ΣΤΙΣ ΠΡΟΘΗΚΕΣ ΤΩΝ ΒΙΒΛΙΟΠΩΛΕΙΩΝ

Νέες εκδόσεις: Ελληνικές αστυνομικές ιστορίες

Νέες εκδόσεις: Ελληνικές αστυνομικές ιστορίες

Η Ισμήνη Καπάνταη και η Τατιάνα Αβέρωφ γράφουν αστυνομικές ιστορίες με φόντο τη σύγχρονη Ελλάδα.

ΑΣΤΙΚΗ ΟΙΚΙΑ ΣΤΟ ΧΑΛΑΝΔΡΙ

«Σάββατο πρωί και μόλις κυκλοφόρησε η είδηση, τα τηλέφωνα στην Αθήνα είχανε πάρει φωτιά. Στα περίπτερα οι εφημερίδες κρέμονταν ανοιχτές, κρατημένες με δυο μανταλάκια από τις άκρες τους, για να φαίνεται ολοκάθαρα το πρωτοσέλιδό τους με τη φωτογραφία, και από κάτω, με τεράστια γράμματα, λεζάντες του είδους που συνηθίζεται σε ανάλογες περιπτώσεις όπως, “Είπαν πως η Αστυνομία θα προχωρήσει σε συλλήψεις” και “Λύθηκε το μυστήριο του φόνου της Αρναούτη στο Χαλάνδρι;” και ακόμα, σε κάποιες φυλλάδες, προκλητικά, η ερώτηση “Ξέρουνε τώρα τι κάνουν ή θα μας πούνε πάλι πως έκαναν λάθος;”»

Το μυθιστόρημα ξεκινάει με την είδηση της δολοφονίας της μεγάλης κυρίας των επιχειρήσεων Ασπασίας Αρναούτη. Το θύμα ήταν ένας άνθρωπος πανίσχυρος, μια γυναίκα αδίστακτη και δεσποτική που είχε τον απόλυτο έλεγχο των επιχειρήσεων και των ανθρώπων γύρω της. Όλοι την φοβόντουσαν και όλοι υποτάσσονταν στις επιθυμίες της, παρόλο που είχε πια σχεδόν αποσυρθεί από την ενεργό δράση. Ποιος και γιατί ήθελε νεκρή την πάμπλουτη Αρναούτη; Ήταν συγγενής, συνεργάτης, φίλος ή ανταγωνιστής; Η αφήγηση χωρίζεται σε δύο χρόνους, στο πρώτο μέρος ο αναγνώστης γνωρίζει τους βασικούς χαρακτήρες, τους συγγενείς και συνεργάτες του θύματος, τις ιστορίες τους, τις μεταξύ τους σχέσεις και όλα όσα προηγήθηκαν, ενώ στο δεύτερο ακολουθεί την προσπάθεια του διοικητή Πετρόπουλου να ανακαλύψει, μέσα σε τόσα ψέματα, την αλήθεια και να εξιχνιάσει την υπόθεση.

Η «Αστική οικία στο Χαλάνδρι» περιγράφει στιγμές, πρόσωπα και καταστάσεις από την ανέφελη δεκαετία του ’90, τη δεκαετία της ευμάρειας, του lifestyle και της υπερβολής -τότε που όλα έμοιαζαν εύκολα. Η Ισμήνη Καπάνταη, που έχει διακριθεί για τα ιστορικά της μυθιστορήματα, ρίχνει τη διεισδυτική ματιά της στο πρόσφατο παρελθόν της χώρας, σαν να αναζητάει απαντήσεις για όλα εκείνα που ακολούθησαν και αντιμετωπίζουμε σήμερα. Πρόκειται για το πορτρέτο μιας ανέμελης κοινωνίας που παρακολουθεί τις εξελίξεις παθητικά και αρνείται να σκεφτεί και να δει καθαρά. Μια κοινωνία που υποσκάπτει το ίδιο της το μέλλον. Η πτώση δεν μπορεί παρά να είναι ηχηρή.

INFO

Συγγραφέας: Ισμήνη Καπάνταη

Εκδόσεις Ίκαρος

Σελ.: 304

ΈΓΚΛΗΜΑ ΣΤΟΝ ΠΑΡΑΔΕΙΣΟ

«Ο αστυνόμος Περικλής Γαλάνης έρχεται από τα Γιάννενα σε ένα ορεινό χωριό της Ηπείρου για να εξιχνιάσει τον μυστηριώδη θάνατο του δήμαρχου Κωλέττη, ενός ξεχωριστού ανθρώπου που όλοι πίνουν νερό στο όνομά του. Το κίνητρο μοιάζει ακατανόητο, οι ύποπτοι πολλοί όσο και απρόβλεπτοι. Η υπόθεση περιπλέκεται καθώς ο αστυνόμος παλεύει να αντιμετωπίσει τα εμπόδια που θέτει ο ντόπιος αστυνομικός αλλά και μια παράξενη κοινότητα με τα μυστικά και τα ψέματά της».

Την ιστορία αφηγείται η νεαρή γιατρός που έχει έρθει στο ακριτικό χωριό για να κάνει το αγροτικό της και δυσκολεύεται να προσαρμοστεί στις συνθήκες και τη νοοτροπία των κατοίκων. Εκείνη είναι που φτάνει πρώτη στον τόπο του εγκλήματος –τα τραύματα είναι τόσο βαριά που καταλαβαίνει αμέσως ότι ο δήμαρχος είναι νεκρός. Ο φόνος είναι πολύ περίεργος, ο δήμαρχος, αν και δεν ήταν ντόπιος, ήταν ιδιαίτερα αγαπητός και είχε προσφέρει πολλά στην ιδιαίτερη πατρίδα του.

Μην ξέροντας από πού να ξεκινήσει, ο αστυνόμος Γαλάνης θα γυρίσει πίσω στο παρελθόν για να ανακαλύψει ποιος πραγματικά ήταν ο δημοφιλής Σπυρίδωνας Κωλέττης και πώς από το τιμόνι μιας οικονομικής αυτοκρατορίας στην Ιταλία βρέθηκε στο ασήμαντο ακριτικό χωριό του παππού του.

Η ζωή του Κωλέττη είχε από όλα· πλούτο, λάμψη και επιτυχίες, αλλά και κάποια σημεία σκοτεινά, ίντριγκες, έχθρες και δοσοληψίες που κανένας δεν ήθελε να βγουν στην επιφάνεια.

Η Τατιάνα Αβέρωφ μεταφέρει τον αναγνώστη στην καθημερινή ζωή ενός μικρού χωριού, συνδυάζοντας το σασπένς της αστυνομικής υπόθεσης με τις ιδιαιτερότητες της ελληνικής περιφέρειας. Πολλοί γνωρίζουν, ελάχιστοι θα μιλήσουν, οι περισσότεροι δεν θέλουν μπλεξίματα. Μια ματιά στη σημερινή ελληνική επαρχία, σε μια κοινωνία μικρή, γεμάτη μυστικά και ψέματα και κάθε λογής αγκυλώσεις που αποφεύγει να κοιτάξει κατάματα τον εαυτό της και προτιμά να κρύβει τα ατοπήματά της κάτω από το χαλί. Μια εικόνα της σημερινής Ελλάδας.

INFO

Συγγραφέας: Τατιάνα Αβέρωφ

Εκδόσεις Μεταίχμιο

Σελ.: 272

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ
Tο iefimerida.gr δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.