ΒΛΑΒΗ ΣΤΟΥΣ ΑΙΣΘΗΤΗΡΕΣ ΤΑΧΥΤΗΤΑΣ

Οι πρώτες απαντήσεις από το μαύρο κουτί -Τι προκάλεσε την αεροπορική τραγωδία στη Μόσχα

Τα πρώτα συμπεράσματα από το μαύρο κουτί του μοιραίου αεροσκάφους (Φωτογραφία: AP/ Alexander Zemlianichenko)
Τα πρώτα συμπεράσματα από το μαύρο κουτί του μοιραίου αεροσκάφους (Φωτογραφία: AP/ Alexander Zemlianichenko)

Το μαύρο κουτί του ΑΝ-148 που συνετρίβη κοντά στη Μόσχα την Κυριακή άρχισε να δίνει τις πρώτες απαντήσεις για την τραγωδία με τους 71 νεκρούς.

Ως πιθανή αιτία για τη συντριβή θεωρείται βλάβη που είχαν υποστεί οι αισθητήρες ταχύτητας, σύμφωνα με τη Διακυβερνητική Επιτροπή Αεροπορίας. Συγκεκριμένα, είναι πιθανό να είχαν παγώσει, καθώς είχε απενεργοποιηθεί το σύστημα θέρμανσής τους, με αποτέλεσμα να μην δίνουν σωστά δεδομένα.

«Σε όλες τις προηγούμενες πτήσεις, που έχουν καταγραφεί στο μαύρο κουτί με τα δεδομένα της πτήσης (ακόμη 15 πτήσεις), η θέρμανση των αισθητήρων για την μέτρηση ταχύτητας (Pitot) είχε ενεργοποιηθεί πριν από την απογείωση», αναφέρει η ανακοίνωση της επιτροπής.

Το μοιραίο αεροσκάφος συνετρίβη έξι λεπτά μετά την απογείωση. Σε ύψος 130-150 μ., το πλήρωμα ενεργοποίησε τον αυτόματο πιλότο. Ομως, 2,5 λεπτά μετά την απογείωση, σε ύψος περίπου 1.300 μέτρων και ταχύτητα που έδειχναν τα όργανα 465-470 χιλιομέτρων την ώρα, άρχισε να διαμορφώνεται μια ιδιαίτερη κατάσταση.

Το μαύρο κουτί με τα δεδομένα της πτήσης κατέγραψε διαφορά δεδομένων στους αισθητήρες ταχύτητας. Η διαφορά αυτή έφθασε τα 30 χιλιόμετρα ανά ώρα, έπειτα από 30 δευτερόλεπτα. Ακολούθησε ειδοποίηση «Ελέγξτε τα όργανα» προς το πλήρωμα. Σε ύψος 2.000 μέτρων η εντολή αυτή επαναλήφθηκε, μόνο που εκείνη τη στιγμή η διαφορά στις ενδείξεις ήταν ακόμη μεγαλύτερη.

Οι κυβερνήτες απενεργοποίησαν τον αυτόματο πιλότο. Οι ενδείξεις ταχύτητας του αεροπλάνου σε σχέση με το ατμοσφαιρικό περιβάλλον της πτήσης και οι ενδείξεις ταχύτητας σε σχέση με το έδαφος, ήταν πολύ διαφορετικές. Η μία έδειχνε ταχύτητα 0 χιλιόμετρα ανά ώρα και η άλλη 540-560 χιλιόμετρα την ώρα. Στη συνέχεια η ταχύτητα σε σχέση με το έδαφος άρχισε να πέφτει (φθάνοντας τα 200 χιλιόμετρα ανά ώρα και πιο κάτω), ενώ το αεροσκάφος άρχισε να χάνει γρήγορα ύψος με γωνία κλίσης 30-35 μοιρών. Πριν προσκρούσει στο έδαφος οι ενδείξεις ταχύτητας του πρώτου ταχυμέτρου ήταν μηδενικές ενώ η ένδειξη ταχύτητας σε σχέση με το έδαφος ήταν 800 χιλιόμετρα την ώρα.

Τρία με τέσσερα δευτερόλεπτα πριν την πρόσκρουση το αεροσκάφος άρχισε να έχει κλίση 25 μοιρών προς τα δεξιά.

Πηγή: ΑΠΕ/ TASS

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ
Tο iefimerida.gr δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.