Η γυναίκα πίσω από το «Φιλί στο Δημαρχείο» του Ντουανό -Εμβληματική φωτό του 1950 [εικόνες] - iefimerida.gr

Η γυναίκα πίσω από το «Φιλί στο Δημαρχείο» του Ντουανό -Εμβληματική φωτό του 1950 [εικόνες]

NEWSROOM IEFIMERIDA.GR

Η ιστορία της φωτογραφίας «Φιλί στο Δημαρχείο», μια από τις διασημότερες εικόνες στην ιστορία της φωτογραφίας, με την υπογραφή του Ρομπέρ Ντουανό, έχει απίστευτες διακυμάνσεις.


Το «Φιλί στο Δημαρχείο» τραβήχτηκε την άνοιξη του 1950. Ο Ρομπέρ Ντουανό την τράβηξε στο πλαίσιο μιας σειράς για τους «ερωτευμένους του Παρισιού» που του είχε παραγγείλει το αμερικανικό περιοδικό Life.
Ωστόσο η φωτό δεν τραβήχτηκε τυχαία. Ο φωτογράφος έστησε τους πρωταγωνιστές της. Ο Ντουανό είχε εντοπίσει τους δύο ερωτευμένους να φιλιούνται σε ένα καφέ, στην περιοχή Ανβαλίντ, κοντά στον Πύργο του Αϊφελ, και τους πρότεινε, έναντι μικρής αμοιβής, να ποζάρουν για εκείνον, μπροστά στο Δημαρχείο του Παρισιού, στο κέντρο της πόλης.

Η γυναίκα πίσω από το «Φιλί στο Δημαρχείο» του Ντουανό -Εμβληματική φωτό του 1950 [εικόνες] | iefimerida.gr 0


Η φωτογραφία σκηνοθετεί την Φρανσουάζ Μπορνέ, μια ηθοποιό θεάτρου, με τον σύντροφό της εκείνη την εποχή, Ζακ Καρτό. Το ζευγάρι χώρισε λίγους μήνες αργότερα. Η φωτογραφία του ζευγαριού να φιλιέται, ενώ βαδίζει, με τον μοναδικό τρόπο που ζήτησε ο Ντουανό, γνώρισε μια παγκόσμια και μόνιμη επιτυχία. Εκείνη μοιάζει κάπως με την Εντίθ Πιάφ, στο προφίλ, εκείνος φέρνει κάπως στον Ιβ Μοντάν. Είναι η χρυσή εποχή του Παρισιού, μετά τον Πόλεμο.


Αυτή ακριβώς η επιτυχία είναι που έκανε την φωτογραφία αντικείμενο μακράς δικαστικής διαμάχης. Πρώτα, ένα ζευγάρι τυπογράφων, οι Λαβέρν, έσυρε τον Ρομπέρ Ντουανό στα δικαστήρια, υποστηρίζοντας ότι είναι το ζευγάρι της φωτογραφίας και ζητώντας μεγάλη αμοιβή. Ζητούσαν 500 000 γαλλικά φράγκα αποζημίωση καθώς και απόσυρση της φωτογραφίας από την πώληση. Ο Ντουανό δεν θυμόταν αν ήταν αυτοί ή κάποιοι άλλοι.
Μετά από τέσσερα χρόνια δικαστικής διαμάχης, έχασαν τη δίκη, αφού δεν μπόρεσαν να προσκομίσουν αποδείξεις ότι ήταν το διάσημο ζευγάρι της φωτογραφίας.
Η Φρανσουάζ Μπορνέ, η οποία είχε παντρευτεί στο Μπορντό, στο μεταξύ, και η διαφήμιση γύρω από έναν πρώην έρωτά της, την ενοχλούσε, ξεκίνησε τότε και εκείνη δικαστική διαμάχη. Ο Ρομπέρ Ντουανό αναγνώρισε ότι ήταν πράγματι εκείνη που πόζαρε, της είχε μάλιστα χαρίσει ένα κλισέ, πρωτότυπο.

Η γυναίκα πίσω από το «Φιλί στο Δημαρχείο» του Ντουανό -Εμβληματική φωτό του 1950 [εικόνες] | iefimerida.gr 1

Ωστόσο, οι δικαστές αρνήθηκαν να της αναγνωρίσουν το δικαίωμα να αποκτήσει ποσοστά στις πωλήσεις. Κι αυτό γιατί το πρόσωπο της Φρανσουάζ Μπορνέ δεν είναι αναγνωρίσιμο στην εικόνα. Η Μπορνέ αρκέστηκε τότε να πουλήσει το πρωτότυπο κλισέ του Ντουανό, σε δημοπρασία, στην τιμή των 10 000 ευρώ. Η φωτογραφία πουλήθηκε τελικά, εκείνη την ημέρα, το 2005, στην τιμή των 184 000 ευρώ. Αγοραστής ήταν ένας αινιγματικός συλλέκτης από την Ελβετία και η τιμή θεωρήθηκε ρεκόρ για μια φωτογραφία του Ντουανό.

Η γυναίκα πίσω από το «Φιλί στο Δημαρχείο» του Ντουανό -Εμβληματική φωτό του 1950 [εικόνες] | iefimerida.gr 2


Ποιός είναι ο Ντουανό
«Τα θαύματα της καθημερινής ζωής είναι τόσο συναρπαστικά... ακόμη και ο καλύτερος σκηνοθέτης δεν θα μπορούσε να συμπεριλάβει στα κάδρα του τη γοητεία του απρόσμενου που συναντά κανείς στον δρόμο. Δεν φωτογραφίζω τη ζωή όπως είναι», είχε γράψει το 1986, «αλλά όπως θα ήθελα να είναι»
Ορφανός από επτά χρόνων, όταν έχασε και τη μητέρα του (ο πατέρας του είχε σκοτωθεί στο μέτωπο του Πρώτου Παγκοσμίου Πολέμου τρία χρόνια πριν), ο Ντουανό ανατράφηκε από μια απόμακρη θεία του και πέρασε την παιδική του ηλικία σε παρισινό προάστιο.

Η γυναίκα πίσω από το «Φιλί στο Δημαρχείο» του Ντουανό -Εμβληματική φωτό του 1950 [εικόνες] | iefimerida.gr 3


Το 1931 έκανε το καθοριστικό βήμα για την καριέρα του, όταν, ως βοηθός του μοντερνιστή φωτογράφου Αντρέ Βινιό, αγόρασε μια μικρή, ελαφριά φωτογραφική μηχανή και άρχισε να περιφέρεται στους δρόμους της πόλης, αναζητώντας την έμπνευση που γρήγορα ανακάλυψε ότι βρισκόταν παντού.

Ο Ντουανό ωρίμασε όταν το 1934 διορίστηκε υπεύθυνος φωτογραφικής καμπάνιας στο εργοστάσιο αυτοκινήτων της Ρενό, θητεία που τον έφερε πιο κοντά στους καθημερινούς ανθρώπους. Σε μια επιστολή του 1992 προς τον επίσημο βιογράφο του Πίτερ Χάμιλτον παραδέχθηκε ότι τα χρόνια του στη Ρενό σημάδεψαν τόσο την αρχή της καριέρας και το τέλος της νεότητάς του όσο και τη γέννηση της φωτογραφικής αντίληψης που θα τον συνόδευε για πάντα: «Σε αυτά τα καθημερινά περιβάλλοντα, τα οποία γρήγορα οικειοποιήθηκα, έτυχε να δω κάποιες στιγμές στον χρόνο, όπου ο καθημερινός κόσμος έμοιαζε να απελευθερώνεται από το βάρος του. Για να τις δείξω χρειαζόμουν μια ολόκληρη ζωή».

Η γυναίκα πίσω από το «Φιλί στο Δημαρχείο» του Ντουανό -Εμβληματική φωτό του 1950 [εικόνες] | iefimerida.gr 4
Η γυναίκα πίσω από το «Φιλί στο Δημαρχείο» του Ντουανό -Εμβληματική φωτό του 1950 [εικόνες] | iefimerida.gr 5
Η γυναίκα πίσω από το «Φιλί στο Δημαρχείο» του Ντουανό -Εμβληματική φωτό του 1950 [εικόνες] | iefimerida.gr 6
Η γυναίκα πίσω από το «Φιλί στο Δημαρχείο» του Ντουανό -Εμβληματική φωτό του 1950 [εικόνες] | iefimerida.gr 7
Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο 
ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ
Tο iefimerida.gr δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ