ΗΤΑΝ Η 9η ΥΠΟΨΗΦΙΟΤΗΤΑ ΤΟΥ

Οσκαρ Μουσικής στον σπουδαίο Αλεξάντρ Ντεσπλά -Το αφιέρωσε στην Ελληνίδα μητέρα του [βίντεο]

φωτογραφία: ΑΠΕ-ΜΠΕ
φωτογραφία: ΑΠΕ-ΜΠΕ

Ο Αλεξάντρ Ντεσπλά, ο κατά ήμισυ Έλληνας συνθέτης, κέρδισε το Όσκαρ Πρωτότυπης Μουσικής για το σάουντρακ της ταινίας «Η Μορφή του Νερού» του Γκιγιέρμο ντελ Τόρο.

Αυτή ήταν η ένατη υποψηφιότητα του συνθέτη.

«Ευχαριστώ, είναι καταπληκτικό! Η μητέρα μου γίνεται 90 φέτος, και νομίζω θα είναι πολύ χαρούμενη. Είναι Ελληνίδα, παρεμπιπτόντως» τόνισε ο σπουδαίος Αλεξαντρ Ντεσπλά μετά τη νίκη του.

Αυτή ήταν η ένατη υποψηφιότητα του συνθέτη.

Ο Αλεξάντρ Ντεσπλά, όπως είδαμε στην COSMOTE TV, κέρδισε το Όσκαρ Πρωτότυπης Μουσικής για το σάουντρακ της ταινίας «Η Μορφή του Νερού» του Γκιγιέρμο ντελ Τόρο.

Κατά τη διάρκεια της απονομής δε παρέλειψε να ευχαριστήσει τον Γκιγιέρμο ντελ Τόρο που άφησε τη μουσική του να γίνει η φωνή των ηρώων του, αλλά και για τη μελαγχολική αγάπη της ταινίας του, ενώ αφιέρωσε το βραβείο και στις κόρες του.

Το Οσκαρ για τον Ντεσπλά ήρθε μετά τη Χρυσή Σφαίρα και το βραβείο BAFTA.

Ο ίδιος ανέλαβε τη σύνθεση και την παραγωγή της μουσικής της ταινίας του Ντελ Τόρο, με τη συνοδεία της Συμφωνικής Ορχήστρας του Λονδίνου.
Η σταρ της όπερα Renée Fleming τραγουδάει το «You’ll Never Know», το οποίο δημιουργήθηκε αποκλειστικά για τις ανάγκες της ταινίας από τον Ντεσπλά.

Ο Ντεσπλάτ και η Ελλάδα

Η μητέρα του Ντεσπλάτ είναι Ελληνίδα, ο παππούς του, μάλιστα, ήταν Σμυρνιός. Δεν γεννήθηκε εδώ αλλά στο Παρίσι, ωστόσο ποτέ δεν ξεχνάει τις ελληνικές του ρίζες και καταγωγή. «Η μητέρα μου είναι από την Ελλάδα και ο πατέρας μου από την Γαλλία, αλλά ταξίδεψα αρκετά και αγάπησα την Αιγυπτιακή μουσική. Πάντα μου άρεσε η παγκόσμια μουσική και το Argo ήταν μια ενδιαφέρουσα εμπειρία, ήξερα πως στο τέλος θα μάζευα μουσικούς από όλο τον κόσμο και θα δημιουργούσαμε τον ήχο που ανήκει σε αυτή την ταινία» έχει πει στο παρελθόν. 

Ο πατέρας του είναι Γάλλος και γνωρίστηκε με την Ελληνίδα μητέρα του ηθοποιού όταν σπούδαζαν στο Πανεπιστήμιο Μπέρκλεϊ, της Καλιφόρνια. Μετά το γάμο τους αποφάσισαν να επιστρέψουν στην Ευρώπη και να μείνουν στο Παρίσι, εκεί όπου γεννήθηκε ο Αλεξάντερ Ντεσπλάτ. Το ταλέντο του στη μουσική διαφάνηκε από πολύ νωρίς.

Σε ηλικία μόλις πέντε ετών ξεκίνησε να μαθαίνει πιάνο, ενώ αργότερα έγινε επαγγελματίας τρομπετίστας και φλαουτίστας. Δάσκαλός του ήταν και ο Γιάννης Ξενάκης, ένας από τους σημαντικότερους Έλληνες συνθέτες.

Μοναδικό ταλέντο, δεν άργησε να γίνει αναγνωρισμένος ερμηνευτής και συνθέτης.

Για 15 χρόνια δούλεψε σε διάφορες Ευρωπαϊκές χώρες, γεγονός που ποτέ δεν ξέχασε πηγαίνοντας στο Χόλιγουντ. Αντιθέτως όταν του δίνεται η δυνατότητα να δουλέψει πάνω στη μουσική επένδυση ταινίας του Ευρωπαϊκού κινηματογράφου το κάνει με μεγάλη ευχαρίστηση. Όπως άλλωστε και ο ίδιος έχει δηλώσει, δεν τον ενδιαφέρει να δουλεύει μόνο για ταινίες που αναμένεται να γίνουν μεγάλες εισπρακτικές επιτυχίες. Θέλει να δουλεύει για όσες ταινίες – ακόμα και μικρού budget- στις οποίες μπορεί να γίνει δημιουργικός και σύμφωνα με τον Alexandre Desplat, η δημιουργικότητα είναι αυτή που βοηθάει κάποιον να προχωρήσει.

Το φετινό είναι το δεύτερο Οσκαρ που κατακτά καθώς είχε πάρει και το 2015 το Οσκαρ Καλύτερης Μουσικής Επένδυσης για την δουλειά του στην ταινία «Ξενοδοχείο Grand Budapest».Συνολικά έχει υπάρξει 9 φορές υποψήφιος για Οσκαρ. 

Η μουσική για την ταινία «ARGO», θεωρείται από πολλούς ως η καλύτερη δουλειά του έως τώρα.

Οι ταινίες για τις οποίες έχει υπογράψει τη μουσική επένδυση είναι δεκάδες και μερικές εξ αυτών είναι οι ακόλουθες: «The Queen», «The Curious Case of Benjamin Button», «New Moon», «Fantastic Mr. Fox» και «Harry Potter and the Deathly Hallows – Part 1 και 2».

Μεταξύ των υπολοίπων θεμάτων που έχει συνθέσει, περισσότερο δημοφιλή είναι στις ταινίας «Χάρι Πότερ: Οι Κλήροι του Θανάτου» - Μέρος 1 και «Οι Κλήροι του Θανάτου 2». Έχει γράψει επίσης τη μουσική για το «Η Απίστευτη Ιστορία του Μπέντζαμιν Μπάτον», το «Ο Λόγος του Βασιλιά», το «Επιχείρηση: Argo» και «Το Παιχνίδι της Μίμησης».

Για το φετινό βραβείο Οσκαρ ήταν επίσης υποψήφιοι, ο Κάρτερ Μπέργουελ για τη μουσική στην ταινία Τρεις Πινακίδες Έξω από το Έμπινγκ, στο Μιζούρι του Μάρτιν ΜακΝτόνα, ο Χανς Τσίμερ για τη Δουνκέρκη του Κρίστοφερ Νόλαν, ο Τζόνι Γκρίνγουντ για τη μουσική στην Αόρατη Κλωστή του Πολ Τόμας Άντερσον και ο Τζον Γουίλιαμς για το Star Wars: Οι Τελευταίοι Jedi του Ράιαν Τζόνσον.

ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ
Tο iefimerida.gr δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.