Σε απόγνωση οι κατασκευαστές σκαφών- Ζητούν την απόσυρση τους τέλους αναψυχής - iefimerida.gr

Σε απόγνωση οι κατασκευαστές σκαφών- Ζητούν την απόσυρση τους τέλους αναψυχής

NEWSROOM IEFIMERIDA.GR

Τα εξοντωτικά μέτρα με τελευταίο την επιχειρούμενη θεσμοθέτηση του Τέλους Πλοίων Αναψυχής και Ημεροπλοίων σε συνδυασμό με την παρατεταμένη ύφεση θα οδηγήσουν σε περαιτέρω συρρίκνωση της ελληνικής παραγωγής σκαφών.

Οι κατασκευαστές σκαφών ζητούν την απόσυρση του άρθρου 86 νομοσχεδίου του υπουργείου Ναυτιλίας, που προβλέπει την επιβολή Τέλους Αναψυχής Σκαφών και εκπέμπουν κραυγή αγωνίας για το τι μέλλει γενέσθαι στον κλάδο.

Την απόσυρση του αντιαναπτυξιακού αυτού άρθρου 86 ή το μέτρο αυτό να εφαρμόζεται σε σκάφη ολικού μήκους πάνω από 12 μέτρα έτσι ώστε να μη θιγεί η ελληνική παραγωγή η οποία στο ολικό μήκος των 5 μέτρων αντιστοιχεί στο 92% των κατ΄ έτος πωλούμενων σκαφών ζητάει ο Σύνδεσμος Ελλήνων Κατασκευαστών Πολυεστερικών και Άλλων Σκαφών, Παρελκομένων Εξαρτημάτων Εμπόρων και Υπηρεσιών (Σ.Ε.ΚΑ.ΠΛ.Α.Σ.-Π.Ε.Ε.Υ.).

Με επιστολή που κατέθεσε το ΔΣ στην Επιτροπή Εμπορίου της Βουλής το ΔΣ του Συνδέσμου επισημαίνει για την υπερφορολόγηση:

«Το συνακόλουθο αποτέλεσμα των φοροεισπρακτικών αυτών μέτρων ήταν/είναι να μειωθεί ο κύκλος εργασιών μας και η σταδιακή πτώση να φθάσει στο 89%.

Τα επίσημα στατιστικά στοιχεία από τα Λιμεναρχεία αποδεικνύουν ότι ποσοστό πάνω από 80% των κατ’ έτος λεμβολογούμενων μικρών σκαφών είναι ελληνικής κατασκευής !!!

Δεν αποτελούν προϊόντα ενδοκοινοτικής απόκτησης ή εισαγωγής από τρίτες χώρες με όποιους το γεγονός αυτό, αυτονόητους βεβαίως, συνειρμούς συνεπάγεται.

Το σκάφος δεν είναι βιομηχανικό προϊόν και η κατασκευή του ολοκληρώνεται, από την αρχή μέχρι το τέλος, με χειρονακτική εργασία.

Το σκάφος δεν αποδίδει έσοδα στο κράτος μόνον κατά τη διάθεσή του στην αγορά και τη θέση του σε λειτουργία.

Το σκάφος με τις άδειες, ανανεωμένες περιοδικά, με τις οποίες εφοδιάζεται για την αξιοπλοΐα του είναι μια μικρή μηχανή συνεχούς παραγωγής εσόδων για το κράτος.

«Από το έτος 2008 άρχισαν οι γνωστοί αφορισμοί από την Πολιτεία και τα Μ.Μ.Ε. για τους σκαφάτους στους οποίους συμπεριέλαβαν και τους βαρκάρηδες, και θεσμοθετήθηκαν:
η επαναφορά του τεκμηρίου ακόμη και για τις βάρκες, ο φόρος πολυτελούς διαβίωσης, και ήδη συζητείται στην Επιτροπή σας το ανταποδοτικής (;) μορφής Τέλος Πλοίων Αναψυχής και Ημερόπλοιων και έχει ο Θεός…»

Ο αριθμός του συνολικά απασχολούμενου προσωπικού από τα μέλη του Σ.Ε.ΚΑ.ΠΛ.Α.Σ.-Π.Ε.Ε.Υ. μέχρι πρόσφατα, ξεπερνούσε τις 15.000, ενώ οι απασχολούμενοι στον κλάδο των σκαφών αναψυχής “ο οποίος αποτελεί τη μήτρα (πλωτή οικοδομή) γύρω από την οποία δραστηριοποιείται σημαντικός αριθμός δεκάδων άλλων επαγγελμάτων και συμβάλλει σε μεγάλο βαθμό στην ανάπτυξη της εθνικής μας οικονομίας, προσέγγιζαν τις εκατό (100.000) χιλιάδες” επισημαίνεται στην επιστολή:

«Το γεγονός αυτό, προϊόν μακρού διαλόγου με την Πολιτεία, είχε ως αποτέλεσμα, με βάση επίσημα στοιχεία από τις Λιμενικές Αρχές της χώρας, το διπλασιασμό των λεμβολογήσεων, κατά την επόμενη πενταετία, των σκαφών ολικού μήκους μικρότερου από δέκα (10) μέτρα. Πλέον αυτού δημιουργήθηκαν νέες θέσεις εργασίας, δόθηκε σημαντική ώθηση στο θαλάσσιο τουρισμό ενώ υπερδιπλασιάστηκαν τα έσοδα από τον Φ.Π.Α.

Με την ελπίδα ότι η παρούσα κραυγή αγωνίας μας θα εισακουσθεί από τους αντιπροσώπους μας στο Εθνικό μας Κοινοβούλιο παραμένουμε στις διάθεσή σας για την παροχή οιασδήποτε διευκρίνισης απαιτηθεί».

Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο 
ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ
Tο iefimerida.gr δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ