Ποιες αρμοδιότητες του μουφτή της Θράκης αλλάζουν με το νομοσχέδιο που φέρνει η κυβέρνηση - iefimerida.gr

Ποιες αρμοδιότητες του μουφτή της Θράκης αλλάζουν με το νομοσχέδιο που φέρνει η κυβέρνηση

Φωτογραφία: Shutterstock
NEWSROOM IEFIMERIDA.GR

«Θέλουμε να ξεκαθαρίσουμε ότι δείχνουμε σεβασμό στα ήθη και τα έθιμα της μειονότητας. Πρόκειται για μία βαθιά δημοκρατική μεταρρύθμιση, που συνοδεύεται από ορθολογικοποίηση διαδικασιών».

Αυτό τόνισε ο υπουργός Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων, Κώστας Γαβρόγλου, μιλώντας στην ΕΡΤ το πρωί της Τρίτης, αναφορικά με το σχέδιο νόμου που δημοσιοποίησε το υπουργείο και που αναφέρεται σε θέματα δικαιοδοτικών αρμοδιοτήτων των μουφτήδων στη Θράκη.

Σύμφωνα με το προτεινόμενο σχέδιο νόμου, ξεκαθαρίζεται ότι η εφαρμογή των διατάξεων του Ιερού Μουσουλμανικού Νόμου για τα μέλη της μειονότητας της Θράκης είναι προαιρετική, χωρίς ωστόσο να μεταβάλλεται ο σημαντικός θεσμικός και διττός ρόλος του μουφτή (θρησκευτικός λειτουργός και ιεροδίκης) και της Μουφτείας, η οποία συνεχίζει να είναι δημόσια υπηρεσία (αποκεντρωμένη υπηρεσία του Υπουργείου Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων).

Έτσι, οι αρμοδιότητες του μουφτή -θρησκευτικές, εποπτικές, γνωμοδοτικές, δικαστικές- παραμένουν ως έχουν.

Αυτό που αλλάζει, είναι ότι οι αρμοδιότητες του μουφτή για την επίλυση οικογενειακών και κληρονομικών διαφορών θα ασκούνται μόνο για τις διαφορές για τις οποίες δεν υφίσταται αντίρρηση και άρνηση από κανένα από τα διαδικά μέρη.

Εάν οποιοδήποτε από τα μέρη δεν επιθυμεί την υπαγωγή της υπόθεσής του στη δικαιοδοσία του μουφτή, δύναται να προσφύγει στα αστικά δικαστήρια. Συνεπώς, καταργείται η μέχρι σήμερα αυτόματη υπαγωγή των μελών της μειονότητας στο ιερό μουσουλμανικό δίκαιο.

«Με τη ρύθμιση, στην ουσία αντιστρέφουμε την υπάρχουσα διαδικασία, δεν την καταργούμε», επισήμανε ο κ. Γαβρόγλου. Μάλιστα, ανέφερε ότι η ρύθμιση είναι προϊόν συζήτησης με μουφτήδες και δικηγόρους, μεταξύ άλλων, αλλά και ότι η συζήτηση είναι ακόμη ανοιχτή. «Είναι ένα θέμα για το οποίο δεν χρειάζεται να βιαστούμε», είπε.

Εξάλλου, ο κ. Γαβρόγλου αναφέρθηκε στο ζήτημα των φαινομένων παραβατικότητας που έχουν παρατηρηθεί σε ορισμένα ΑΕΙ της χώρας, λέγοντας ότι είναι ένα θέμα πολυ-παραγοντικό, το οποία δεν πηγάζει από το άσυλο, αφού είναι ένα κοινωνικό ζήτημα. Ταυτόχρονα, επισήμανε ότι είναι σε επαφή με τους πρυτάνεις και άλλα υπουργεία, «για να βρεθεί μία μακροπρόθεσμη λύση».

Αναφορικά με το Ίδρυμα Νεολαίας και Διά Βίου Μάθησης (ΙΝΕΔΙΒΙΜ) και την κατάληψη στα γραφεία του, ο υπουργός τόνισε ότι «υπάρχει ένα παράλογο, φοιτητές να εμποδίζουν φοιτητές». «Δεν αποκλείουμε την παρέμβαση. Είμαστε αποφασισμένοι να λύσουμε το θέμα», τόνισε.
Όσον αφορά στις αλλαγές στο λύκειο, ο κ. Γαβρόγλου είπε ότι στόχος είναι να μη γίνουν απότομες αλλαγές και ανακοίνωσε ότι από του χρόνου θα προχωρήσει το υπουργείο σε πιο ορθολογικοποιημένα προγράμματα σπουδών, για τη β' λυκείου, με λιγότερα μαθήματα, περισσότερες επιλογές, αλλά και περισσότερες ώρες σε κάποια μαθήματα, μεταξύ άλλων.

Επίσης, επανέλαβε ότι απώτερος στόχος είναι να μην υπάρχει περιορισμένος αριθμός εισακτέων στις σχολές, ώστε «να σπουδάζει ο καθένας αυτό που θέλει». Εξαίρεση, όπως είπε, θα αποτελέσουν οι επαγγελματικές σχολές, όπως πχ. η ιατρική.

Τέλος, αναφέρθηκε στις συζητήσεις που γίνονται μεταξύ των πανεπιστημίων και των ΤΕΙ για να βρεθούν τρόποι συνέργειας και ενημέρωσε ότι έχουν ολοκληρωθεί οι συζητήσεις μεταξύ πανεπιστημίου Ιωαννίνων και ΤΕΙ Ιωαννίνων και μεταξύ πανεπιστημίου Ιονίων Νήσων και ΤΕΙ Ιονίων Νήσων, αλλά και ότι είναι σε πολύ καλό δρόμο οι συζητήσεις που γίνονται για τη δημιουργία του πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής, με τη συνένωση των ΤΕΙ Αθήνας και Πειραιά.

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο 
ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ
Tο iefimerida.gr δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ