Τι αλλάζει στον τρόπο ελέγχου εισιτηρίων – Προσπαθούν να περιορίσουν τον ανθρώπινο παράγοντα στη διαδικασία - iefimerida.gr

Τι αλλάζει στον τρόπο ελέγχου εισιτηρίων – Προσπαθούν να περιορίσουν τον ανθρώπινο παράγοντα στη διαδικασία

NEWSROOM IEFIMERIDA.GR

Μπορεί το θέμα του ελέγχου εισιτηρίων να έχει τεθεί πολλές φορές επί τάπητος, ωστόσο έπειτα από τον τραγικό θάνατο του 19χρονου Θανάση Καναούτη, η λήψη μέτρων για τον έλεγχο της "εισιτηριοδιαφυγής" αποτελεί επιτακτική ανάγκη.

Οι ελεγκτές των αστικών συγκοινωνιών έχουν και στο παρελθόν βρεθεί στο επίκεντρο σκληρής κριτικής, ύστερα από καταγγελίες επιβατών για ανάρμοστη συμπεριφορά ενώ βρίθουν περιστατικά στα οποία οι ελεγκτές έχουν επιδείξει "υπερβάλλοντα ζήλο" κατά την επιβολή προστίμων.

Το γεγονός ότι η πλειονότητα των ελεγκτών είναι "εθελοντές" φαίνεται ότι δημιουργεί σοβαρά προβλήματα στην εκτέλεση του συγκεκριμένου έργου. Ο όρος εθελοντής - ελεγκτής δεν αφορά σε άμισθη εργασία, αλλά σε οδηγούς της ΟΣΥ (Οδικές Συγκοινωνίες) οι οποίοι αφού έχουν ολοκληρώσει τη βάρδιά τους εκτελούν χρέη ελεγκτών. Όπως αναφέρει η Καθημερινή, η αμοιβή τους προκύπτει ως ποσοστό επί των προστίμων που καταλογίζουν σε "λαθρεπιβάτες", κάτι που συνεπάγεται και κρούσματα "ακραίας συμπεριφοράς" που επιδεικνύουν σε ορισμένες περιπτώσεις.

Για την καταπολέμηση της "εισιτηριοδιαφυγής", όλοι οι εμπλεκόμενοι συγκλίνουν στην άποψη ότι πρέπει να περιοριστεί ο ανθρώπινος παράγοντας στη διαδικασία ελέγχου και ως λύση προκρίνεται το ηλεκτρονικό εισιτήριο, ο διαγωνισμός για το οποίο βρίσκεται σε εξέλιξη. Σημειώνεται ότι η εγκατάσταση του Αυτόματου Συστήματος Συλλογής Κομίστρου αποτελεί προσπάθεια που μετρά πάνω από δέκα χρόνια και το χρονοδιάγραμμα ολοκλήρωσής του τοποθετείται το 2015.

Παράλληλα στο υπουργείο πραγματοποιούνται συσκέψεις με υπηρεσιακούς παράγοντες, προκειμένου να ληφθούν άμεσα μέτρα καταπολέμησης της «λαθρεπιβίβασης» που δεν θα βασίζονται στο σημερινό, αποδεδειγμένα αναποτελεσματικό, μοντέλο.

Τα πέντε μέτρα που προωθούνται για την αποτελεσματικότερη διεξαγωγή των ελέγχων σύμφωνα με την Καθημερινή είναι:

1. Η επέκταση του μέτρου εισόδου από την μπροστινή πόρτα σε όλα τα οχήματα και δρομολόγια της ΟΣΥ. Ηδη εφαρμόζεται η υποχρεωτική επιβίβαση από την μπροστινή πόρτα σε λεωφορεία και τρόλεϊ στις γραμμές που διασχίζουν άξονες των οδών Κηφισίας, Ακαδημίας, Πανεπιστημίου, Σταδίου και Βασ. Σοφίας. Οι επιβάτες επιβιβάζονται σήμερα από την μπροστινή πόρτα των οχημάτων, επιδεικνύουν το εισιτήριο ή την κάρτα στον οδηγό σε συνολικά 51 κεντρικές γραμμές. Τα λεωφορεία στα οποία ισχύει το μέτρο διαθέτουν ειδική σήμανση, ενώ επισημαίνεται και στη φωτεινή επιγραφή ότι για την επιβίβαση στα εν λόγω οχήματα γίνεται χρήση μόνον της μπροστινής θύρας.

2. Η εκπαίδευση ανέργων μέσω κοινοτικών προγραμμάτων που θα ενισχύσουν το έργο των ελεγκτών. Η διοίκηση της ΟΣΥ έχει προωθήσει το σχετικό αίτημα στον ΟΑΣΑ.

3. Το προσωπικό που προβλέπεται να αποχωρήσει από διοικητικές θέσεις του υπ. Υποδομών να μετακινηθεί στην ΟΣΥ και να εκπαιδευτεί στον ρόλο του ελεγκτή.

4. Ο έλεγχος στα οχήματα να γίνεται από δύο ελεγκτές και όχι έναν, όπως σήμερα.

5. Τέλος, εξετάζεται η τοποθέτηση μπαρών στις εισόδους των λεωφορείων. Ωστόσο, πρόκειται για ένα δύσκολο τεχνικά εγχείρημα με υψηλότατο κόστος.

Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο 
ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ
Tο iefimerida.gr δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ