Οι γαλλικές μπίζνες στην Ελλάδα - Ποιοι έφυγαν, ποιοι μένουν - iefimerida.gr

Οι γαλλικές μπίζνες στην Ελλάδα - Ποιοι έφυγαν, ποιοι μένουν

NEWSROOM IEFIMERIDA.GR

Μπορεί οι γαλλικοί τραπεζικοί όμιλοι Credit Agricole και Societe Generale να έφυγαν από την Ελλάδα ή να παραχώρησαν τις εταιρείες στους ντόπιους συνεταίρους τους, όπως η Carrefour, αλλά ηχηρά επιχειρηματικά ονόματα παραμένουν στη χώρα μας και προσδοκούν σε νέες επενδύσεις.

Αλλες επιχειρήσεις ετοιμάζονται να έρθουν, κυρίως μέσω του προγράμματος ιδιωτικοποιήσεων, με κορυφαίο παράδειγμα την πώληση των ΕΥΔΑΠ και ΕΥΑΘ. Οι γαλλικοί όμιλοι Veolia και Suez κυριαρχούν στην παγκόσμια αγορά διαχείρισης υδάτων, με την τελευταία να έχει ήδη «βάλει πόδι» στην ΕΥΑΘ στην οποία κατέχει περί το 5%.

Το Ταμείο Ιδιωτικοποιήσεων (ΤΑΙΠΕΔ) έχει ξεκινήσει τη σύνταξη της προκήρυξης για την τελευταία και μέσα στους επόμενους μήνες θα προχωρήσει και η πώληση της ΕΥΔΑΠ.

Τα γαλλικά συμφέροντα δεν ενδιαφέρονται μόνο για τα νερά, αλλά και για την τύχη των διαπραγματεύσεων για τους οδικούς άξονες, αναφέρει η ιστοσελίδα euro2day. Ο γαλλικός όμιλος Vinci, επικεφαλής της κοινοπραξίας «Γεφυρα» που διαχειρίζεται τη ζεύξη Ρίου - Αντιρρίου, είναι επικεφαλής και του ομίλου «Ολύμπια Οδός» που έχει αναλάβει το τμήμα Κόρινθος - Πάτρα - Πύργος - Τσακώνα, ενώ συμμετέχει και στην κοινοπραξία κατασκευής και διαχείρισης του τμήματος Μαλιακός - Κλειδί.

Ο κλάδος των σιδηροδρόμων, γενικότερα, αποτελεί τομέα για τον οποίο γαλλικές επιχειρήσεις έχουν κατά καιρούς εκδηλώσει έντονο ενδιαφέρον. Ειδικότερα η γαλλική εταιρεία σιδηροδρόμων (SNCF) παρακολουθεί τους Eλληνικούς Σιδηροδρόμους και κυρίως για το κομμάτι των εμπορευματικών μεταφορών, ενώ και ο προαστιακός σιδηρόδρομος φαίνεται επίσης να είναι υπό εξέταση.

Στις επισκέψεις του Γάλλου υπουργού Μεταφορών στην Ελλάδα, έχει εκδηλωθεί ενδιαφέρον και για την αξιοποίηση της ακίνητης περιουσίας του σιδηρόδρομου και ιδίως των σιδηροδρομικών σταθμών, ενώ ενδιαφέρον είχε επίσης εκφραστεί, χωρίς ωστόσο αυτό να μεταφραστεί σε κάτι περισσότερο στην πορεία, και για τα εμπορευματικά κέντρα σε Θριάσιο και Θεσσαλονίκη.

Οι εταιρείες Alstom και Bombardier φέρονται να είναι μεταξύ των ενδιαφερομένων για την επικείμενη αποκρατικοποίηση της Rosco, της εταιρείας που αναλαμβάνει τις συντηρήσεις του τροχαίου υλικού.

Από την άλλη πλευρά, ο γαλλικός κατασκευαστικός όμιλος Vinci, που έχει ήδη σημαντική παρουσία στη χώρα μας, έχει εκδηλώσει ενδιαφέρον τόσο για τις αποκρατικοποιήσεις των περιφερειακών αεροδρομίων όσο και το αεροδρόμιο της Αθήνας «Ελευθέριος Βενιζέλος», από το οποίο είχε εκφράσει στο παρελθόν την πρόθεσή της να αποχωρήσει η εταιρεία Hochteif.

Η γαλλική εταιρεία έχει ενδιαφερθεί και αναμένεται η συμμετοχή της στον επικείμενο διαγωνισμό για το νέο αεροδρόμιο στο Καστέλι.

Στο στόχαστρο έχει μπει και ο κλάδος των ταχυδρομείων με τα γαλλικά ταχυδρομεία (La Post) να επιχειρούν να μπουν στα Ελληνικά Ταχυδρομεία και τις Ταχυμεταφορές των ΕΛΤΑ σε συνεργασία με την εταιρεία Φτερωτός Ερμής. Ωστόσο το αρχικό ενδιαφέρον δεν κατέληξε σε συμφωνία.

Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο 
ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ
Tο iefimerida.gr δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ