ΑΠΟΠΛΕΕΙ ΑΠΟ ΤΗΝ ΚΡΗΤΗ

Σμηναγός Μπαλταδώρος: Ξεκινά η ανέλκυση του Mirage από τον βυθό της Σκύρου -Από σκάφος του ΕΛΚΕΘΕ [εικόνες & βίντεο]

Σμηναγός Μπαλταδώρος: Ξεκινά η ανέλκυση του Mirage από τον βυθό της Σκύρου  -Από σκάφος του ΕΛΚΕΘΕ [εικόνες & βίντεο]

Σκάφος του Ελληνικού Κέντρου Θαλασσίων Ερευνών που εδρεύει στην Κρήτη θα επιχειρήσουν την ανέλκυση του μοιραίου Mirage 2000-5 του σμηναγού Γιώργου Μπαλταδώρου, το οποίο βρίσκεται στο βυθό στα ανοικτά της Σκύρου. 

Σύμφωνα με αποκλειστικές πληροφορίες του ekriti.gr, σκάφος του ΕΛΚΕΘΕ θα αποπλεύσει τις επόμενες ώρες, με τελικό προορισμό την θαλάσσια περιοχή της Σκύρου και το σημείο που έπεσε το Mirage 2000-5 της 331 Μοίρας, όπου βρήκε τον θάνατο ο Ήρωας Σμηναγός (Ι) Γεώργιος Μπαλταδώρος.

Σύμφωνα με το ρεπορτάζ του ekriti.gr, αυτή την ώρα καθορίζονται οι τελευταίες λεπτομέρειες της επιχείρησης, καθώς η Πολεμική Αεροπορία, σε συνεργασία με τους αρμόδιους φορείς θα επιχειρήσει να «πάρει απαντήσεις» για τα αίτια που οδήγησαν στην αεροπορική τραγωδία και στην απώλεια ενός έμπειρου αεροπόρου, αλλά και ενός εκ των δύο πιο σύγχρονων τύπων μαχητικών αεροσκαφών που διαθέτει στο οπλοστάσιό της.

Η ανάθεση έργου ανέλκυσης του μοιραίου Mirage

Σύμφωνα με το protothema το υπουργείο Εθνικής Αμυνας ανέθεσε το συγκεκριμένο έργο, στο Ελληνικό Κέντρο Θαλάσσιων Ερευνών(ΕΛ.ΚΕ.ΘΕ) υπογράφοντας σχετική σύμβαση ύψους 400.000 ευρώ.

Ειδικότερα, ύστερα από αναφορά της 114 Πτέρυγας Μάχης στην Τανάγρα, βάση των αεροσκαφών MIRAGE 2000 και MIRAGE 2000-5, καθίσταται αδήριτη η ανάγκη για τον εντοπισμό, περισυλλογή και ανέλκυση των τμημάτων του Α/Φ (με βάρος μέχρι δύο (2) τόνους) «με σκοπό πρωτίστως και κυρίως την προστασία των ουσιωδών συμφερόντων ασφαλείας της Χώρας», για τους ακόλουθους λόγους:

  1. Απαιτείται η άμεση περισυλλογή των ζωτικών τμημάτων του πτητικού μέσου, ούτως ώστε να αποσαφηνισθούν τα αίτια του ατυχήματος προς διασφάλιση της ασφαλούς πτητικής λειτουργίας των εναέριων μέσων ιδίου τύπου.
  2. Υφίστανται ανελαστικά χρονικά περιθώρια αναφορικά με το όριο λειτουργίας/ζωής των συσκευών καταγραφής των δεδομένων πτήσης και του ορίου λειτουργίας των συσκευών εντοπισμού θέσης, ένεκα της διάβρωσης κρίσιμων τμημάτων/εξαρτημάτων για τη διερεύνηση των αιτιών του ατυχήματος.
  3. Σε περίπτωση μη άμεσης εξέτασης των μερών του Α/Φ για την ανάδειξη των αιτιών του ατυχήματος και την απρόσκοπτη κατ’ αυτόν τον τρόπο συνέχιση του πτητικού έργου, απαιτείται η εκτέλεση επιπρόσθετων επιθεωρήσεων και εργασιών συντήρησης, με αντίκτυπο στη διαθεσιμότητα των Α/Φ ιδίου τύπου».

Οπως αναφέρεται, στο σκεπτικό της απόφασης, που υπογράφει ο υπαρχηγός Γενικού Επιτελείου Αεροπορίας, υποπτέραρχος Χαράλαμπος Ψιμούλης, «προέχει η εξασφάλιση της ασφαλούς πλοϊμότητας του συγκεκριμένου τύπου Α/Φ, καθόσον συμβάλλει καίρια στη φύλαξη και υπεράσπιση του εναέριου εθνικού χώρου και εν γένει στην εκπλήρωση της αποστολής της Πολεμικής Αεροπορίας και κατ’ επέκταση των Ενόπλων ∆υνάμεων».

Η συγκεκριμένη επιχείρηση αναμένεται με αγωνία από τα μέλη της επιτροπής διερεύνησης που έχει συσταθεί από την πρώτη στιγμή του συμβάντος, προκειμένου οι Αξιωματικοί της ΠΑ να έχουν στα χέρια τους κάθε διαθέσιμο στοιχείο. Και τι περισσότερο από το ίδιο το αεροσκάφος, το οποίο (το μεγαλύτερο τμήμα του) βρίσκεται σε βάθος 800 μέτρων ενώ κομμάτια του έχουν «απλωθεί» σε μια ακτίνα που υπολογίζεται στα 400 μέτρα.

Οι πληροφορίες αναφέρουν πως και σε αυτή την αποστολή, οι ερευνητές του ΕΛΚΕΘΕ θα χρησιμοποιήσουν τα ηχοβολιστικά και τα τηλεχειριζόμενα οχήματα που διαθέτουν προκειμένου να φτάσουν στο μαχητικό, να το καταγράψουν και στη συνέχεια – αν είναι εφικτό - να το ανελκύσουν. Οι δυσκολίες είναι δεδομένες, ωστόσο το εξειδικευμένο και άρτια καταρτισμένο προσωπικό του σκάφους εγγυάται ουσιαστικά το ίδιο το αποτέλεσμα, το οποίο είναι και ένα μεγάλο «στοίχημα» για όλους τους συμμετέχοντες.

Το έχουν ξανακάνει

Θυμίζουμε πως από την Τρίτη 28 Ιουνίου έως και την Πέμπτη 7 Ιουλίου 2016, είχε πραγματοποιηθεί στη θαλάσσια περιοχή νότια της Κρήτης, ανέλκυση τμημάτων και μειζόνων συγκροτημάτων αεροσκάφους F-16 Blk 52+, το οποίο κατέπεσε λόγω μηχανικής βλάβης στις 4 Δεκεμβρίου 2014 (με το πλήρωμα να κάνει με επιτυχία χρήση των εκτινασσόμενων καθισμάτων και να διασώζεται) προκειμένου να διερευνηθούν τα ακριβή αίτια της πτώσης του. Το αεροσκάφος ανήκε στη δύναμη της 343 Μοίρας και είχε απογειωθεί από την 115 Πτέρυγα Μάχης της Σούδας, στο πλαίσιο εκπαιδευτικής αποστολής.

Στην –τότε- επιχείρηση ανέλκυσης του αεροσκάφους, από βάθος περίπου 1000 (!) μέτρων, συμμετείχαν ομάδα εμπειρογνωμόνων της Επιτροπής Διερεύνησης του Αεροπορικού Ατυχήματος της Πολεμικής Αεροπορίας (ΠΑ), δύτες της Κινητής Ομάδας Συντήρησης Υποβρύχιων και Θαλάσσιων Εγκαταστάσεων (ΚΟΣΥΘΕ) της ΠΑ και ερευνητικό προσωπικό του Ελληνικού Κέντρου Θαλάσσιας Έρευνας (ΕΛΚΕΘΕ), το οποίο είχε και την ευθύνη υλοποίησης της ανέλκυσης. Οι συμμετέχοντες στην επιχείρηση επέβαιναν και τότε στο Ωκεανογραφικό Σκάφος «Αιγαίο».

Βέβαια, στην επιχείρηση που πρόκειται να αρχίσει τις επόμενες ώρες, με τη «σφραγίδα» των ερευνητών του ΕΛΚΕΘΕ, η συναισθηματική φόρτιση είναι μεγαλύτερη, καθώς η πτώση του αεροσκάφους Mirage 2000-5 στοίχησε τη ζωή σε ένα μαχητή του Αιγαίου…

Δείτε το βίντεο από την επιτυχημένη αποστολή ανέλκυσης του F-16, από το σκάφος του ΕΛΚΕΘΕ:

Πηγή: ekriti.gr

ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ
Tο iefimerida.gr δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.