ΒΙΝΤΕΟΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΣΤΟ ΕΜΣΤ

Τι θα συνέβαινε αν οι πρωταγωνιστές του βραδινού δελτίου ειδήσεων μάς αντιγύριζαν το βλέμμα; [εικόνα]

 «Τοπία ενοχής / Guilty Landscapes» του Ντρις Βερχούφεν
«Τοπία ενοχής / Guilty Landscapes» του Ντρις Βερχούφεν

Η συνεχής ροή ειδήσεων σε παντός είδους οθόνες, από τα λάπτοπ και τις τηλεοράσεις μέχρι τα smartphone μάς καθιστά διαρκώς μάρτυρες σύνθετων καταστάσεων απ’ όλο τον πλανήτη.

Ακόμα μία εικαστική έκθεση εγκαινιάζει την Κυριακή 24 Ιουνίου το Φεστιβάλ Αθηνών.

Πρόκειται για τα «Τοπία ενοχής / Guilty Landscapes» του Ντρις Βερχούφεν,  στο Εθνικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης, μια μεγάλης κλίμακας βιντεοεγκατάσταση, που φέρνει τον θεατή αντιμέτωπο με εικόνες φτώχειας και απόγνωσης, εικόνες ενοχλητικές, αναστατωτικές, αλλά με τις οποίες είναι εξοικειωμένος λόγω της συνεχούς, καθημερινής ροής τους από τις παντός είδους οθόνες -υπολογιστές, τηλεόραση, κινητά κ.ο.κ.- διερευνά κατά πόσο είναι δυνατή μια προσωπική διασύνδεση μεταξύ αυτών που γίνονται θεατές τέτοιων εικόνων κι εκείνων που γίνονται θέαμα μέσα από αυτές.

Ο Ολλανδός εικαστικός διερευνά δηλαδή στα «Τοπία Ενοχής», τι θα συνέβαινε αν οι πρωταγωνιστές του βραδινού δελτίου ειδήσεων μάς αντιγύριζαν το βλέμμα.

Ο Βερχούφεν είναι γνωστός στο αθηναϊκό κοινό από την εγκατάσταση Phobiarama, το «στοιχειωμένο» μαύρο σπίτι που είχε στηθεί στην πλατεία Συντάγματος το 2017, στο πλαίσιο του Fast Forward Festival.

Ο καλλιτέχνης εξετάζει διάφορες πτυχές των σύγχρονων κοινωνιών, όπως τη νοοτροπία που διαμορφώνεται στα χρόνια της κρίσης και την επίδραση των νέων τεχνολογιών στις διαπροσωπικές σχέσεις.
Τα «Τοπία ενοχής», μια ξεχωριστή δημιουργία στο μεταίχμιο μεταξύ εγκατάστασης και περφόρμανς, φέρνουν τον θεατή - επισκέπτη μπροστά στο έργο τέχνης ευάλωτο, ανοίγοντας το πεδίο μιας ουσιαστικής επαφής.
Το έργο αποτελείται από τέσσερα επεισόδια, που δημιούργησε ο καλλιτέχνης το 2016, κατόπιν ανάθεσης από διάφορες ευρωπαϊκές πόλεις. Στο Φεστιβάλ Αθηνών θα παρουσιαστεί το πρώτο επεισόδιο της σειράς.

«Την ώρα που την κοίταζα, προσπαθούσα να καταλάβω αν ντρέπομαι, αν τη λυπάμαι, αν τη θαυμάζω. Φαινόταν περήφανη και χαρούμενη, όχι ανήσυχη ή βασανισμένη. Δεν έμοιαζε ακριβώς με θύμα». Μια επισκέπτρια του Guilty Landscapes

Είσοδος ελεύθερη, με σειρά προσέλευσης. Για έναν θεατή κάθε φορά

Διάρκεια: 10 λεπτά

Εθνικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης: Λεωφ. Καλλιρρόης & Αμβρ. Φραντζή (πρώην εργοστάσιο Φιξ)

Ώρες λειτουργίας: 14:00-19:00 (Δευτέρες κλειστά)

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ
Tο iefimerida.gr δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.