Επί σκηνής η «Βιοτεχνία Υαλικών» του Μένη Κουμανταρέα [εικόνες] - iefimerida.gr

Επί σκηνής η «Βιοτεχνία Υαλικών» του Μένη Κουμανταρέα [εικόνες]

NEWSROOM IEFIMERIDA.GR

Μεταφερόμαστε στο μαγικό κόσμο του μικρού μαγαζιού των γυαλικών που παλεύει να επιβιώσει. Η Θεατρική Ομάδα Νεάπολις παρουσιάζει για δεύτερη χρονιά στο θέατρο Φούρνος την παράσταση «Βιοτεχνία Υαλικών» του Μένη Κουμανταρέα.

Μια βιοτεχνία, βγαλμένη από τα σπλάχνα αυτής της πόλης. Ενα έργο (Κρατικό Βραβείο Μυθιστορήματος 1975) γραμμένο στο λυκόφως της δικτατορίας με την προσδοκία της μεταπολίτευσης και παράλληλα με μία εξαιρετικά σύγχρονη και επίκαιρη ματιά.

Ο σκηνοθέτης της παράστασης Άγγελος Χατζάς που υπογράφει και τη διασκευή, παρουσιάζει την παράσταση στο iefimerida και μας συστήνει τη Μπέμπα, το Βλάση Ταντή, το Βάσο Ραχούτη και τον Σπύρο Μαλακατέ, τους ήρωες του Κουμανταρέα.

«Προσεγγίσαμε τη «Βιοτεχνία Υαλικών» του Μένη Κουμανταρέα, αυτό το γοητευτικό και υπαινικτικό σχεδόν μυστηριώδες κείμενο, καταρχήν με μεγάλη περιέργεια για τις ζωές των τεσσάρων βασικών ηρώων. Τι τους συνδέει, τι τους οδηγεί, προς τα πού κατευθύνονται» αναφέρει ο Άγγελος Χατζάς.

Επί σκηνής η «Βιοτεχνία Υαλικών» του Μένη Κουμανταρέα [εικόνες] | iefimerida.gr 0

«Ήταν σαν να έπρεπε να λύσουμε κάποιους γρίφους. Υπάρχουν νομίζω στο έργο κάποια κομβικά ζητήματα όπως το θέμα της ελευθερίας, τα πολλαπλά ψυχολογικά στρώματα και αντιφάσεις, η αγάπη, τα ερωτικά ζητήματα, η τριβή της καθημερινότητας. Οι τέσσερις ήρωες, είναι αθώοι. Θέλουν να ζήσουν ελεύθερα.

Επί σκηνής η «Βιοτεχνία Υαλικών» του Μένη Κουμανταρέα [εικόνες] | iefimerida.gr 1

Παίζουν: Γιώργος Αραχωβίτης, Αργυρώ Λογαρά, Γιάννης Νικολάου, Άγγελος Χατζάς

«Ας μην ξεχνάμε ότι το έργο γράφτηκε προς το τέλος της δικτατορίας. Η Μπέμπα κι ο Βλάσης αγωνίζονται να κρατήσουν όρθια τη βιοτεχνία υαλικών για να επιβιώνουν και να συντηρούν έναν κάποιον τρόπο ζωής και ταυτόχρονα απορρίπτουν αυτόν τον κάποιον αστικό τρόπο ζωής. Απορρίπτουν όλους τους παλιούς φίλους και συμφοιτητές από το πανεπιστήμιο και επιλέγουν για παρέα δυο λούμπεν τύπους το Βάσο και το Σπύρο, δυο βαρκούλες στο γυαλό που ξέχασαν να τις δέσουν. Ένα νήμα αντισυμβατικότητας τους διατρέχει».

Επί σκηνής η «Βιοτεχνία Υαλικών» του Μένη Κουμανταρέα [εικόνες] | iefimerida.gr 2

«Οι σεξουαλικές επιλογές της Μπέμπας είναι τολμηρές, η αγάπη τους με το Βλάση βαθιά και ταυτόχρονα έτοιμη να πάει στο διάολο, οι νευρολογικές ισορροπίες του Βλάση συντριπτικές, θα κάνουν κάποιες επιλογές με βάση το ένστικτό τους. Σωστές; Οι ζωές τους θα σπάσουν σε χίλια κομμάτια, όμως ένα φως από μια λάμπα θα παραμένει, μαγικό και παιχνιδιάρικο. Σαν την Αθήνα, που μας κλείνει το ματάκι, όταν όλα πια έχουν χαθεί».

Επί σκηνής η «Βιοτεχνία Υαλικών» του Μένη Κουμανταρέα [εικόνες] | iefimerida.gr 3

«Στο φετινό ανέβασμα της παράστασης, κινηθήκαμε σε πιο λιτούς και αφαιρετικούς δρόμους για να εμβαθύνουμε περισσότερο σε αυτές τις διαδρομές των προσώπων» σημειώνει ο Άγγελος Χατζάς. . «Ελπίζω να τους φωτίσαμε καλύτερα, πάντως ανακαλύψαμε πόσο πολύ μας αφορά ο αγώνας τους σήμερα, σε αυτήν την ίδια πόλη».

«Βιοτεχνία Υαλικών» του Μένη Κουμανταρέα

Διασκευή-Σκηνοθεσία: Άγγελος Χατζάς
Κίνηση: Άρτεμις Ιγνατίου
Σκηνικά: Γιάννης Γκαρδιακός
Κοστούμια: Αλέξανδρος Κομπόγιωργας
Μουσική: Βασίλης Χρηστακέας
Καλλιτεχνικοί Συνεργάτες: Σωτήρης Τσακομίδης, Γόνη Λούκα
Παραγωγή: Εταιρία Θεάτρου «Νεάπολις»

Παίζουν: Γιώργος Αραχωβίτης, Αργυρώ Λογαρά, Γιάννης Νικολάου, Άγγελος Χατζάς

Μέρες και ώρες παραστάσεων: Τετάρτη: 21:15, Πέμπτη: 21:15
Τιμές εισιτηρίων: Γενική είσοδος: 12 ευρώ, Άνω των 65: 10 ευρώ, Φοιτητές: 8 ευρώ
ΑΜΕΑ/Άνεργοι/Ατέλειες: 5 ευρώ
Διάρκεια παράστασης: 1 ώρα και 20 λεπτά

Θέατρο «Φούρνος» Μαυρομιχάλη 168, Νεάπολη Εξαρχείων Τηλ.: 2106460748

Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο 
ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ
Tο iefimerida.gr δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ