ΑΝΟΣΤΗ, ΑΓΕΥΣΤΗ, ΑΟΣΜΗ ΚΑΙ ΛΙΓΟ ΒΑΡΕΤΗ

Τα φετινά Οσκαρ ήταν μια τέλεια βραδιά για... 80άρηδες [εικόνες]

Τα φετινά Οσκαρ ήταν μια τέλεια βραδιά για... 80άρηδες [εικόνες]

«Η μορφή του νερού» κατέκτησε το όσκαρ καλύτερης ταινίας στην 90η απονομή των βραβείων της Ακαδημίας, φέρνοντας ένα πολυαναμενόμενο τέλος σε μια σεζόν βραβείων που χτυπήθηκε από τα σκάνδαλα σεξουαλικής παρενόχλησης που έπληξαν το Χόλιγουντ.

Τα Όσκαρ είναι ένα πολύ μεγάλης σημασίας θεσμός, που μοιάζει με ένα δύσκαμπτο τέρας που προσπαθεί πάντα να ικανοποιήσει πολλά αφεντικά. Κι αν φέτος, προσπάθησε να διατηρηθεί ένας εορταστικός τόνος χωρίς να αγνοηθεί ο έξω κόσμος κατά τη διάρκεια της απονομής, φαίνεται πως τόσο ο παρουσιαστής, όσο και η ίδια η εκδήλωση, τελικά τα κατάφεραν σε μεγάλο βαθμό.

Εκτός από το βραβείο Καλύτερης Ταινίας, τα όσκαρ διανεμήθηκαν σε διάφορες ταινίες και ακολουθούσαν το αναμενόμενο σενάριο, με λίγες εκπλήξεις μεταξύ των κατηγοριών με τα σημαντικότερα βραβεία. Η εκδήλωση κατάφερε, επίσης, να σταθεί στο ύψος της σε ορισμένα σοβαρά ζητήματα – από το κίνημα Time’s Up μέχρι την πολυμορφία – χωρίς να χάσει κάτι από την διασκέδαση και να οδηγήσει στην αδιαφορία.

Πέρυσι, η όλη διαδικασία ήταν αφιερωμένη στη νέα διοίκηση του Τραμπ. Κι ενώ η πολιτική έπαιξε σημαντικό ρόλο στην χθεσινή απονομή των βραβείων, υπήρξε και το θέμα του κινήματος #MeToo, με την βιομηχανία του θεάματος να προσπαθεί να βάλει σε μια τάξη τα του οίκου της.

Ο Κίμελ μίλησε για το κίνημα #MeToo και την καμπάνια του Time’s Up στον εναρκτήριο μονόλογο του – στον οποίο χλεύασε πολλούς και διάφορους στόχους – συμπεριλαμβανομένου αναπόφευκτα του Λευκού Οίκου και την διοίκηση του Τραμπ – με μια πιο ελαφριά και έξυπνη πινελιά. Έτσι, ο Κίμελ, στις σοβαρές στιγμές του, μίλησε για την υγειονομική περίθαλψη και τον έλεγχο των όπλων, αλλά αμέσως μετά, άλλαξε και πάλι ρότα και επέστρεψε στα αστεία.

Μάλιστα, προκειμένου να αντιστρέψει λίγο το σοβαρό ύφος, προσέφερε ένα τζετ σκι ως κίνητρο σε όποιον έδινε τον συντομότερο λόγο.

Ο οικοδεσπότης έκανε επίσης και κάτι άλλο – πήρε μια ομάδα γνωστών ηθοποιών για να εκπλήξει το κοινό σε ένα κοντινό θέατρο. Όπως και με την περσινή παρόμοια πράξη του, η ιδέα ήταν καλύτερη από την εκτέλεση, αλλά όλο αυτό πρόσφερε μια νέα αναζωογονητική πινελιά στην εκδήλωση.

Όσον αφορά στην πολιτική, ο Κίμελ μίλησε για την οπλοκατοχή και την προγραμματισμένη πορεία για τον έλεγχο των όπλων που διοργανώνονται από μαθητές που φοιτούσαν στο σχολείο Parkland όπου ένας ένοπλος άρχισε να πυροβολεί αδιακρίτως τους μαθητές.

Το ακροατήριο βροντοφώναξε και στο άκουσμα της ταινίας «Dreamers», που μιλά για τους νέους που έρχονται στην Αμερική χωρίς τα νόμιμα έγγραφα.

Όσο για τους ηθοποιούς, το ζήτημα της σεξουαλικής παρενόχλησης, ήταν αυτό που κυριάρχησε με αρκετές ηθοποιούς που έχουν μιλήσει δημοσίως για τον παραγωγό Χάρβεϊ Γουάινστιν να ρίχνουν μια σκιά πάνω από την τελετή. Η Άσλεϊ Τζουντ επικαλέστηκε «μια πανίσχυρη χορωδία που επιτέλους λέει πως ο χρόνος τελείωσε». Η Φράνσις ΜακΝτόρμαντ χρησιμοποίησε επίσης, την ομιλία της, για να παραδώσει ένα μήνυμα γυναικείας ενδυνάμωσης, ζητώντας από όλες τις υποψήφιες ηθοποιούς να σηκωθούν όρθιες – μια συμβολική χειρονομία, αν μπορεί να την χαρακτηρίσει κανείς.

Για μια εκδήλωση όπως τα όσκαρ, η αποφυγή μεγάλων θεμάτων που μπορεί να πονούνε, ήταν πάντα μέρος της πρόκλησης. Πάντως, όσον αφορά στο θέμα των παραγωγών, υπήρξε μια μίξη του παλιού με το νέο, καθώς δίπλα στους υπερήρωες όπως το «Wonder Woman» και το «Black Panther», υπήρχε μια νοσταλγική πινελιά με την Εύα Μαρί Σεντ, την Ρίτα Μορένο και την Τζέιν Φόντα. Την ίδια ώρα, νικητής του όσκαρ καλύτερου σεναρίου, ήταν ο 89χρονος Τζέιμς Άιβορι, σε μια βιομηχανία που τα βραβεία κατακτούν συνήθως νέοι, αποδεικνύοντας πως ήταν μια εξαιρετικά καλή βραδιά για τους ογδοντάρηδες.

Τα όσκαρ εξακολουθούν να απορροφούν τον αντίκτυπο της εκστρατείας #OscarsSoWhite, το hashtag που δημιουργήθηκε πριν από λίγα χρόνια, απαντώντας την έλλειψη έγχρωμων υποψηφίων. Έκτοτε, η Ακαδημία Κινηματογραφικών Τεχνών και Επιστημών, έχει επεκτείνει την συμμετοχή κατά 20% και εισήγαγε περισσότερες γυναίκες και άτομα διαφορετικού χρώματος, δίνοντας ένα δείγμα πως προσπαθεί να εισάγει νέο αίμα και να παραβλέψει τα λάθη του παρελθόντος.

Εν κατακλείδι, η φετινή 90η απονομή των βραβείων Όσκαρ, ήταν άνοστη, με τα φαβορί να κερδίζουν και βαρετή, με τις προσπάθειες του Τζίμι Κίμελ να μην αποδίδουν τα μέγιστα.

Φωτογραφίες: AP

ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ
Tο iefimerida.gr δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.