Τέλος το πέρασμα των τρένων από τη γέφυρα του Γοργοποτάμου [εικόνες] - iefimerida.gr

Τέλος το πέρασμα των τρένων από τη γέφυρα του Γοργοποτάμου [εικόνες]

NEWSROOM IEFIMERIDA.GR

Από το πρωί του Σαββάτου τα επιβατικά τρένα που κατευθύνονται από την Αθήνα προς τα βόρεια, και αντίστροφα, δεν θα περνούν από τηνπανέμορφη γέφυρα του Γοργοποτάμου.

Οι ράγες της νέας χάραξης περνούν από τη σήραγγα του Καλλίδρομου μετά την την Τιθορέα προς το Λιανοκλάδι αντί του δρομολογίου που περνούσε από Αμφίκλεια, Λιλαία και Μπράλο.

Η γέφυρα του Γοργοποτάμου

Η Γέφυρα Γοργοποτάμου, είναι μία από τις πιο γνωστές γέφυρες στην Ελλάδα. Διασχίζει τον Γοργοπόταμο και συνδέει τον Μπράλο με τη Λαμία, ενώ μετέφερε -μέχρι χθες- τη σιδηροδρομική γραμμή Αθηνών - Θεσσαλονίκης.

Η γέφυρα είναι ιδιαίτερα γνωστή λόγω του ρόλου που έπαιξε στην Εθνική Αντίσταση, καθώς καταστράφηκε στις 25 Νοεμβρίου 1942 στη μάχη του Γοργοποτάμου, από αντιστασιακούς των οργανώσεων ΕΔΕΣ και ΕΛΑΣ, που συνεργάστηκαν υπό το συντονισμό Βρετανών πρακτόρων, εναντίον κυρίως ιταλικών και γερμανικών δυνάμεων που υπεράσπιζαν τη γέφυρα.

Τέλος το πέρασμα των τρένων από τη γέφυρα του Γοργοποτάμου [εικόνες] | iefimerida.gr 0
Τέλος το πέρασμα των τρένων από τη γέφυρα του Γοργοποτάμου [εικόνες] | iefimerida.gr 1
Τέλος το πέρασμα των τρένων από τη γέφυρα του Γοργοποτάμου [εικόνες] | iefimerida.gr 2

Η κατασκευή της

Η γέφυρα του Γοργοποτάμου ενώνει τις δύο πλαγιές της Οίτης.

Είναι έργο της περιόδου του Χαρίλαου Τρικούπη και ήταν ένα από τα δυσκολότερα τμήματα της σιδηροδρομικής γραμμής Αθήνα – Θεσσαλονίκη λόγω του δύσβατου εδάφους. Το έργο αυτό θεωρείται κατασκευαστικός άθλος ακόμα και με τα σημερινά δεδομένα.

Η κατασκευή της γέφυρας του Γοργοποτάμου τελείωσε εν μέσω πολλών δυσκολιών το 1905. Μέχρι το 1905 λειτουργούσε ήδη πλήρως το σιδηροδρομικό δίκτυο μέχρι το Μπράλο . Το υπόλοιπο όμως ορεινό σιδηροδρομικό δίκτυο από Μπράλο μέχρι Λιανοκλάδι ήταν υπό κατασκευή.

Τέλος το πέρασμα των τρένων από τη γέφυρα του Γοργοποτάμου [εικόνες] | iefimerida.gr 3

Της 20 Ιουλίου 1905 αρχίζει η εκμετάλλευση του τμήματος Μπράλου - Λιανοκλαδίου με σκοπό να εξυπηρετήσει τοπικούς συρμούς που έκαναν τα άλλα σιδηροδρομικά έργα στη περιοχή (1*) και στις 24 Αγούστου 1908, αφού τελείωσαν όλα τα έργα, γίνεται η πρώτη επίσημη λειτουργία της Γραμμής Αθήνας - Λάρισας (1**).

Η κατασκευή της Γέφυρας όπως και η υπόλοιπη γραμμή από Μπράλο μέχρι Λιανοκλάδι, έγινε από την Γαλλική Εταιρεία "Batignoles" που ηγούταν της νεοϊδρυθείσας "Εταιρεία Ελληνικών Σιδηροδρόμων" με Τεχνικό Διευθυντή τον Γάλλο Κ. Μπαρμπιέρ , Αρχιμηχανικό τον Γάλλο Μπερώ και μικτό συνεργείο από Γάλους, Άγγλους, Ιταλούς και Έλληνες μηχανικούς και εργάτες

Η νέα γέφυρα ανακατασκευάστηκε το 1948 και έχει μήκος 211 μέτρα και ύψος 30. Στο μικρό ύψωμα που βρίσκεται σε απόσταση λίγων μέτρων πραγματοποιείται επετειακή συγκέντρωση εκπροσώπων της πολιτείας και αντιστασιακών οργανώσεων για να τιμηθεί το κατόρθωμα της 25ης Νοεμβρίου 1942, που εκφράζει εκτός των άλλων και την ενότητα του αγώνα των χρόνων της Κατοχής.

Φωτογραφίες: Wikimedia.Commons

Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο 
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ Γοργοπόταμος σιδηροδρομική γραμμή
ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ
Tο iefimerida.gr δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ