Κάτι πάει λάθος με τους ελέγχους στα ΜΜΜ -Τι έδειξε το πρόσφατο περιστατικό με τη νεαρή στο Μετρό - iefimerida.gr

Κάτι πάει λάθος με τους ελέγχους στα ΜΜΜ -Τι έδειξε το πρόσφατο περιστατικό με τη νεαρή στο Μετρό

NEWSROOM IEFIMERIDA.GR

Το πρόσφατο περιστατικό στο μετρό, με τις καταγγελίες νεαρής γυναίκας ότι ελεγκτής χειροδίκησε εναντίον επειδή δεν διέθετε εισιτήριο, μπορεί να εντάσσεται στην κατηγορία της περιπτωσιολογίας, αλλά επί της ουσίας φανερώνει τις ελλείψεις του συστήματος ελέγχου στα ΜΜΜ.

Μπορεί η αξιοπιστία της καταγγελίας να ελέγχεται, καθώς σύμφωνα με το οπτικό υλικό που διαθέτει η διοίκηση της ΣΤΑΣΥ ΑΕ (Σταθερές Συγκοινωνίες) δεν προκύπτει χειροδικία εις βάρος της επιβάτιδος, ωστόσο οι δυσλειτουργίες στο σύστημα ελέγχων, ιδιαίτερα στα οδικά μέσα, παραμένουν.

Όπως αναφέρει η «Καθημερινή», στο σώμα ελέγχων της ΟΣΥ (Οδικές Συγκοινωνίες) απασχολούνται περίπου 220 εθελοντές - ελεγκτές. Οι εθελοντές είναι εργαζόμενοι της εταιρείας (στην πλειονότητά τους οδηγοί) οι οποίοι, εκτός ωραρίου, πραγματοποιούν ελέγχους σε λεωφορεία και τρόλεϊ.

Ένα από κύρια προβλήματα είναι ο τρόπος πληρωμής τους, ο οποίος προκύπτει ως ποσοστό επί των προστίμων που καταλογίζουν, με αποτέλεσμα να έχουν επιδείξει κατά καιρούς υπερβάλλοντα ζήλο.

Παράλληλα, υπάρχουν 18 εργαζόμενοι της ΟΣΥ οι οποίοι απασχολούνται αποκλειστικά στον έλεγχο των εισιτηρίων. Οι περισσότεροι εξ αυτών είναι εργαζόμενοι της εταιρείας οι οποίοι μετατέθηκαν για διαφόρους λόγους (π.χ. υγείας) από άλλους τομείς της ΟΣΥ στον έλεγχο των εισιτηρίων. Πληροφορίες αναφέρουν ότι το έργο τους δεν θεωρείται ιδιαίτερα αποτελεσματικό.

Γράφημα από την Καθημερινή

Από τους εθελοντές ελεγκτές της ΟΣΥ καθημερινά στα οχήματα της εταιρείας βρίσκονται περίπου 30-40 άτομα. Η αναδιάρθρωση και η παρακολούθηση των ελεγκτών από την εταιρεία έχει οδηγήσει σε θετικά αποτελέσματα, καθώς το 9μηνο του 2014 αυξήθηκε η αξία των προστίμων κατά 85% και διαμορφώθηκε στα 3,531 εκατ. ευρώ. Ωστόσο, ο τρόπος λειτουργίας του σώματος κρίνεται ιδιαίτερα προβληματικός. Αποτέλεσμα είναι το υπουργείο Υποδομών να προσανατολίζεται στη δημιουργία ενός ενιαίου σώματος ελεγκτών για όλα τα μέσα. Επίσης, έχει ζητηθεί η συνδρομή 50 αστυνομικών από το υπουργείο Προστασίας του Πολίτη, που θα δημιουργήσουν ειδικό σώμα αστυνομικών συγκοινωνιών (Urban Transport Police).

Στη ΣΤΑΣΥ ο έλεγχος κομίστρου διενεργείται από 93 άτομα που κινούνται σε ομάδες 5-6 ατόμων, απασχολούνται αποκλειστικά στον έλεγχο κομίστρου και πληρώνονται με μισθό, ανεξάρτητα από τον αριθμό των προστίμων που καταλογίζουν.

Το 7μηνο του 2014 ο αριθμός των προστίμων στη ΣΤΑΣΥ αυξήθηκε κατά 43,29% (καταλογίστηκαν 49.591 πρόστιμα), ενώ η αξία τους ανήλθε στα 3,614 εκατ. ευρώ, ενισχυμένη κατά 37,35%.

Στο μεταξύ, η διοίκηση της ΣΤΑΣΥ εξέδωσε χθες ανακοίνωση με την οποία ενημερώνει για την πρόθεσή της να κινηθεί νομικά κατά της καταγγελίας που έκανε η επιβάτις.

Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο 
ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ
Tο iefimerida.gr δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ