Ολο το σχέδιο της μεταμόρφωσης του Πειραιά: Τι αλλάζει στο λιμάνι - iefimerida.gr

Ολο το σχέδιο της μεταμόρφωσης του Πειραιά: Τι αλλάζει στο λιμάνι

Ολο το σχέδιο της ολικής μεταμόρφωσης του Πειραιά: Τι αλλάζει στο λιμάνι
NEWSROOM IEFIMERIDA.GR

Διπλό έργο μαμούθ αναμένεται να ξεκινήσει στον Πειραιά με στόχο από τη μία να μετατραπεί το λιμάνι σε διαβαλκανικό κέντρο εμπορίου με τον συνδυασμό μεταφοράς εμπορευμάτων πλοίου και τρένου και από την άλλη να μεταμορφωθεί η πόλη σε ένα πολιτιστικό κέντρο, που θα προσφέρει εναλλακτικές μορφές διασκέδασης και θα είναι εύκολα προσβάσιμο σε τουρίστες και Αθηναίους.

Οπως σημειώνει η Ημερησία η ιδιωτικοποίηση του λιμανιού που βρίσκεται σε εξέλιξη, η ανάπτυξη του εμπορευματικού κέντρου στο Θριάσιο Πεδίο, στο οποίο θα αναπτυχθεί ένα πρότυπο κέντρο διαχείρισης και αποθήκευσης εμπορευμάτων, η κατασκευή του νέου σιδηροδρομικού σταθμού στον Πειραιά που δεν θα έχει να ζηλέψει τίποτα από τα πιο σύγχρονα παγκόσμια εμπορικά κέντρα, σε συνδυασμό με την κατασκευή του τραμ και του μετρό, θα δώσουν νέα πνοή στην πόλη που σήμερα είναι δύσκολα προσβάσιμη. Παράλληλα, υλοποιούνται έργα ανάπλασης του Δήμου Πειραιά που θα τον κάνουν πιο φιλικό σε κατοίκους και επισκέπτες και θα τον φέρουν στο επίκεντρο των εξελίξεων.

Τα έργα που θα μεταμορφώσουν το μεγαλύτερο λιμάνι της χώρας

  • Νέος σιδηροδρομικός σταθμός

Στον «αέρα» αναμένεται να βγει το αργότερο μέχρι το τέλος Οκτωβρίου του 2014 ο νέος διαγωνισμός για την κατασκευή εμπορευματικού κέντρου - πολυχώρου στον σταθμό του ΟΣΕ στον Πειραιά. Ο προϋπολογισμός του εμπορικού κέντρου έκτασης 37.000 τετραγωνικών μέτρων αναμένεται να έχει προϋπολογισμό περίπου 50 - 60 εκατ. ευρώ και θα κατασκευαστεί πιθανότατα με σύμβαση παραχώρησης.

Το νέο κέντρο θα δημιουργηθεί σε οικόπεδο 15 στρεμμάτων, στο σημείο όπου βρίσκεται ο τερματικός σιδηροδρομικός σταθμός του Πειραιά. Το κέντρο θα εκτείνεται σε τέσσερις ή πέντε ορόφους πάνω από την αποβάθρα και θα φιλοξενεί καταστήματα, εστιατόρια, αναψυκτήρια, συνεδριακούς χώρους, χώρους στάθμευσης, κ.λπ.

  • ΟΛΠ

Σε εξέλιξη βρίσκεται η διαδικασία αποκρατικοποίησης μέσω της διάθεσης του 67% του μετοχικού κεφαλαίου του Οργανισμού. Ενδιαφέρον για τον ΟΛΠ στον διαγωνισμό του ΤΑΙΠΕΔ εκδήλωσαν οι: Cosco, ΑΡΜ Terminals BV, Ports America Group Holdings, International Container Terminal Services Inc, Utilico Emerging Markets Limited.

Με την αναβάθμιση του λιμανιού, ο Πειραιάς θα μπορεί να δέχεται νέα μεγάλα πλοία σαν αυτά της κορυφαίας εταιρείας παγκοσμίως, της δανέζικης Maersk, χωρητικότητας 15.000-18.000 TEU, τα οποία σήμερα δεν μπορούν να ελλιμενιστούν στις προβλήτες ούτε της Cosco, ούτε του ΟΛΠ.

  • Θριάσιο Πεδίο

«Ανάσα» για τον Πειραιά θα αποτελέσει και η κατασκευή του μεγαλύτερου κέντρου logistics της χώρας στο Θριάσιο Πεδίο που αν και δε βρίσκεται μέσα στον Πειραιά θα αλλάξει τα δεδομένα στη μεταφορά των εμπορευμάτων δίνοντας για πρώτη φορά τη δυνατότητα διαχείρισης και αποθήκευσης από τις εταιρείες.

  • Το Μετρό και το Τραμ θα «πιάσουν» λιμάνι

Μέσα στο 2018 οι κάτοικοι του Πειραιά αλλά και οι ταξιδιώτες θα μπορούν να χρησιμοποιούν και το δίκτυο του μετρό. Σύμφωνα με το αρχικό χρονοδιάγραμμα η επέκταση με μήκος 7,6 χλμ και 6 σταθμούς θα ολοκληρωθεί σε πεντέμισι χρόνια από την υπογραφή της σύμβασης δηλαδή στα τέλη του 2017. Με τη λειτουργία της θα αυξήσει κατά 10% τους σταθμούς του δικτύου των τριών γραμμών. Η γραμμή 3 θα μεγαλώσει κατά 30%. Αν λάβουμε υπόψη μας το συνολικό μήκος τότε το δίκτυο θα αυξηθεί κατά 15%.

Το μήκος της επέκτασης είναι 7,6χλμ και περιλαμβάνονται έξι νέοι σταθμοί στις ακόλουθες θέσεις:

  • Αγία Βαρβάρα, Ελ. Βενιζέλου (δίπλα στην εκκλησία Αγία Ελεούσα)
  • Κορυδαλλός (πλατεία Ελευθερίας)
  • Νίκαια (πλατεία Αγίου Νικολάου)
  • Μανιάτικα (Αιτωλικού και Μαυρομιχάλη)
  • Πειραιάς (Ακτή Ποσειδώνος)
  • Δημοτικό θέατρο (Ηρώων Πολυτεχνείου & Βασιλέως Γεωργίου)

Εξάλλου το καλοκαίρι του 2016 θα αρχίσει η κανονική λειτουργία του Τραμ στο λιμάνι «ανακουφίζοντας» τις κεντρικές οδικές αρτηρίες του δήμου. Η επέκταση των 5,4 χλμ θα δημιουργήσει μία κυκλική μονή γραμμή που από το Στάδιο Καραϊσκάκη και τη Μικράς Ασίας, θα εισέρχεται στη Γ. Λαμπράκη, θα στρίβει στη Βασιλέως Γεωργίου, θα τερματίζει στην πλατεία Καραϊσκάκη στο λιμάνι, 59 μέτρα από τον σταθμό του Μετρό, ενώ στην επιστροφή θα χρησιμοποιεί την Εθνικής Αντιστάσεως και την Ομηρίδου Σκυλίτση για να συναντήσει τον σημερινό τερματικό σταθμό στο ΣΕΦ.

  • Τα έργα στον δήμο Πειραιά
  1. Λιμάνι κρουαζιέρας: Με το σχέδιο ανάπλασης αναμένεται να αλλάξει όλη η παραλιακή ζώνη που αρχίζει από τον ναό του Αγίου Νικολάου μπροστά στην «παγόδα» του ΟΛΠ και φθάνει ως τον ναό του Αγίου Διονυσίου κοντά στον μοναδικού αρχιτεκτονικού κάλλους σιδηροδρομικό σταθμό των πρώην ΣΕΚ.
  2. Τινάνειος Κήπος - Τρούμπα: Στο πρόγραμμα εξωραϊσμού εντάσσεται επίσης ο ιστορικός Τινάνειος Κήπος, τον οποίο σχεδίασε και δημιούργησε ο αρχιτέκτων Τινάν τον 19ο αιώνα κι όπου υπάρχει καρφωμένο πάνω σε ένα πεύκο το τελευταίο ζωντανό λείψανο από τον βομβαρδισμό του Πειραιά, από το κατάστρωμα πλοίου που βομβαρδίστηκε το 1944. Θα πεζοδρομηθεί η οδός Σωτήρος από την Ηρώων Πολυτεχνείου μέχρι την ακτή Μιαούλη, ενώ το έργο θα συνδυαστεί με ολοκληρωμένο πρόγραμμα αποκαταστάσεως των προσόψεων σε όλα τα κτίρια. Θα φωτιστούν οι εκκλησίες και θα αναδειχθεί η ομορφιά των κτιρίων αρχιτεκτονικής αξίας και αισθητικής.
  3. Πλατείες - Πασαλιμάνι: Η οδός 2ας Μεραρχίας, η πλατεία Τερψιθέας, το Πασαλιμάνι, η πλατεία Αλεξάνδρας, όλοι οι δρόμοι από το Πασαλιμάνι και την πλατεία Αλεξάνδρας μέχρι και την Ελευθερίου Βενιζέλου (κάθετοι και παράλληλοι) πεζοδρόμια και οδόστρωμα θα αλλάξουν φυσιογνωμία. Θα γίνουν φυτεύσεις, θα εγκατασταθεί φωτισμός και θα αλλάξουν όψη προς το καλύτερο.
  4. Δημοτικές Κοινότητες: Το αμέσως επόμενο έργο θα γίνει στην πλατεία Πηγάδας στο Α' Διαμέρισμα ενώ θα ακολουθήσει ο πεζόδρομος - ποδηλατόδρομος από τη Λεύκα της Παλιάς Κοκκινιάς μέχρι τον Άγιο Διονύσιο.
Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο 
ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ
Tο iefimerida.gr δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ