Πώς το Brexit επηρεάζει τα αεροπορικά ταξίδια -Το πρόβλημα για τις χώρες του Νότου - iefimerida.gr

Πώς το Brexit επηρεάζει τα αεροπορικά ταξίδια -Το πρόβλημα για τις χώρες του Νότου

Μεγάλες αλλαγές στα αεροπορικά ταξίδια λόγω brexit/ Φωτογραφία: Pixabay
NEWSROOM IEFIMERIDA.GR

Μια άτακτη έξοδος της Μ. Βρετανίας από την ΕΕ θα δημιουργούσε μεγάλα προβλήματα στις αεροπορικές εταιρείες αλλά και στους ταξιδιώτες. Στη χειρότερη περίπτωση θα σταματούσαν τα δρομολόγια μεταξύ ΕΕ και Γηραιάς Αλβιώνας.

Αυτές τις μέρες αεροπορικές εταιρείες όπως η Ryanair, Easyjet, British Airways αλλά και γερμανικές όπως η Tuifly και η Condor ετοιμάζονται για κάθε ενδεχόμενο, σύμφωνα με δημοσίευμα της Deutsche Welle.

«Σε αυτή την κατάσταση πολιτικής αβεβαιότητας πρέπει να είμαστε προετοιμασμένοι για το σενάριο no-deal» δηλώνει ο επικεφαλής της Thomas Cook Airlines, Christoph Debus.

Από τη δεκαετία του '90 υπάρχει ειδική ρύθμιση για τις αεροπορικές συγκοινωνίες εντός της ΕΕ. Eτσι για παράδειγμα μια ιρλανδική εταιρεία μπορεί να εκτελεί εσωτερικές πτήσεις στην Ισπανία ή μια βρετανική εταιρεία να πραγματοποιεί το δρομολόγιο Βερολίνο-Μαγιόρκα.

Brexit χωρίς συμφωνία μπορεί να μην επιτρέπει στις βρετανικές εταιρείες να πραγματοποιούν ελεύθερα εσωτερικές πτήσεις στην ΕΕ/Φωτογραφία: Pixabay

Πριν από αυτό οι εταιρείες έπρεπε να έχουν την έδρα τους στη χώρα προορισμού ή άφιξης της πτήσης. Αυτή η ελευθερία κινήσεων επέτρεψε στις εταιρείες χαμηλού κόστους να αναπτυχθούν ραγδαία και σε μεγάλο αριθμό ανθρώπων να πραγματοποιούν ταξίδια σε προσιτές τιμές.

Οι εταιρείες ετοιμάζονται για όλα τα ενδεχόμενα

Εάν τώρα υπάρξει σκληρό Brexit, χωρίς συμφωνία μεταξύ Μ. Βρετανίας και ΕΕ, ενδέχεται οι βρετανικές αεροπορικές εταιρείες να χάσουν το δικαίωμα να πραγματοποιούν δρομολόγια προς τη Φρανκφούρτη ή την Μαγιόρκα, αλλά ούτε και πτήσεις εσωτερικού σε χώρες της ΕΕ.

Σημαντικό ρόλο δεν παίζει μόνο σε ποια χώρα βρίσκεται η έδρα της εταιρείας αλλά και σε ποιον ανήκει. Ευρωπαϊκές αεροπορικές εταιρείες πρέπει να ανήκουν κατά 50% σε ιδιοκτήτες από την ΕΕ. Ένα σκληρό Brexit θα μπορούσε να χτυπήσει επομένως και γερμανικούς εταιρείες.

Η εταιρεία Condor για παράδειγμα ανήκει κατά 100% στη βρετανική Thomas Cook.

Η εταιρεία σχεδιάζει ήδη με ποιον τρόπο θα μπορούσε να αντιμετωπίσει ένα τέτοιο ενδεχόμενο. Κανείς στον κλάδο δεν αποκλείει τη δυνατότητα να πουλήσει κάποιος όμιλος το μεγαλύτερο μέρος των μετοχών του σε θυγατρικές εταιρείες.

Ψύχραιμοι προς τα έξω

Την ίδια ώρα οι εταιρείες προσπαθούν να καθησυχάσουν τους πελάτες τους δίνοντας την εντύπωση ότι είναι προετοιμασμένες για όλα τα σενάρια. Θέλουν να δώσουν την εντύπωση ότι οι πτήσεις θα συνεχίσουν κανονικά και του χρόνου για να μη σταματήσουν οι εν δυνάμει ταξιδιώτες να κλείνουν εισιτήρια. Και σίγουρα ο κλάδος θα κάνει τα πάντα για να μη σταματήσουν οι πτήσεις.

Στο μεταξύ η εταιρεία χαμηλού κόστους Easyjet ίδρυσε θυγατρική στη Βιέννη προκειμένου να διατηρήσει τα ευρωπαϊκά της δικαιώματα. Η εταιρεία έχει την έδρα της στη Μ. Βρετανία ανήκει όμως κατά το ένα τρίτο στον κύπριο συνιδρυτή της Στέλιο Χατζηιωάννου και την οικογένειά του.

Η Easyjet ίδρυσε θυγατρική στη Βιέννη προκειμένου να διατηρήσει τα ευρωπαϊκά της δικαιώματα/Φωτογραφία: Pixabay

Πάντως ειδικοί δεν αποκλείουν την έσχατη περίπτωση, να σταματήσουν δηλαδή οι πτήσεις για λίγες ημέρες στα τέλη Μαρτίου. Κάτι τέτοιο όμως δεν θα δημιουργούσε μόνο πρόβλημα σε ανθρώπους που θέλουν να πάνε διακοπές ή επαγγελματικό ταξίδι, αλλά θα έθετε σε κίνδυνο και ένα σωρό θέσεις εργασίας.

Οι Βρετανοί είναι από τους πιο συχνούς επισκέπτες στις ευρωπαϊκές χώρες του Νότου. Εάν εκλείψουν, οι τοπικές οικονομίες σε τουριστικά μέρη ενδέχεται να αντιμετωπίσουν σοβαρά προβλήματα.

Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο 
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ αεροπορικά ταξίδια Brexit
ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ
Tο iefimerida.gr δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ