINVOICING της SoftOne, εταιρία του Ομίλου Olympia. Δεν είναι μόνο το ενδιάμεσο και υποχρεωτικό βήμα του esend, αλλά το γεγονός ότι οι ταμειακές μηχανές είναι θα λέγαμε παρωχημένη τεχνολογία. Επιπλέον, έχουν μεγάλα λειτουργικά έξοδα ειδικά εάν η επιχείρηση διαθέτει πολλά υποκαταστήματα και πολλά ταμεία, απαιτείται εκπαίδευση για τη χρήση και πολλά άλλα.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Τα πλεονεκτήματα του EINVOICING είναι αδιαμφισβήτητα και απλοποιούν όλη τη διαδικασία έκδοσης ενός παραστατικού λιανικής, μέχρι τη διαβίβασή του στο myDATA και όλα τα ενδιάμεσα στάδια (αρχειοθέτηση, ηλεκτρονική αποστολή κ.λπ).

Κατ’ αρχάς απλά και μόνο από το γεγονός ότι δεν υπάρχει συσκευή, δηλαδή μια παραδοσιακή ταμειακή μηχανή, μειώνει όλη την πολυπλοκότητα που η ύπαρξή της συνεπάγεται. Το SoftOne EINVOICING είναι μια cloud υπηρεσία και μάλιστα βασισμένο στο Microsoft Azure, είναι 100% ασφαλής, προσβάσιμη από οποιαδήποτε συσκευή και οποιαδήποτε χρονική στιγμή, ενώ δεν απαιτεί απολύτως καμία αρχική επένδυση εκ μέρους της επιχείρησης, ούτε σε hardware, ούτε σε λογισμικό, ενώ δεν υπάρχουν πρόσθετα κόστη, συντήρησης, αναβαθμίσεων κ.λπ. Οι αποδείξεις λιανικής αποθηκεύονται στο cloud, επιτρέποντας την αναζήτησή τους ανά πάσα στιγμή, τόσο από το κατάστημα, όσο και από τον πελάτη, οποιαδήποτε στιγμή και από οποιαδήποτε συσκευή, αρκεί να υπάρχει πρόσβαση στο Internet και ένας browser. Επιπλέον μπορούν να εκτυπωθούν κανονικά στον πελάτη, να αποσταλούν ηλεκτρονικά κ.λπ.

Εκτός λοιπόν, από τον εκσυγχρονισμό των διαδικασιών και υποδομών της επιχείρησης, εκτός από την καλύτερη εξυπηρέτηση των πελατών και την διευκόλυνση της δουλειάς των πωλητών, το πιο μεγάλο -ίσως- πλεονέκτημα δεν είναι άλλο από την κατάργηση του esend και τον αυτόματο χαρακτηρισμό των αποδείξεων κατά την έκδοσή τους και την απευθείας διαβίβασή τους στο myDATA. Όλα γίνονται αυτόματα, στους προβλεπόμενους χρόνους, η διαχείριση και η αναβάθμιση είναι υπόθεση της SoftOne και όχι της επιχείρησης, η οποία χρησιμοποιεί πάντα την πιο πρόσφατη έκδοση, πλήρως ενημερωμένη και απολύτως συμμορφωμένη με την εκάστοτε νομοθεσία και κανονισμούς!

Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο 
ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ
Tο iefimerida.gr δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ