Η ηρωίδα του Πιραντέλο πίνει δηλητήριο γιατί ο αγαπημένος της παντρεύεται κάποια άλλη [βίντεο] - iefimerida.gr

Η ηρωίδα του Πιραντέλο πίνει δηλητήριο γιατί ο αγαπημένος της παντρεύεται κάποια άλλη [βίντεο]

Αθηναϊκή Σκηνή Κάλβου – Καλαμπόκη
NEWSROOM IEFIMERIDA.GR

Στην Ιταλία του μεσοπολέμου μια γυναίκα πίνει δηλητήριο γιατί ο αγαπημένος της παντρεύεται κάποια άλλη.

Ένας συγγραφέας συγκινείται από την ιστορία της και την παίρνει κοντά του. Ποια είναι όμως πραγματικά αυτή η γυναίκα; Ένα αθώο θύμα; Μια επικίνδυνη δολοφόνος; Μια παθολογική ψεύτρα; Ποιο είναι το μυστικό που θέλει απεγνωσμένα να κρατήσει κρυφό;

Ενα από τα σημαντικότερα έργα του Λουίτζι Πιραντέλο, το «Να ντύσουμε τους γυμνούς» παρουσιάζεται αυτό το Σαββατοκύριακο στην «Αθηναϊκή Σκηνή Κάλβου - Καλαμπόκη» σε σκηνοθεσία - μετάφραση Αλεξάνδρας Βουτζουράκη.

Επι σκηνής οι: Λυδία Σγουράκη (Ερσίλια), Απόστολος Χατζής (Λουντοβίκο Νότα), Νίνα Τουμαζάτου (Ονόρια), Κώστας Πιπερίδης (Φράνκο Λασπίγκα), Αλέξανδρος Παπατριανταφύλλου (Πρόξενος Γκρότι), Ανδρέας Ιωάννου (Κανταβάλε)

«Οι ήρωες του Πιραντέλο έχουν μια απλή αλλά μαγική αρχή. Η ζωή μας είναι μια ιστορία που μπορούμε να τη διηγηθούμε όπως εμείς θέλουμε. Να φτιάξουμε μια όμορφη κωμωδία ή ένα συγκινητικό δράμα».
Η σκηνοθέτις της παράστασης Αλεξάνδρα Βουτζουράκη παρουσιάζει στο iefimerida τo έργο και μιλά για τους ήρωες του Πιραντέλο.

Αλεξάνδρα Βουτζουράκη

«Στη ζωή δεν γράφουμε εμείς την ιστορία μας αλλά κάποιος άλλος… ο Θεός, η μοίρα, η τύχη… δεν έχει σημασία. Αυτός έρχεται και ανατρέπει τα σχέδιά μας, αποκαλύπτει τα μικρά ή μεγαλύτερά μας ψέματα, βάζει νέα πρόσωπα στο έργο μας ή εμφανίζει πρόσωπα από το παρελθόν μας. Το «Να ντύσουμε τους γυμνούς» είναι πολύ απλά η ιστορία ενός ψέματος που αποκαλύπτεται.
Η Ερσίλια είναι χαρακτηριστική ηρωίδα του Πιραντέλο, σαν την Κόρη από το «Έξη πρόσωπα ζητούν συγγραφέα» ή την Άγνωστη από το «Όπως με θέλεις». Είναι μια όμορφη κοπέλα με ένα παρελθόν γεμάτο σκοτάδια και μυστικά που προσπαθεί να φτιάξει ένα νέο πρόσωπο, μια νέα ζωή, μια νέα ιστορία τόσο για τους νέους ανθρώπους που μπήκαν στην ζωή της, όσο και για εμάς, το κοινό που παρακολουθούμε την ιστορία της.
Δεν με συγκίνησε τόσο η ιστορία της όσο η αγωνία της να την κρατήσει, ακόμα κι όταν άρχισε να διαλύεται κομμάτι κομμάτι και να αποκαλύπτεται από κάτω το άλλο της πρόσωπο. Ένα πρόσωπο τσαλακωμένο, βρώμικο αλλά ανθρώπινο και ίσως πιο αληθινό.
Αυτό το πρόσωπο θα δούμε να αποκαλύπτεται σταδιακά, κομμάτι κομμάτι, στην παράσταση, ξεκινώντας από την φανταστική και εξιδανικευμένη ηρωίδα ρομαντικής νουβέλας για να δούμε τέλος την αληθινή γυναίκα με τα σφάλματά της, τις αδυναμίες της, τον έρωτά της, την προσπάθειά της να βρει το ευτυχισμένο τέλος της.
Σκηνοθετικά η Ερσίλια απομονώνεται από τους άλλους ήρωες του έργου, προσπαθεί να κινηθεί και να αναπνεύσει μέσα σε μια ιστορία που έφτιαξε για εκείνη αλλά εν τέλει δεν της ταιριάζει. Όταν πια αποδεχτεί την αλήθεια της τότε μπορεί κι αυτή πλέον να πάρει την θέση της μέσα στην ιστορία για να ολοκληρώσει την πορεία της και να δώσει το τέλος που της ταιριάζει».

Μιχάλης Καλαμπόκης

Ο Μιχάλης Καλαμπόκης, Καλλιτεχνικός Διευθυντής Θεάτρου Αθηναϊκή Σκηνή, αναφέρει στο iefimerida τους στόχους για την επιλογή του έργου. «Η επιλογή του ΄Να ντύσουμε τους γυμνούς΄ βασίστηκε σε ένα όνειρο. Ένα όνειρο που υπήρχε από τα χρόνια που και εγώ και η Αλεξάνδρα Βουτζουράκη σπουδάζαμε στη Σχολή του Εθνικού Θεάτρου. Και ανήκει στην Αλεξάνδρα. Ένα έργο που από φοιτήτρια μιλούσε γι αυτό και που για χρόνια το δομούσε στο μυαλό της.
Η Αθηναϊκή Σκηνή είναι μια θεατρική επιχείρηση με τρία παρακλάδια. Το Θέατρο, την Ανώτερη Δραματική Σχολή και τα θεατρικά εργαστήρια για ερασιτέχνες, αποφοίτους δραματικών σχολών και για υποψήφιους σπουδαστές θεάτρου. Αναφορικά στο Θέατρο της Αθηναϊκής Σκηνής από την ίδρυσή του αρχίσαμε να συνεργαζόμαστε με την Αλεξάνδρα και άλλους εξαιρετικούς συνεργάτες όπου το ΄΄μανιφέστο΄΄ μας ήταν η έρευνα και το όνειρο.
Ο στόχος δεν ήταν άλλη μια ομάδα που θα της δοθεί ένα βήμα να φτιάξουν μία παράσταση και να χαθούν μέσα στη μάζα της σύγχρονης θεατρικής πραγματικότητας. Αλλά να καταπιαστούμε με το παγκόσμιο, σύγχρονο και ποιητικό ρεπερτόριο με ερευνητική ματιά.
Τόσο εγώ, που πέρα από ηθοποιός και σκηνοθέτης εργάζομαι και ως ψυχολόγος και ψυχοθεραπευτής, όσο και η Αλεξάνδρα που πέρα από ηθοποιός και σκηνοθέτης είναι και ψυχολόγος και θεατρολόγος, θέλαμε να εντάξουμε στις δουλειές μας τη φιλοσοφία μας, το όραμά μας. Να καταπιαστούμε με τα έργα που έχουμε σαν σκηνοθέτες ονειρευτεί και να μιλήσουμε μέσα από αυτά. Να αναδείξουμε τα έργα και να δώσουμε τη σφραγίδα μας μέσα από την άποψή μας για τον τρόπο παρουσίασης που είναι ιδιαίτερος».

Η Αθηναϊκή Σκηνή

Η Αθηναϊκή Σκηνή έχει επαγγελματικό θίασο που πορεύεται στις θεατρικές περιόδους σε μια εποχή δύσκολη για το Θέατρο, όπου δεν έχεις καμία υποστήριξη. Ο θίασος αυτός, ανανεώνεται με ηθοποιούς που είτε έχουμε ξανασυνεργαστεί, είτε συνεργαζόμαστε για πρώτη φορά, με φιλοσοφία μας πάντα να συνεργαζόμαστε και με ηθοποιούς που δε γνωρίζαμε μέσα από ακρόαση, με αποφοίτους της σχολής μας ακόμα και σε πρωταγωνιστικούς ρόλους και με σπουδαστές της σχολής σε πλαίσιο πρακτικής και ενίσχυσης της εμπειρίας τους. Αυτή είναι πλέον η όγδοη παραγωγή της Αθηναϊκής Σκηνής και μαζί με συμπαραγωγές με άλλους θεατρικούς οργανισμούς της Ελλάδας και του εξωτερικού η δωδέκατη. Επιλέγουμε έργα του κλασσικού ρεπερτορίου όπως ΄Άμλετ΄, ΄Βόυτσεκ΄ ή έργα που δεν έχουν ξαναπαιχτεί όπως ΄οι Τρελοί της Βαλένθια΄, ΄Εδουάρδος ο Β’΄.

Η Αλεξάνδρα σκηνοθέτησε πέρσι στην Αθηναϊκή Σκηνή τις ΄Γειτόνισσες΄ του Παντελή Χορν, ένα έργο που θεωρείτο χαμένο για περίπου 70 χρόνια και αφότου βρέθηκε παρουσιάστηκε από εμάς. Η ανταπόκριση του κόσμου ήταν μοναδική. Και μετά από την επιτυχία των ΄Γειτονισσών΄ αλλά και των δύο θεατρικών περιόδων του ΄Εδουάρδου του Β’΄ που σκηνοθέτησε ο Κοραής Δαμάτης, ο πήχης ανέβηκε για εμάς και έπρεπε να βρούμε έργα που να συνεχίσουν το θεατρικό μας διάλογο. Δεν μπορούσα παρά να εμπιστευτώ την Αλεξάνδρα στην επιλογή αυτού του μοναδικού έργου, που έχει παρουσιαστεί στην Ελλάδα ελάχιστες φορές. Πόσο μάλλον όταν πρέπει να εμπιστεύεσαι τα όνειρα των συνεργατών σου. Στα έργα μας χρησιμοποιούμε το παιχνίδι των εκφραστικών μέσων.

Το σώμα, το λόγο, μέσα από τα ρεύματα της τέχνης όπου ρεαλισμός, συμβολισμός, εξπρεσιονισμός διαλογίζονται. Μου αρέσει να χαρακτηρίζω τις σκηνοθεσίες μας σαν παλέτα ρευμάτων και εκφραστικών εναλλαγών.

Αντίστοιχες ενδιαφέρουσες τροπές και ανατροπές έχει και το έργο του Πιραντέλο που παρουσιάζουμε, με τη σκηνοθετική ματιά της Αλεξάνδρας Βουτζουράκη που αποτελεί κατά τη γνώμη μου, μια πραγματικά μοναδική πρόταση που πιστεύω ότι θα συζητηθεί για το ανέβασμα αυτού του ιδιαίτερου συγγραφέα. Θέλουμε να προσφέρουμε στο θεατή μια μοναδική θεατρική εμπειρία από την είσοδό του στο θέατρο μέχρι την έξοδό του και να τον κάνουμε συμμέτοχο στη δημιουργική σκέψη, τον προβληματισμό και στην εξωτερίκευση των συναισθημάτων του. Αυτό το όραμά μας εμπιστεύτηκαν από την αρχή και άλλοι εξαιρετικοί συνάδελφοι και σκηνοθέτες και κάπως έτσι δώσαμε το διαφορετικό μας στίγμα που ευτυχούμε να αναγνωρίζεται και να αγκαλιάζεται από το κοινό.

Πιστεύουμε ότι αν δεν έχεις να πεις κάτι καλύτερα να σωπαίνεις, ειδικά σε μια εποχή που όλοι έχουν βήμα να μιλούν. Κι εμείς μιλάμε μέσα από αυτά τα έργα. Και συνεχίζουμε να επιβιώνουμε, ίσως γιατί αυτό γίνεται κατανοητό».

Δείτε το τρέιλερ της παράστασης

«Να ντύσουμε τους γυμνούς» του Λουίτζι Πιραντέλλο
ΣΑΒΒΑΤΟ 21 ΑΠΡΙΛΙΟΥ στις 21:00
ΚΥΡΙΑΚΗ 22 ΑΠΡΙΛΙΟΥ στις 20:00

Θέατρο «Αθηναϊκή Σκηνή Κάλβου – Καλαμπόκη» Αθ. Διάκου και Τζιραίων 13 (έξω από το μετρό Ακρόπολης) Πληροφορίες- κρατήσεις: 2109222300

Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο 
ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ
Tο iefimerida.gr δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ