Tροπολογία για την τιμολόγηση της διαφήμισης στα ΜΜΕ και το Ηλεκτρονικό Σύστημα Διάθεσης Διαφημιστικού Χρόνου - iefimerida.gr

Tροπολογία για την τιμολόγηση της διαφήμισης στα ΜΜΕ και το Ηλεκτρονικό Σύστημα Διάθεσης Διαφημιστικού Χρόνου

Φωτογραφία: Intimenews/ΤΖΑΜΑΡΟΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ
NEWSROOM IEFIMERIDA.GR

Τροπολογία για την τιμολόγηση της διαφήμισης στα Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης και τη διευκρίνηση ζητημάτων σχετικών με τη λειτουργία του Ηλεκτρονικού Συστήματος Διάθεσης Τηλεοπτικού Διαφημιστικού Χρόνου κατέθεσε το υπουργείο Ψηφιακής Πολιτικής.

Σκοπός του υπουργείου είναι η διασφάλιση της διαφάνειας και της νομιμότητας σε θέματα τιμολόγησης των διαφημίσεων στα Μέσα, ώστε -παράλληλα- να εξυπηρετείται η εύρυθμη λειτουργία της αγοράς. Πρόκειται για μία ρύθμιση, η οποία διευκολύνει περαιτέρω την εν εξελίξει διαδικασία δημιουργίας του Ηλεκτρονικού Συστήματος Διάθεσης Τηλεοπτικού Διαφημιστικού Χρόνου, όπως αναφέρουν κύκλοι του υπουργείου για την τροπολογία.

Σύμφωνα με την τροπολογία:

  • Όλες οι παράμετροι μιας συναλλαγής-διαφημιστικής ενέργειας είναι γνωστές σε όλα τα εμπλεκόμενα μέρη (ΜΜΕ, διαφημιζόμενο, διαφημιστή).
  • Για την εξόφληση του Μέσου, εφόσον μεσολαβεί διαφημιστικής, υπεύθυνος είναι τόσο ο διαφημιζόμενος όσο και ο διαφημιστής. Σε περίπτωση που ο διαφημιζόμενος έχει ήδη καταβάλει στο διαφημιστή την αξία της συναλλαγής με το Μέσο, απαλλάσσεται της ευθύνης.
  • Τυχόν εκπτώσεις κύκλου εργασιών (τζίρου) παρέχονται μόνο αν έχει προηγηθεί έγγραφη σύμβαση μεταξύ Μέσου και διαφημιζόμενου και, αν μεσολαβεί διαφημιστής, και του διαφημιστή.
  • Το τιμολόγιο εκδίδεται στο όνομα του διαφημιζόμενου. Αν μεσολαβεί διαφημιστής, το τιμολόγιο εκδίδεται στο όνομά του και αντίγραφο αποστέλλεται στο διαφημιζόμενο.
  • Οι διαφημιστικές δαπάνες των διαφημιζομένων εκπίπτουν ως επιχειρηματικές δαπάνες μόνο αν γίνονται βάσει των προαναφερθεισών προβλέψεων.
  • Οι επιστροφές μειώνονται από 9,9%, όπως προβλέπονταν στο «Νόμο Βενιζέλου», σε 4%. Δεν επιτρέπεται να δίνονται σε είδος (διαφημιστικός χρόνος ή χώρος).
  • Η δημιουργία του Ηλεκτρονικού Συστήματος Διάθεσης Τηλεοπτικού Διαφημιστικού Χρόνου προχωρά με φορείς υλοποίησης τους ΕΙΤΗΣΕΕ-ΣΔΕ-ΕΕΔΕ.
  • Στο ηλεκτρονικό σύστημα συμμετέχουν οι ιδιωτικοί τηλεοπτικοί σταθμοί εθνικής εμβέλειας, ενώ μπορούν να συμμετέχουν περιφερειακοί σταθμοί, συνδρομητικοί σταθμοί και η ΕΡΤ.
  • Ως ημερομηνία έναρξης των καταχωρήσεων ορίζεται η 1η Ιανουαρίου 2019 (αντί για την 1η Σεπτεμβρίου 2018, που είχε οριστεί αρχικά).
  • Τέλος, επέρχονται λοιπές διαδικαστικές αλλαγές, όπως ότι το ανώτατο όριο των προστίμων καθορίζεται σε 100.000 ευρώ.

Σύμφωνα με πηγές του υπουργείου, γίνεται ξεκάθαρο πως αντικαθίστανται πλήρως οι διατάξεις του «Νόμου Σταμάτη» περί απευθείας τιμολόγησης.

Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο 
ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ
Tο iefimerida.gr δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ