Βρέθηκε το «σωματίδιο του Θεού», ανακοινώνουν σήμερα οι επιστήμονες του CERN - iefimerida.gr

Βρέθηκε το «σωματίδιο του Θεού», ανακοινώνουν σήμερα οι επιστήμονες του CERN

Βρέθηκε το «σωματίδιο του Θεού»

Την σχεδόν απόλυτη βεβαιότητά τους ότι το περίφημο Μποζόνιο του Χιγκς, το αποκαλούμενο σωματίδιο του Θεού, εντοπίστηκε από δύο ανεξάρτητες ερευνητικές ομάδες στο Μεγάλο Επιταχυντή Αδρονίων, αναμένεται να δηλώσουν σήμερα οι επιστήμονες του CERN.

Ειδικότερα, σύμφωνα με πληροφορίες που δημοσιεύονται σε διεθνή ΜΜΕ, είναι διάχυτη η αισιοδοξία ότι στην προγραμματισμένη για σήμερα συνέντευξη Τύπου, οι επιστήμονες που εργάζονται στο πείραμα ATLAS στον Μεγάλο Επιταχυντή Αδρονίων θα ανακοινώσουν ότι εντόπισαν ένα νέο σωματίδιο με μάζα 126,5 GeV (γιγαηλεκτρονιοβόλτ) το οποίο είναι συμβατό με με το μποζόνιο που είχε περιγράψει πριν από τέσσερις δεκαετίες ο Βρετανός φυσικός Πίτερ Χιγκς.

Το γεγονός ότι οι ερευνητές που θα κάνουν τις ανακοινώσεις σήμερα, έχουν προσκαλέσει τον διάσημο φυσικό στη συνέντευξη Τύπου στο CERN θεωρείται από πολλούς σημάδι ότι όντως θα ανακοινώσουν την ανακάλυψη του Μποζονίου, του σωματιδίου που θεωρείται ότι επιβεβαιώνει το «Καθιερωμένο Μοντέλο» της σωματιδιακής φυσικής. Το Μοντέλο αυτό εδώ και 40 περίπου χρόνια περιγράφει θεωρητικά πώς λειτουργεί ο μικρόκοσμος των υποατομικών σωματιδίων και, κατ' επέκταση, όλο το σύμπαν.

Μάλιστα, ένα βίντεο που διέρρευσε χτες από το CERN δείχνει το επικεφαλής του πειράματος CMS, Τζοε Ινκαντέλα να μιλάει για την ανακάλυψη του σωματιδιου: «Παρατηρήσαμε ένα νέο σωματίδιο. Εχουμε ισχυρές ενδείξεις ότι υπάρχει κάτι εκεί. Για τις ιδιότητές του θα χρειαστούμε λίγο περισσοτερο καιρό» ακούγεται να λέει και να τονίζει: «Νομίζουμε ότι αυτό είναι ιδιαίτερα σημαντικό».

Κάλεσαν και τον Χιγκς στη συνέντευξη Τύπου

Ο εντοπισμός του Μποζονίου που είχε προβλέψει ο Πίτερ Χιγκς θεωρείται ύψιστης σημασίας καθώς θεωρείται ότι είναι αυτό που προσέδωσε μάζα στην ύλη μετά την αρχική «Μεγάλη Έκρηξη» (Μπιγκ Μπανγκ) πριν από περίπου 13,7 δισεκατομμύρια χρόνια. Εξ' αιτίας αυτής της σημασίας που του αποδίδουν οι επιστήμονες αποκαλείται «σωματίδιο του Θεού». Σε διαφορετική περίπτωση, αν το Μποζόνιο, δεν εντοπιστεί με μεγάλη βεβαιότητα, οι φυσικοί θα πρέπει να αναθεωρήσουν εκ βάθρων όλη το κυρίαρχο Μοντέλο της Φυσικής.

Αξίζει να σημειωθεί ότι μέχρι τα τέλη του 2011, τα πειράματα που είχαν γίνει στον Μεγάλο Επιταχυντή είχαν αποκλείσει το σωματίδιο-φαντομάς να έχει μάζα μεγαλύτερη των 141 GeV (γιγαηλεκτρονιοβόλτ) ή μικρότερη των 11 GeV. Δηλαδή είχε απομείνει ένα εύρος 114-141 GeV, στο οποίο επικεντρώθηκαν οι έρευνες.