Renault Clio 90 TCe - Tres bien! - iefimerida.gr

Renault Clio 90 TCe - Tres bien!

NEWSROOM IEFIMERIDA.GR

Το Clio της Renault, λόγω των πωλήσεων αλλά και των διακρίσεων που έχει κατακτήσει στις προηγούμενες 3 γενιές του, είναι ένα από τα πλέον σημαντικά μικρά αυτοκίνητα. Αυτό έρχεται τώρα να το επιβεβαιώσει με τρόπο που δεν χωρά αμφισβήτηση η ολοκαίνουργια 4η γενιά του, που ξεχωρίζει κατ΄αρχήν για την ιδιαίτερα φρέσκια αισθητική της.

Το νέο Clio λοιπόν δείχνει και είναι σύγχρονο, έχει χαρακτηριστική, καινούργια μάσκα που καθορίζει εμφατικά την εικόνα του, ακριβώς όπως την καθορίζει και η αίσθηση του ότι είναι τρίθυρο. Δεν είναι όμως. Είναι αποκλειστικά πεντάθυρο με κρυφές τις πίσω χειρολαβές, ενώ επιπλέον ιδιαίτερα στοιχεία είναι τόσο το δυναμικό πίσω μέρος με τα τονισμένα φτερά όσο και τα χαρακτηριστικά πλευρικά προστατευτικά. Κι αν αυτά δεν είναι αρκετά οι Γάλλοι διαθέτουν πολλές –ειδικά για τη συγκεκριμένη κατηγορία- προτάσεις προσωποποίησης, τόσο εκτός όσο και εντός.

Εντός, όπου δεσπόζει η κεντρική κονσόλα, που φιλοξενεί και τη μεγάλη οθόνη του συστήματος multimedia Media Nav. Από εκεί και πέρα η εικόνα είναι σύγχρονη, ο πίνακας οργάνων έχει χαρακτηριστικό σχεδιασμό και είναι ιδιαίτερα ευανάγνωστος, η εργονομία δεν έχει θέματα, τουλάχιστον σοβαρά, ενώ εύκολα θα βρεί κανείς μια θέση οδήγησης που τον βολεύει.

Οι χώροι για τους πίσω επιβάτες, αν και δείχνουν μεγαλύτεροι χάρη στο τρικ της κοντής βάσης του πίσω καθίσματος, είναι στο μέσο όρο της κατηγορίας, ενώ αντίθετα το πορτμπαγκάζ με 300 λίτρα κινείται σαφώς πάνω από αυτόν. Παράλληλα έχει ένα καλά εκμεταλλεύσιμο σχήμα και χαμηλό κατώφλι φόρτωσης, ενώ όταν υπάρχει ανάγκη το μέγεθος του μπορεί να φτάσει και τα 1.147 λίτρα.

Εκτός από καινούργια εμφάνιση το νέο Renault Clio διαθέτει, πέρα από τον γνωστό diesel 1.5 dCI της εταιρείας με 75 και 90 ίππους για την περίσταση και έναν ολοκαίνουργιο κινητήρα βενζίνης. Πρόκειται για τον τρικύλινδρο (ο πρώτος στην υπερ-εκατονταετή ιστορία της μάρκας) turbo των 898 κυβικών με την ονομασία 90 TCe, ο οποίος είναι ιδιαίτερα ελαφρύς αλλά και αποδοτικός, καθώς φτάνει τους 90 ίππους και τα 135 Nm ροπής.

Τιμές πολύ καλές για ένα υπερ-μίνι, κάτι που πέρα από τα χαρτιά αποτυπώνεται και στην πράξη, μιας και ο μικρός τρικύλινδρος, παρά το κιβώτιο των 5 μόνο σχέσεων, έχει άμεση απόκριση στο γκάζι και πολιτισμένη λειτουργία. Στο στοιχείο του βρίσκεται μέχρι και τις μεσαίες στροφές, πιο ψηλά μπορεί να μη δυσανασχετεί αλλά δεν υπάρχει και κάποιος ιδιαίτερος λόγος να τον πιέσεις, ενώ αν το κάνεις αυξάνεται και η κατανάλωσή του σε δυσανάλογα υψηλά επίπεδα.

Αν δεν το κάνεις και προσπαθήσεις λίγο θα αποδειχθεί αρκετά φειδωλός στη διαχείριση της αμόλυβδης –όχι τόσο όσο ανακοινώνει η Renault (4,3 λίτρα για κάθε 100 χιλιόμετρα) αλλά σε κάθε περίπτωση οικονομικός- ενώ στην έκδοση Ecoleader με το start stop και το πρόγραμμα Eco οι εκπομπές CO2 είναι 99 γραμμάρια το χιλιόμετρο, οπότε υπάρχει και απαλλαγή από τα τέλη.

Μέσα στην πόλη ακολουθεί φυσικά χωρίς κανένα πρόβλημα την κίνηση, ενώ πέρα από αυτήν μπορεί να διατηρήσει εύκολα σχετικά υψηλές –πάντα με τα δεδομένα της κατηγορίας- μέσες ωριαίες, χάρη και στην ισορροπημένη οδική του συμπεριφορά. Ακολουθώντας την παράδοση τόσο της Renault γενικά όσο και των Clio ειδικά, το νέο γαλλικό υπερ-μίνι ταξιδεύει χωρίς να ταλαιπωρεί τους επιβάτες του, ενώ σε δρόμους με συνεχείς στροφές αποδεικνύεται αρκετά διασκεδαστικό. Εδώ βοηθά φυσικά και το άκαμπτο πλαίσιό του, που ταυτόχρονα εξασφαλίζει και ένα υψηλό επίπεδο παθητικής ασφάλειας, που έχει επιβεβαιωθεί και με τα 5 αστέρια κατά EuroNCAP.

Το τελευταίο αποτελεί μια επιπλέον ένδειξη για το ότι το καινούργιο Clio είναι μια ολοκληρωμένη και μια από τις καλύτερες προτάσεις στην κατηγορία του. Παράλληλα διατίθεται και σε ενδιαφέρουσες τιμές, οι οποίες για την έκδοση 0.9 TCe της δοκιμής μας ξεκινούν από 13.350 ευρώ με καλό βασικό επίπεδο εξοπλισμού.

Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο 
ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ
Tο iefimerida.gr δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ