«ΦΘΙΝΟΠΩΡΙΝΗ ΣΟΝΑΤΑ»

Μπέττυ Αρβανίτη στο iefimerida: Δεν είμαι καθόλου κοκέτα, γενικώς και αορίστως

Θέατρο Οδου Κεφαλληνίας
Θέατρο Οδου Κεφαλληνίας

Είναι η ηθοποιός του ελληνικού θεάτρου που φαίνεται να μην ξεκουράζεται ποτέ. Είναι η γοητευτική πρωταγωνίστρια που μεταμορφώνεται με την ίδια ευκολία σε «Φραγκογιαννού», αλλά και «Τειρεσία» και σημαδεύει τους ρόλους με την υποκριτική της.

Το 2018 ξεκινά για τη Μπέττυ Αρβανίτη με τη «Φθινοπωρινή Σονάτα» του Μπέργκμαν, με ζηλευτούς συντελεστές, από τη σκηνή του θεάτρου της Οδού Κεφαλληνίας, εκεί που δημιουργεί και εντυπωσιάζει τα τελευταία 30 χρόνια.

Η Μπέττυ Αρβανίτη μιλα στο iefimerida.gr και εξηγεί γιατι αποφάσισε να συμπεριλάβει τη «Φθινοπωρινή σονάτα» στο φετινό της πρόγραμμα, αναφέρεται στην καθημερινότητα της και σχολιάζει τα συλλαλητηρια σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη.

«Είναι ένα σπουδαίο έργο που από καιρό ήθελα και με απασχολούσε. Έπρεπε να βρεθούν οι κατάλληλοι συντελεστές και οι συγκυρίες για να μπορεί να υλοποιηθεί. Είναι ένα έργο υψηλών καλλιτεχνικών απαιτήσεων. Ο Μπέργκμαν είναι ένας ανατόμος της ανθρώπινης ψυχής και το νυστέρι του αγγίζει την κρυμμένη αλήθεια και τα πραγματικά κρυφά κίνητρα που μας διαμορφώνουν μέσα από μέσα από επώδυνες σχέσεις όπως η σχέση μάνας-κόρης και όχι μόνο.

-Οσφρίζεστε με κάποιο τρόπο τι θέλει το κοινό την κάθε σεζόν ή ακολουθείτε το ένστικτό σας;

Το θέατρο γίνεται από ανθρώπους και απευθύνεται σε ανθρώπους. Η επιθυμία είναι να αφορά το κοινό, δεν καθορίζεται όμως απ΄αυτό που λέμε «τι θέλει το κοινό», γιατί αυτό είναι παρεξηγήσιμο και επιφανειακό ως όρος. Επιπλέον πιστεύω πως ένα καλό θεατρικό έργο και μια καλή παράσταση σχεδόν αποκλείεται να μην αφορά το κοινό. Η διαδικασία της επιλογής των έργων έχει να κάνει με πολλούς παράγοντες. Προκύπτει από την προηγούμενη εμπειρία, από ερωτήματα που προέκυψαν και περιέργειες που δημιουργήθηκαν. Κυρίως όμως από ενδιαφέρουσες συναντήσεις με συγγραφείς και συνεργάτες γιατί δεν είναι μόνο τι έργο ανεβαίνει αλλά με ποιους και πώς.

-Τι το διαφορετικό θα δούμε στην παράσταση αυτή;

Κάθε ομάδα που συνεργάζεται φέρνει το δικό της αποτέλεσμα και τη δική της προσέγγιση, το δικό της στίγμα που προκύπτει μέσα από μια επίπονη διαδικασία ανάλυσης – σύνθεσης. Τώρα το αποτέλεσμα σίγουρα είναι διαφορετικό αφού πρόκειται για τη συνεργασία διαφορετικών ανθρώπων. Το τι είναι διαφορετικό θα το πει το κοινό και ο κάθε θεατής προσωπικά.

-Μονολεκτικά, ποια είναι τα χαρακτηριστικά των χαρακτήρων επί σκηνής;

Μονολεκτικά μπορώ να πω ότι είναι δύο διαφορετικοί κόσμου που συγκρούονται.

-Ζήσατε ακόμα μία πρεμιέρα. Με αυτή την πορεία στον χρόνο, υπάρχει άγχος, υπάρχει ανασφάλεια για το αποτέλεσμα;

Η κάθε πρεμιέρα και όχι μόνο, η κάθε παράσταση θα έλεγα εμπεριέχει όλα τα στοιχεία του Τρακ και της ανασφάλειας. Η έκθεση είναι πάντα επικίνδυνη και αλίμονο να ρισκάρει κανείς χωρίς κάποιο φόβο για το αποτέλεσμα.

-Ποια η θεατρική σας σχέση με την κωμωδία; Νοιώθετε, ίσως, περισσότερη ασφάλεια στο δράμα;

 Όποτε έτυχε ένα έργο να έχει στοιχεία κωμωδίας , μου ήταν και οικείο και ενδιαφέρον. Πιστεύω ότι πάντα υπάρχει χιούμορ στο καλό έργο. Ωστόσο ο διαχωρισμός δεν είναι απόλυτος. Ακόμα και στην «Φθινοπωρινή Σονάτα» το χιούμορ δε λείπει καθόλου.

-Να πιάσουμε το θέμα των επιχορηγήσεων και της βοήθειας που πρέπει να έχουν τα θέατρα από την πολιτεία;

Δεν υπάρχει καμία αμφιβολία ότι ο θεσμός των επιχορηγήσεων είναι ευεργετικός για τα θέατρα. Όσο λιγότερο καθορίζει το ταμείο, τόσο περισσότερο ελευθερώνεται η καλλιτεχνική δημιουργικότητα, πράγμα που επιτρέπει πάσης φύσεως καλλίτερες επιλογές. Ευτυχώς η Λυδία Κονιόρδου κατάφερε, όσο ήταν δυνατό κάτω από τις δύσκολες οικονομικές συνθήκες που ζούμε, να επαναφέρει αυτόν τον θεσμό.

-Δηλώνετε, αυτό που λέμε κοκέτα, πάντα προσεγμένη, (έστω κ μέχρι το περίπτερο) ή δεν σας απασχολεί η εμφάνισή σας;

Με απασχολεί η εμφάνιση μου μόνο όταν υπάρχει κάποιο κίνητρο. Δεν είμαι καθόλου κοκέτα γενικώς και αορίστως.

Είμαι σαφώς εναντίον των ακραίων εθνικιστικών εκδηλώσεων

-Το όνομα της ονομασίας των Σκοπίων στο προσκήνιο. Ποια η γνώμη σας για τα συλλαλητήρια σε Θεσσαλονίκη και Αθήνα;

Είμαι σαφώς εναντίον των ακραίων εθνικιστικών εκδηλώσεων. Τα εθνικά προβλήματα θα έπρεπε να λύνονται με τη σύμπνοια των δημοκρατικών κομμάτων της Βουλής.

-Ποια φράση του ρόλου σας κρατάτε;

«Η αίσθηση της πραγματικότητας είναι χάρισμα».

ΦΘΙΝΟΠΩΡΙΝΗ ΣΟΝΑΤΑ / Το αριστούργημα του Ινγκμαρ Μπέργκμαν

Θέατρο Οδού Κεφαλληνίας (Σκηνή Μπέττυ Αρβανίτη)
Πρωταγωνιστούν: Μπέττυ Αρβανίτη (Σαρλότ), Δέσποινα Κούρτη (Εύα), Δημήτρης Ημελος (Πάστωρ Βικτώρ).
Σκηνοθετεί ο Αρης Τρουπάκης.
Μετάφραση από τα Σουηδικά Ζάννης Ψάλτης, Σκηνικά – κοστούμια Ελένη Μανολωπούλου, Σχεδιασμός φωτισμών Αλέκος Αναστασίου, Επιμέλεια κίνησης Μαρία Αλβανού, Μουσική επιμέλεια Αρης Τρουπάκης, Φωτογραφίες Ελίνα Γιουνανλή

Παραστάσεις: Τετάρτη στις 20.00, Πέμπτη, Παρασκευή, Σάββατο στις 21.00, Κυριακή στις 20.00

Τετάρτη & Πέμπτη 12 ευρώ, φοιτητικό/ανέργων/αμεα 10 ευρώ, 5 ευρώ
Παρασκευή & Κυριακή 15 ευρώ, φοιτητικό/ανέργων/αμεα 13 ευρώ, 5 ευρώ
Σάββατο 18 ευρώ, φοιτητικό/ανέργων/αμέα 13 ευρώ, 5 ευρώ

Θέατρο Οδού Κεφαλληνίας, Κεφαλληνίας 16Α΄ Κυψέλη, Τηλ. 210.8838727

ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ
Tο iefimerida.gr δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.