Τέλος τα Τέμπη που ξέραμε: Ανοίγουν σήραγγες και η απόσταση Αθήνα -Θεσσαλονίκη θα γίνεται μισή ώρα πιο γρήγορα - iefimerida.gr

Τέλος τα Τέμπη που ξέραμε: Ανοίγουν σήραγγες και η απόσταση Αθήνα -Θεσσαλονίκη θα γίνεται μισή ώρα πιο γρήγορα

Τέλος τα Τέμπη που ξέραμε: Ανοίγουν σήραγγες και η απόσταση Αθήνα -Θεσσαλονίκη θ
NEWSROOM IEFIMERIDA.GR

Μέχρι τον Αύγουστο του 2015 αναμένεται να ολοκληρωθεί το τμήμα Ευαγγελισμός - Σκοτίνα του έργου ΠΑΘΕ Μαλιακός - Κλειδί που υλοποιεί η εταιρεία «Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου», το οποίο θα καταστήσει παρελθόν τη διέλευση των αυτοκινήτων από τμήμα των Τεμπών.

Ο νέος δρόμος εκτός ότι θα βάλει φρένο στη διέλευση από το επικίνδυνο και χρονοβόρο οδικό άξονα που χρησιμοποιούν σήμερα οι οδηγοί, παράλληλα θα μειώσει κατά τουλάχιστον μισή ώρα το χρόνο της διαδρομής Αθήνα - Θεσσαλονίκη.

Σύμφωνα με το voria.gr, το έργο κατασκευής του Μαλιακός-Κλειδί, συνολικού προϋπολογισμού 1,3 δισ. ευρώ, είχε παγώσει για 2,5-3 χρόνια, λόγω της κρίσης, και επανεκκινήθηκε, μαζί με τους άλλους τρεις αυτοκινητοδρόμους, στο τέλος του 2013. Σήμερα η συνολική πορεία εκτέλεσης του έργου βρίσκεται στο 76%.

Το σημαντικότερο μέρος του έργου είναι η κατασκευή τριών σηράγγων, δύο στα Τέμπη μήκους 2 και 6 χιλιομέτρων και μία στον Πλαταμώνα μήκους 2,8 χιλιομέτρων.

Οι πρώτες δύο σήραγγες (Τ1 και Τ2) έχουν ολοκληρωθεί στο 100% και μένει μόνο η εγκατάσταση του μηχανολογικού εξοπλισμού, ενώ η τρίτη (Τ3) βρίσκεται στο 93% σε ό,τι αφορά την εκσκαφή της, καθώς απομένουν ακόμη περίπου 400 μέτρα, από τα 2,8 χιλιόμετρα.

Όπως αναφέρουν στελέχη της Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου, οι εργασίες εκσκαφής αναμένεται να ολοκληρωθούν μέσα στον Ιούνιο του 2014 και η σήραγγα θα είναι έτοιμη μέσα στον ερχόμενο Οκτώβριο.

Εκτός από τις τρεις σήραγγες, κατασκευάζονται συνολικά 14 χιλιόμετρα ανοιχτού δρόμου, η κατασκευή του οποίου βρίσκεται στο 45%, καθώς και 20 γέφυρες, από τις οποίες έχουν ήδη κατασκευαστεί οι 10. Ακόμη θα κατασκευαστούν περίπου 17 χλμ. δευτερευουσών οδών και οδών εξυπηρέτησης, που θα δοθούν στην κυκλοφορία μέσα στον Δεκέμβριο του 2015.

Χρυσοχοΐδης-Ράιχενμπαχ τα εγκαινίασαν

Το έργο, που βρίσκεται και πάλι σε εξέλιξη έπειτα από τρία χρόνια «παγώματος», επισκέφθηκαν χθες ο επικεφαλής της Task Force, Χορστ Ράιχενμπαχ, με τον υπουργό Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, Μιχάλη Χρυσοχοΐδη.
«Η παρουσία μου εδώ είναι συμβολική σε δύο επίπεδα. Δείχνει ότι η επιμονή σε αυτό που θες να πετύχεις, αποδίδει. Επίσης, βρισκόμαστε σε ένα τούνελ και τόσες φορές οι Ελληνες έχουν μιλήσει για την ανάγκη να δουν φως στο τούνελ. Είμαι σίγουρος ότι πολύ σύντομα θα το δούμε» υπογράμμισε ο κ. Ράιχενμπαχ. Ο ίδιος τόνισε ότι «οι αυτοκινητόδρομοι είναι πολύ σημαντικές επενδύσεις, οι μεγαλύτερες στην Ελλάδα σήμερα» και πρόσθεσε ότι θα διατεθούν 3 δισ. ευρώ από τα διαρθρωτικά ταμεία και 750 εκατ. ευρώ από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων για τα έργα των αυτοκινητόδρομων.
«Οι δρόμοι και τα τούνελ μάς ενώνουν, μας βοηθούν να επικοινωνούμε και να ξεπεράσουμε τα μεγάλα οικονομικά και κοινωνικά προβλήματα, που αντιμετωπίζουμε τα τελευταία χρόνια» δήλωσε ο υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων. Ο κ. Χρυσοχοΐδης ευχαρίστησε τους Ευρωπαίους πολίτες «που από το δικό τους υστέρημα έχουν δώσει ένα σημαντικό μέρος».

Τέλος τα Τέμπη που ξέραμε: Ανοίγουν σήραγγες και η απόσταση Αθήνα -Θεσσαλονίκη θα γίνεται μισή ώρα πιο γρήγορα | iefimerida.gr 0
Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο 
ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ
Tο iefimerida.gr δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ