Διαμαντίδης (ΣΕΒΕ): Η Ελλάδα μπορεί να αποτελέσει ένα σημαντικό οικονομικό κέντρο της νοτιοανατολικής Ευρώπης - iefimerida.gr

Διαμαντίδης (ΣΕΒΕ): Η Ελλάδα μπορεί να αποτελέσει ένα σημαντικό οικονομικό κέντρο της νοτιοανατολικής Ευρώπης

Ο πρόεδρος του Συνδέσμου Εξαγωγέων Βορείου Ελλάδος (ΣΕΒΕ) κ. Συμεών Διαμαντίδης
Ο πρόεδρος του Συνδέσμου Εξαγωγέων Βορείου Ελλάδος (ΣΕΒΕ) κ. Συμεών Διαμαντίδης

Η οικονομική κρίση που «χτύπησε» την Ελλάδα (και οι συνέπειες αυτής), λειτούργησε ως ωστικός παράγοντας για τις ελληνικές επιχειρήσεις, προκειμένου να στραφούν προς τις αγορές του εξωτερικού. Αυτό αναφέρει ο πρόεδρος του Συνδέσμου Εξαγωγέων Βορείου Ελλάδος (ΣΕΒΕ), ο οποίος όπως τονίζει εντέλει τα αποτελέσματα αυτής της εξωστρέφειας δικαιώνουν το «ελληνικό δαιμόνιο που χαρακτηρίζει τον Έλληνα επιχειρηματία».

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Οι ελληνικές εξαγωγές καταγράφουν εντυπωσιακούς ρυθμούς ανάπτυξης και σύμφωνα με τον Συμεών Διαμαντίδη, η ανθεκτικότητα που επιδεικνύουν παρά τις προκλήσεις ανά τον κόσμο, συνιστά ένα δείγμα γραφής ότι το παραγωγικό μοντέλο στην Ελλάδα αλλάζει, με το «βλέμμα» στραμμένο στο εξωτερικό. 

«Η Ελλάδα μπορεί να μπορεί να αποτελέσει ένα σημαντικό οικονομικό κέντρο της νοτιοανατολικής Ευρώπης, και όχι μόνο έναν τουριστικό προορισμό», σημειώνει ο κ. Διαμαντίδης.

Σύμφωνα με τον ίδιο, το Made in Greece είναι πλέον πολύ ισχυρό, όπως και το εμπορικό σήμα του ΣΕΒΕ Made In Macedonia και η προσπάθεια και η στήριξη του συνδέσμου προς τους Έλληνες εξαγωγείς με πρωτοβουλίες και δράσεις είναι διαρκής. 

Στο πλαίσιο αυτό, ο ΣΕΒΕ ήταν από τους φορείς που πρωτοστάτησαν προκειμένου το λιμάνι της Θεσσαλονίκης να ιδιωτικοποιηθεί, καθώς «στα σημαντικότερα εμπορικά κέντρα της Ευρώπης,στη βάση τους υπάρχει ένα άψογα οργανωμένο δίκτυο μεταφορών με υποδομές υψηλού επιπέδου».

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Όπως τονίζει ο πρόεδρος του ΣΕΒΕ, «οι υποδομές  αποτελούν τον θεμέλιο λίθο της επιχειρηματικότητας και προσδοκούμε στην υλοποίηση και ολοκλήρωση αυτών των έργων που θα λειτουργήσουν ως αρωγός στην ενίσχυση της εξαγωγικής δραστηριότητας». 

Εξίσου σημαντική πρωτοβουλία του Συνδέσμου, είναι το εμπορικό σήμα Made in Macedonia, το οποίο έδωσε λύση σε ένα χρόνιο πρόβλημα στις διεθνείς αγορές αναφορικά με την προέλευση των μακεδονικών προϊόντων και από πού πραγματικά προέρχονται. «Στόχος του ήταν η δημιουργία ενός νέου διακριτικού γνωρίσματος ως μέσου αναγνώρισης, προβολής και διαφήμισης τοπικών παραγωγών και των προϊόντων τους, ώστε να ενισχυθεί η αναγνωρισιμότητα των τοπικών επιχειρήσεων της Μακεδονίας-μελών του ΣΕΒΕ και των προϊόντων τους με τρόπο ευκρινή, διαφανή και αδιάβλητο, προς όφελος της εξωστρέφειας, της ασφάλειας δικαίου και του υγιούς ανταγωνισμού».

Ο Συμεών Διαμαντίδης είναι ένας επιχειρηματίας, η εταιρεία του οποίου η ΔΙΟΠΑΣ ΑΕ έχει εξωστρεφή δραστηριότητα, κατασκευάζοντας δίχτυα για την ιχθυοκαλλιέργεια, αλιεία αθλητισμό και προστασία. Οι καινοτομίες της εταιρείας τη βοηθούν στον εξαγωγικό προσανατολισμό της και την εύκολη διείσδυσή της στις ξένες αγορές. Παράλληλα η ΔΙΟΠΑΣ ΑΕ είναι μια επιχείρηση με εταιρική κοινωνική ευθύνη, η οποία όχι μόνο περιορίζει ενεργά το περιβαλλοντικό της αποτύπωμα, κάνοντας χρήση πρώτων υλών και παράγοντας προϊόντα φιλικά προς το περιβάλλον, αλλά συμμετέχει ενεργά στην κυκλική οικονομία και με άλλους τρόπους όπως με το να μαζεύει χρησιμοποιημένα δίχτυα από τις ελληνικές θάλασσες.

Ακολουθεί αναλυτικά η συνέντευξη του προέδρου του ΣΕΒΕ Συμεών Διαμαντίδη στο economistas.gr:

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Παρά την κάμψη που παρατηρείται στις εξαγωγές το 2023 (μετά το ρεκόρ που κατέγραψαν το 2022) βάσει των διαθέσιμων στοιχείων που διαθέτουμε το μομέντουμ διαφαίνεται θετικό. Το μείγμα τους είναι ισοσκελισμένο, καθώς το 50% αυτών αφορά τις υπηρεσίες και το υπόλοιπο 50% τα προϊόντα. Τα δεδομένα αυτά, σκιαγραφούν ένα πλαίσιο ότι το παραγωγικό μοντέλο της οικονομίας μας αρχίζει να αλλάζει;

Αναλύοντας τη σύγχρονη οικονομική ιστορία της χώρας μας, θα δούμε πως ένα από τα σημαντικότερα διαρθρωτικά της προβλήματα ήταν η έλλειψη εξωστρέφειας. Η ποσοστιαία συμμετοχή των εξαγωγών ως προς το ΑΕΠ κυμαίνονταν σε μονοψήφια νούμερα. Την ίδια στιγμή οι χώρες ανά την Ευρώπη προσπαθούσαν να πουλήσουν τα προϊόντα και τις υπηρεσίες τους στο εξωτερικό και να επωφεληθούν από την παγκοσμιοποίηση και τις ευκαιρίες που προσέφερε. Εμείς, το αντιληφθήκαμε με τον δύσκολο τρόπο. Η κρίση ήταν αυτή που αφύπνισε τις ελληνικές επιχειρήσεις και τις ανάγκασε να στραφούν στις διεθνείς αγορές. Και τα αποτελέσματα δείχνουν πως πολύ καλά έπραξαν. 

Η συμμετοχή των εξαγωγών αγαθών στο ΑΕΠ από το 7,6% το 2009 έφτασε το 26,3% το 2022 και μαζί με τις υπηρεσίες άγγιξαν το 50%. Ενδεικτικά να σημειώσω πως το 2022 οι εξαγωγές αγαθών και υπηρεσιών ξεπέρασαν τα 100 δισ. ευρώ καταγράφοντας αύξηση σχεδόν 90% σε σχέση με το 2012. Τα μεγέθη αυτά είναι αποτέλεσμα της υπερπροσπάθειας που κατέβαλαν οι Έλληνες εξαγωγείς και του επιχειρηματικού δαιμονίου που χαρακτηρίζει τον Έλληνα επιχειρηματία. Το 2023 δε, και παρά τα σημαντικά προβλήματα που συνεχίζουν να προκύπτουν όπως η κρίση στη Μέση Ανατολή, οι εξαγωγές αγαθών στο εννεάμηνο του έτους είναι ελαφρώς μειωμένες στο σύνολό τους και στα ίδια επίπεδα με πέρυσι χωρίς τα πετρελαιοειδή. Αυτό αποδεικνύει αφενός την ανθεκτικότητα του κλάδου και αφετέρου την αλλαγή του παραγωγικού μοντέλου. Αποδεικνύει πως η Ελλάδα μπορεί να αποτελέσει ένα σημαντικό οικονομικό κέντρο της νοτιοανατολικής Ευρώπης, και όχι μόνο έναν τουριστικό προορισμό. Και παράλληλα αποδεικνύει πως το Made in Greece είναι πλέον πολύ ισχυρό, κάτι το οποίο ισχύει και με τα τοπικά brand names όπως το Made in Macedonia, που εκφράζεται μέσω του Μακεδονικού Σήματος του ΣΕΒΕ.

Η έλευση της πανδημίας προκάλεσε μεγάλες αναταράξεις σε παγκόσμιο επίπεδο. Ο κλάδος της βιομηχανίας υπέστη σοβαρό πλήγμα από τα προβλήματα που προέκυψαν στις εφοδιαστικές αλυσίδες. Μετά την πανδημία, οι προκλήσεις συνεχίσθηκαν με τον πόλεμο στην Ουκρανία, την ενεργειακή κρίση που ακολούθησε και επί του παρόντος βιώνουμε νέα γεωπολιτική διένεξη στη Μέση Ανατολή. Ο ΣΕΒΕ ως σημαντικός φορέας εξωστρέφειας της Ελλάδος και τα μέλη του, πώς αντιμετωπίζουν αυτές τις προκλήσεις;

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η νέα πραγματικότητα που διαμορφώνεται στο παγκόσμιο επιχειρηματικό γίγνεσθαι περιγράφεται από τον όρο permacrisis. Ζούμε σε μία μόνιμη κατάσταση κρίσεων. Και όπως γίνεται αντιληπτό είναι πολύ δύσκολο για τις επιχειρήσεις να μπορέσουν να διαχειριστούν όλες αυτές τις εξελίξεις. Γι’ αυτό και σε τέτοιες περιόδους ο ρόλος φορέων όπως ο ΣΕΒΕ αποκτά ακόμη πιο βαρύνουσα σημασία. Εμείς λοιπόν συνεχίζουμε την ενημέρωση και την εκπαίδευση προς τα μέλη μας για όλες τις εξελίξεις αλλά και όλα τα θέματα που αφορούν τη σύγχρονη επιχειρηματικότητα, όπως οι δείκτες οι ESG και οι νέες τεχνολογίες. Διοργανώνουμε συνέδρια, ημερίδες και επιχειρηματικές αποστολές σε χώρες που παρουσιάζουν προοπτικές και με τις οποίες μπορούμε να ενισχύσουμε στρατηγικά τη συνεργασία μας. Παράλληλα, λειτουργούμε ως δίαυλος επικοινωνίας μεταξύ εξαγωγικών επιχειρήσεων και Πολιτείας ώστε να λύνονται άμεσα και απρόσκοπτα τα όποια προβλήματα προκύπτουν σχετικά με την εξωστρέφεια. Όλα τα παραπάνω, μαζί με πολλές ακόμη δράσεις που οργανώνουμε και υλοποιούμε, είναι η απάντησή μας στις προκλήσεις που αντιμετωπίζει η εξωστρεφής κοινότητα.

Η κυβέρνηση έχει εξαγγείλει πρωτοβουλίες για την ίδρυση βιομηχανικών πάρκων, την ενίσχυση του κλάδου των logistics και τον εκσυγχρονισμό του σιδηροδρομικού δικτύου. Είναι οι πρωτοβουλίες αυτές προς τη σωστή κατεύθυνση; Θεωρείτε ότι χρειάζονται ακόμη περισσότερα μέτρα και στήριξη στις εξαγωγές;

Αν ρίξουμε μία ματιά στα σημαντικότερα εμπορικά κέντρα της Ευρώπης, θα δούμε πως στη βάση τους υπάρχει ένα άψογα οργανωμένο δίκτυο μεταφορών με υποδομές υψηλού επιπέδου. Πάνω σε αυτή τη βάση αναπτύσσονται όλες οι λοιπές υπηρεσίες και ενισχύεται η οικονομική δραστηριότητα. Επομένως, είναι ασφαλές να πούμε πως η εν λόγω στρατηγική της Κυβέρνησης είναι προς τη σωστή κατεύθυνση, ιδιαίτερα σε περιοχές όπως η Θεσσαλονίκη που διέπεται από σημαντικά συγκριτικά πλεονεκτήματα που προκύπτουν από τη γεωστρατηγική της θέση. Ας μην ξεχνάμε πως ο ΣΕΒΕ ήταν καταλύτης στην ιδιωτικοποίηση του λιμανιού της Θεσσαλονίκης, το οποίο αποτελεί ένα αναπτυξιακό εργαλείο της περιοχής. Σταδιακά, βλέπουμε την ανάπτυξή του και τη σημαντική βελτίωση των υπηρεσιών που προσφέρει. Γι’ αυτό και πάνω σε αυτή τη βάση πιστεύουμε πως μπορεί να δημιουργηθεί και το Thessaloniki Logistics Center, το εμπορευματικό κέντρο που έχουμε προτείνει να δημιουργηθεί στη δυτική πλευρά της πόλης και το οποίο θα αναπτύξει σημαντικά την οικονομική δραστηριότητα σε όλη τη Βόρεια Ελλάδα. Οι υποδομές λοιπόν αποτελούν το θεμέλιο λίθο της επιχειρηματικότητας και προσδοκούμε στην υλοποίηση και ολοκλήρωση αυτών των έργων που θα λειτουργήσουν ως αρωγός στην ενίσχυση της εξαγωγικής δραστηριότητας. 

O ΣΕΒΕ δημιούργησε και κατοχύρωσε το εμπορικό σήμα «Macedonia The GReat» για τα προϊόντα μακεδονικής προέλευσης. Τι ακριβώς είναι αυτή η πρωτοβουλία και ποια είναι τα πρώτα μηνύματα που λαμβάνετε ως φορέας;

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ένα από τα σημαντικότερα προβλήματα της ελληνικής οικονομίας ήταν το κακό της όνομα, το οποίο δημιουργήθηκε στην οικονομική κρίση. Σήμερα όμως οι διεθνείς αγορές εμπιστεύονται το Made in Greece και το έχουν συνδέσει με υψηλή ποιότητα, ευρωπαϊκές προδιαγραφές και επαγγελματισμό. Στην περίπτωση της Μακεδονίας υπήρχε ανέκαθεν μία σύγχυση στις διεθνείς αγορές για την προέλευση των μακεδονικών προϊόντων και υπηρεσιών, και το Μακεδονικό Σήμα ήρθε να δώσει λύση στο πρόβλημα αυτό. Με το σήμα αυτό οι καταναλωτές, οι πελάτες και οι συνεργάτες μας γνωρίζουν την προέλευση και όλα τα εξαιρετικά χαρακτηριστικά που διέπουν τη Μακεδονική γη, η οποία είναι διάσημη παγκοσμίως. Η δημιουργία του Μακεδονικού Σήματος λοιπόν είχε σκοπό την προστασία των ελληνικών προϊόντων που παράγονται στην Μακεδονία και τη σαφή τους διάκριση από οποιαδήποτε άλλα. Στόχος του ήταν η δημιουργία ενός νέου διακριτικού γνωρίσματος ως μέσου αναγνώρισης, προβολής και διαφήμισης τοπικών παραγωγών και των προϊόντων τους, ώστε να ενισχυθεί η αναγνωρισιμότητα των τοπικών επιχειρήσεων της Μακεδονίας-μελών του ΣΕΒΕ και των προϊόντων τους με τρόπο ευκρινή, διαφανή και αδιάβλητο, προς όφελος της εξωστρέφειας, της ασφάλειας δικαίου και του υγιούς ανταγωνισμού. Σήμερα, με περισσότερες από 100 μακεδονικές επιχειρήσεις να το έχουν αποκτήσει και με πολλές δράσεις να βρίσκονται σε εξέλιξη, παίρνουμε όλα τα θετικά μηνύματα, και συνεχίζουμε την προώθησή του ώστε οι μακεδονικές επιχειρήσεις να έχουν ακόμη ένα συγκριτικό πλεονέκτημα στις διεθνείς αγορές.

ΔΙΟΠΑΣ
ΔΙΟΠΑΣ

Η εταιρεία σας ΔΙΟΠΑΣ ΑΕ με αντικείμενο την κατασκευή διχτυών για αλιεία και προστασία, έχει έναν εξαγωγικό προσανατολισμό. Η καινοτομία που έχει αναπτύξει σε συνεργασία με πανεπιστημιακούς και ερευνητικούς φορείς, αποτελεί εφαλτήριο για περαιτέρω διείσδυση στις αγορές του εξωτερικού; (να αναφέρουμε εδώ την καινοτομία ή την προσθέτω κι εγώ από τα στοιχεία που μου έχεις στείλει);

Η εταιρεία ΔΙΟΠΑΣ ΑΕ κατασκευάζει δίχτυα για την ιχθυοκαλλιέργεια ,αλιεία αθλητισμό και προστασία. Συνεργάζεται συνεχώς με πανεπιστημιακούς και ερευνητικούς φορείς με σκοπό καινοτόμων διχτυών φιλικών προς το περιβάλλον και με σκοπό την προστασία της βιοποικιλότητας του θαλασσίου περιβάλλοντος. Όλες οι καινοτομίες βοηθούν τον εξαγωγικό προσανατολισμό της εταιρείας και την εύκολη διείσδυσή της στις ξένες αγορές.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Σε συνεργασία με το Πανεπιστήμιο Κρήτης και το Ελληνικό Κέντρο Θαλασσίων Ερευνών αναπτύχθηκαν 2 καινοτόμα προϊόντα δίχτυα στο εργοστάσιο της ΔΙΟΠΑΣ ΑΕ.

Χρησιμοποιώντας υλικό–νήμα με το οποίο είναι κατασκευασμένα τα αλεξίσφαιρα γιλέκα κατασκευάστηκαν αλεξίσφαιρα δίχτυα τα οποία χρησιμοποιούνται:

  • Στην Αλιεία με αποτέλεσμα τα σκάφη να καταναλώνουν 20-30% λιγότερο πετρέλαιο.
  • Στην Ιχθυοκαλλιέργεια με αποτέλεσμα τα ψάρια να μην μπορούν να κάνουν τρύπες και οι ιχθυοκαλλιεργητές να χρησιμοποιούν 3 φορές ελαφρύτερα δίχτυα από τα συνηθισμένα.

Δίχτυα υφάλους για προστασία και διπλασιασμό των ιχθυοπληθυσμών στην θάλασσα. Ένα ψάρι γεννάει όταν μεγαλώσει 1.000.000 αυγά. Από αυτά τα αυγά μεγαλώνουν και ξαναγεννούν 5 ζεύγη(10 τεμάχια) ψάρια. Ο στόχος ήταν τα 5 ζεύγη να γίνουν 10 ζεύγη (20 τεμάχια). Έτσι διπλασιάζεται ο ιχθυοπληθυσμός στις θάλασσες. Είναι μια ευρωπαϊκή καινοτομία στην οποία εργαζόμαστε και θα βγει σε λίγο στην παγκόσμια αγορά, το όνομά της είναι «ΙΧΘΥΟΚΟΙΤΙΔΑ» και είναι ελληνική πατέντα


Έχοντας μεταξύ άλλων, ένα προϊόν το δίχτυ αλιείας που βρίσκει εφαρμογή κατά κόρον στο υγρό στοιχείο, η ανάπτυξή του δεν θα μπορούσε να μην είναι βιώσιμη και φιλική προς το περιβάλλον. Ποια στρατηγική ακολουθεί η ΔΙΟΠΑΣ ως προς την κυκλική οικονομία και ποια είναι η στόχευσή της;

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ


Η ΔΙΟΠΑΣ ΑΕ συμμετέχει ενεργά στην κυκλική οικονομία μαζεύοντας χρησιμοποιημένα δίχτυα από τις ελληνικές θάλασσες, προωθώντας στο εξωτερικό για την δημιουργία νέων ανακυκλωμένων νημάτων. Στη συνέχεια η εταιρεία ΔΙΟΠΑΣ ΑΕ παράγει νέα δίχτυα από ανακυκλωμένα νήματα  για την αλιεία ,Ιχθυοκαλλιέργεια και  αθλητισμό. Τα νέα νήματα χρησιμοποιούνται επίσης για την παραγωγή υφασμάτων, καλτσών ,χαλιών μαγιό κλπ.

Πηγή: Economistas.gr

Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο 
ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ
Tο iefimerida.gr δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ