Η ελληνική φύση «γεννά» επιχειρηματικότητα -Ένας Ιπποκράτειος Βοτανικός Κήπος στο Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων - iefimerida.gr

Η ελληνική φύση «γεννά» επιχειρηματικότητα -Ένας Ιπποκράτειος Βοτανικός Κήπος στο Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων

Πανεπιστήμιο/ Φωτογραφία eurokinissi
NEWSROOM IEFIMERIDA.GR

Ένας Ιπποκράτειος Βοτανικός Κήπος, στο προαύλιο του Μουσείου Ιατρικής Ιστορίας του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων, το οποίο εγκαινιάστηκε χθες το απόγευμα, δίνει μήνυμα στο επισκέπτη πως η ελληνική φύση είναι πηγή υγείας, ομορφιάς και επιχειρηματικότητας.

Ο Βοτανικός Κήπος αποτελεί μέρος του μουσείου και είναι δημιούργημα της ΜΚΟ «Ιπποκράτης 2500 χρόνια», της οποίας πρόεδρος είναι ο Νίκος Κουτσιανάς, διευθύνων σύμβουλος της APIVITA & APIGEA.

«Η ιδέα ξεκίνησε από το τρίπτυχο των εμπνεύσεών μας σαν εταιρεία: δηλαδή την ελληνική φύση, τα μελισσοκομικά προϊόντα και την ολιστική αντιμετώπιση υγείας και ομορφιάς του Ιπποκράτη» τονίζει ο κ. Κουτσιανάς, ο οποίος παραβρέθηκε στην εκδήλωση των εγκαινίων του σημαντικού Μουσείου το οποίο αποτελεί, ένα ζωντανό μάρτυρα της ιστορίας της Ιατρικής, από την αρχαιότητα μέχρι τα νεώτερα χρόνια.

Όπως εξηγεί ο κ. Κουτσιανάς, η ιδέα γίνεται πράξη καιξεκίνησαν οι βοτανικοί κήποι, με πρώτο εκείνον στην Κω όπου γεννήθηκε και μεγάλωσε ο Ιπποκράτης. Επίσης, στον προγραμματισμό της ΜΚΟ είναι να γίνουν κήποι στην Λάρισα, όπου έζησε τα τελευταία 10 χρόνια της ζωής του ο πατέρας της Ιατρικής, στα Τρίκαλα, αλλά και στο Ασκληπιείο στην Επίδαυρο, με στόχο την ανάδειξη και την αξιοποίηση της συλλογής των φυτών του Ιπποκράτη. Ουσιαστικός στόχος του εγχειρήματος είναι να γνωρίσουν, ειδικά οι νέοι, τη σημαντική χλωρίδα του τόπου, να αποκτήσουν περιβαλλοντική εκπαίδευση και να προχωρήσουν σε επιχειρηματική δραστηριότητα.

«Τα βότανα που χρησιμοποιούμε στην APIVITA είναι φυτά του Ιπποκράτη, υπακούουν στο τρίπτυχο ελληνική φύση, μελισσοκομικά προϊόντα, Ιπποκράτης. Αποφασίσαμε να τα αξιοποιήσουμε και να τα αναδείξουμε όχι μόνο με τη λογική της εταιρείας, σε επιχειρηματικό επίπεδο, για να δημιουργήσουμε τις προϋποθέσεις μια άλλης Ελλάδας που θα στηρίζεται στον Πολιτισμό, στην αρχαιότητα, την πλούσια ελληνική φύση και τα μελισσοκομικά προϊόντα που διεθνώς αναγνωρίζονται για την υψηλή βιολογική τους αξία και έτσι η Ελλάδα, να αρχίσει να βρίσκεται σε μια άλλη τροχιά» είπε χαρακτηριστικά.

Μάλιστα ανέφερε ότι στην Αμερική υπάρχει κέντρο που λέγεται «Ιπποκράτης Ευεξία», στην Ισπανία κα τη Γερμανία Ινστιτούτο που χρησιμοποιεί ως σλόγκαν τη φράση «το φάρμακό σου, η τροφή σου», για να παρατηρήσει πως στην Ελλάδα μένουν στην μοναξιά τους.

Με την εμπειρία ενός επιτυχημένου επιχειρηματία, ο Νίκος Κουτσιανάς επισημαίνει πως το πρόβλημα της Ελλάδας σήμερα εντοπίζεται σε 3 ζητήματα. Δεν υπάρχουν όραμα, συνέργιες, επιχειρηματικότητα, λέει και επισημαίνει πως χρειάζεται να οραματιστούμε ξανά, ενώ συνεχίζει: «Η Ήπειρος, με το φυσικό της το περιβάλλον, είναι μια περιοχή φαρμακείο της φύσης. Μπορούσαμε να κάνουμε πολλά. Όμως ζούμετην εθνική μας μοναξιά, δεν υπάρχει όραμα, υπάρχει συνεχώς κατήφεια, γιατί δεν γίνεται κάτι. Και όμως, στην ουσία γίνεται. Υπάρχουν παραδείγματα όπως είμαστε εμείς και άλλες ελληνικές επιχειρήσεις, που έχουν πάει καλά με την ελληνική φύση, με τον πολιτισμό, και είμαστε όλοι χαρούμενοι».

Σε συνεργασία με τον καθηγητή Στέφανο Γερουλάνο, ο οποίος εμπνεύστηκε το Μουσείο Ιατρικής Ιστορίας και είναι μέλος της ΜΚΟ «Ιπποκράτης 2500 χρόνια», καθώς και με τα μέλη της οργάνωσης, όπως αναφέρει ο διευθύνων σύμβουλος της APIVITA & APIGEA, «έχουν την ίδια αγωνία για ένα κοινό καλό όπως δίδαξε ο Αριστοτέλης, ο πατέρας της σύγχρονης, θα λέγαμε, εταιρικής κοινωνικής ευθύνης».

Την APIVITA επισκέπτονται 3-4 χιλιάδες παιδιά κάθε χρόνο για να γνωρίζουν τον βοτανικό κήπο, τα μελίσσια, να πάρουν την πληροφορία για το κάθε φυτό. Παράλληλα, μέσα από ειδικές εκπαιδεύσεις, όπως το πρότζεκτ στην Πίνδο, μέσα από την διαδικασία του οποίου 550 παιδιά έχουν περιβαλλοντική και οικολογική εκπαίδευση, ενώ δημιουργείται και η βάση επιχειρηματικών δραστηριοτήτων.

Η Ειρήνη Βαλλιανάτου, υπεύθυνη των Ιπποκράτειων Βοτανικών Κήπων με μια ομάδα παιδιών, όπως αναφέρει ο κ. Κουτσιανάς, επισκέφτηκαν την Πίνδο, επέλεξαν τα φυτά που επρόκειτο να χρησιμοποιήσουν και δημιουργήθηκαν δυο σημαντικά προϊόντα. Το κέρδος από τις πωλήσεις τους επιστρέφει στην Πίνδο, μέσα από μια εκπαίδευση περιβαλλοντική, η οποία θα συνεχιστεί στη λογική ότι χρειαζόμαστε επιχειρηματίες, τονίζει.

Η ιδέα του πρότζεκτ «Πίνδος», ήρθε στο φεστιβάλ της Βωβούσας αναφέρει, η κ. Βαλλιανιάτου, η οποία πήγε στην περιοχή με μία ομάδα νέων. Εκεί, όπως λέει, «μελετώντας την χλωρίδα της περιοχής με περιηγήσεις και συζητήσεις στο βουνό μαζί με τον κόσμο για τα φαρμακευτικά φυτά,για τα σπάνια είδη τους, ενημερώναμε πώς κάνουμε παρασκευάσματα από αυτά τα φυτά, ακόμη και για τη νομοθεσία που διέπει τη συλλογή τους», σε μία προσπάθεια ενημέρωσης για τη σπουδαιότητα των βοτάνων της περιοχής.

Τότε, συνεχίζει η κ. Βαλλιανάτου, ήρθε η σκέψη να φτιαχτεί ένα προϊόν από την εταιρεία APIVITA και τα έσοδα από τις πωλήσεις του να διατεθούν για την περιβαλλοντική εκπαίδευση των νέων, των μαθητών της περιοχής. Στόχος είναι να μείνουν στον τόπο τους και να αξιοποιήσουν τη φύση τους, να την αγαπήσουν, να καταλάβουν πως μπορεί να υπάρξει ανάπτυξη, μέσα σε αυτό το περιβάλλον.

Ένα αφρόλουτρο και ένα γαλάκτωμα σώματος που ονομάζονται pindos wild herbs, από φυτά της Βωβούσας, που οι κάτοικοι τα έλεγαν ζιζάνια και τα ξήλωναν γιατί δεν γνώριζαν, έδωσαν μια σπουδαία δυνατότητα. Σε ειδικό περιβαλλοντικό κέντρο στο Ηνωμένο Βασίλειο, εκπαιδεύτηκαν δάσκαλοι και μετά επέστρεψαν πίσω με σημαντικές γνώσεις που τις μεταφέρουν στους νέους. Το εκπαιδευτικό πρόγραμμα θα συνεχιστεί από τα έσοδα των πωλήσεων, ενώ παράλληλα με ειδικούς, πραγματοποιούνται βιωματικά εργαστήρια σε σχολεία και γυμνάσια της περιοχής.

Πηγή: ΑΠΕ ΜΠΕ

Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο 
ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ
Tο iefimerida.gr δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ