Απίστευτη ζήτηση για πετρελαιοκίνητα στην Ελλάδα! - iefimerida.gr

Απίστευτη ζήτηση για πετρελαιοκίνητα στην Ελλάδα!

NEWSROOM IEFIMERIDA.GR

Τα δεδομένα στο χώρο της εμπορίας αυτοκινήτου στην Ελλάδα έχουν αλλάξει ριζικά. Σε μια πολύ χαμηλή αγορά, η ζήτηση για πετρελαιοκίνητα ΙΧ είναι ψηλά.

Ηδη το πρώτο τρίμηνο έχουν πουληθεί 14.142 νέα ΙΧ, ήτοι 17,7% λιγότερα από το αντίστοιχο περσινό διάστημα! Την ίδια στιγμή έχουμε 757 πωλήσεις ελαφρών επαγγελματικών, 24,8% μειωμένες από το περσινό τρίμηνο, ενώ ούτε στις μοτοσικλέτες υπάρχει θετικό πρόσημο, αφού με 5.193 μονάδες, η αγορά είναι στο μείον 5,8% από πέρυσι.

Μολονότι το τελευταίο εξάμηνο οι παραγγελίες είναι σταθεροποιημένες, το 2013 δείχνει ότι θα κλείσει με λιγότερες πωλήσεις διότι θα μεταφερθούν στα νούμερα του Ιανουαρίου 2013 λίγες παραγγελίες από το Δεκέμβριο του 2012, σε σχέση με τους αντίστοιχους μήνες του 2012 και του 2011.

Σοβαρή διαπίστωση αποτελεί το γεγονός ότι το 62,7% των πωλήσεων, πλέον, είναι στις μικρές κατηγορίες (σε όγκο και κυβισμό) οχημάτων. Ειδικότερα, στην πολύ μικρή κατηγορία (Fiat Panda, VW Up, Toyota Aygo κ.λπ.) έχουμε μερίδιο αγοράς 15,2% και στην αμέσως μεγαλύτερη (Toyota Yaris, Opel Corsa, Citroen C3 κ.λπ.) το μερίδιο έχει εκτοξευθεί στο 47,5%. Πάντως, αξίζει να σημειωθεί ότι και η κατηγορία των μικρομεσαίων αυτοκινήτων (Opel Astra, VW Golf, Ford Focus κ.λ.π.) έχει καλό μερίδιο με 26,4%. Κι αυτό διότι με τη ραγδαία αύξηση των κινητήρων μικρού κυβισμού με turbo σε αυτή τη κατηγορία, κάτι που συνεπάγεται μικρότερη κατανάλωση, χαμηλούς ρύπους αλλά και υψηλές επιδόσεις, οι αγοραστές παίρνουν τέτοιες εκδόσεις με μικρά μοτέρ που δεν έχουν μεγάλες υποχρεώσεις (τέλη, καύσιμα, ασφάλιση κ.α.). Ως εκ τούτου, η προτίμηση του κοινού είναι σε μέχρι 1.600 κ.εκ. εκδόσεις.

Δεύτερη διαπίστωση είναι η θεαματική στροφή προς τα πετρελαιοκίνητα, κοντά στο 65% των πωλήσεων! Αυτό οφείλεται αφενός στην άρση της απαγόρευσης σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη (από τον Νοέμβριο του 2011) και αφετέρου στην περιφέρεια που με τα χιλιόμετρα που κάνουν σε διάφορα μέρη της Ελλάδας και σε συνδυασμό με τη φθηνότερη τιμή του πετρελαίου και τα μεγαλύτερα διαστήματα σέρβις, υπάρχει όφελος. Είναι χαρακτηριστικό, από συζητήσεις στον κλάδο, ότι υποψήφιοι αγοραστές καινούργιων αυτοκινήτων μπαίνοντας σε αντιπροσωπεία το πρώτο πράγμα που ρωτούν είναι: "σε πετρέλαιο, τι έχεις;"! Βέβαια, για να λέμε την αλήθεια, αν εξαιρέσεις τον λίγο παραπάνω θόρυβο που παράγει ένας κινητήρας πετρελαίου σε σχέση με έναν κινητήρα βενζίνης, τα ντίζελ οχήματα έχουν εφάμιλλη ροπή με τα turbo μικρού κυβισμού βενζίνης και είναι πολύ ευχάριστα στην οδήγηση.

Τρίτη διαπίστωση είναι ότι η διατήρηση της απόσυρσης με μείωση στο τέλος ταξινόμησης για αγορά καινούργιου, δίνει κάποιο κίνητρο - ανάσα σε μια ημιθανή αγορά αυτοκινήτου. Αν δεν ήταν και η απόσυρση, η αγορά του αυτοκινήτου θα είχε εντελώς «πεθάνει».

Τέταρτη διαπίστωση είναι ότι όταν συμβαίνουν έκτακτες καταστάσεις, όπως με το θέμα της Κύπρου, μολονότι δεν επηρεάζεται κάτι στην Ελλάδα, ακόμη και για το σέρβις ακυρώθηκαν τα μισά ραντεβού! Αυτό είναι ενδεικτικό της κακής ψυχολογίας των κατόχων αυτοκινήτων και των υποψήφιων αγοραστών, διότι δεν ξέρουν «τι θα τους βρει αύριο».

Πηγή sport-fm.gr

Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο 
ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ
Tο iefimerida.gr δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ