Νέες ταινίες: Η dream team του Χόλιγουντ ύποπτη για «Εγκλημα στο Οριάν Εξπρές» [κριτική & τρέιλερ] - iefimerida.gr

Νέες ταινίες: Η dream team του Χόλιγουντ ύποπτη για «Εγκλημα στο Οριάν Εξπρές» [κριτική & τρέιλερ]

Έγκλημα στο Οριάν Εξπρές
NEWSROOM IEFIMERIDA.GR

Ο Κένεθ Μπράνα σκηνοθετεί το remake του διάσημου αστυνομικού της Αγκάθα Κρίστι «Έγκλημα στο Οριάν Εξπρές», ερμηνεύοντας ο ίδιος τον Ηρακλή Πουαρό.

Στους κινηματογράφους μια βιογραφία του Μαρξ και του Ένγκελς που επικεντρώνεται στη νεανική τους περίοδο και επτά υπέροχες γάτες που περιδιαβαίνουν στα σοκάκια της Κωνσταντινούπολης.

Νέες ταινίες: Η dream team του Χόλιγουντ ύποπτη για «Εγκλημα στο Οριάν Εξπρές» [κριτική & τρέιλερ] | iefimerida.gr 0

Έγκλημα στο Οριάν Εξπρές, (Murder On The Orient Express)
Σκηνοθεσία: Κένεθ Μπράνα
Παίζουν: Τομ Μπέιτμαν, Κένεθ Μπράνα, Ολίβια Κόλμαν, Πενέλοπε Κρουζ, Γουίλεμ Νταφόε, Τζόνι Ντεπ, Τζούντι Ντεντς, Τζος Γκαντ, Μανουέλ Γκαρσία-Ρούλφο, Ντέρεκ Τζακόμπι, Μαρουάν Κενζάρι, Λέσλι Όντομ Τζούνιορ, Μισέλ Φάιφερ, Σεργκέι Πολούνιν, Ντέιζι Ρίντλεϊ

Μία ιστορία που ξεκινάει ως ένα πολυτελές ταξίδι με τρένο στην Ευρώπη, εξελίσσεται γρήγορα σε ένα από τα πιο κομψά, αγωνιώδη και συναρπαστικά μυστήρια που έχουν γραφτεί ποτέ. Από τη συγγραφέα των best-sellers, Αγκάθα Κρίστι, το «Έγκλημα στο Οριάν Εξπρές» αφηγείται την ιστορία δεκατριών άγνωστων ανθρώπων, που βρίσκονται εγκλωβισμένοι σε μια ταχεία εξαιτίας μια κακοκαιρίας, ενώ ένας φόνος έχει συμβεί.

Όλοι είναι ύποπτοι, όμως ένας άντρας πρέπει να αγωνιστεί ενάντια στον χρόνο, πριν προλάβει ο δολοφόνος να χτυπήσει ξανά.

Ο Κένεθ Μπράνα σκηνοθετεί το πιο γνωστό αστυνομικό της Άγκαθα Κρίστι, που μεταφέρθηκε το 1974 στην οθόνη από τον Σίντνεϊ Λιούμετ, και ερμηνεύει τον διάσημο Ηρακλή Πουαρό έχοντας στο πλευρό του ένα all star cast, αποτελούμενο από Χολιγουντιανά ονόματα και μεγαθήρια της βρετανικής σκηνής.
Μετά τον σοκαριστικό φόνο ενός πλούσιου και αδίστακτου επιχειρηματία σε ένα πολυτελές τρένο, ο ιδιωτικός ντετέκτιβ Πουαρό πρέπει να χρησιμοποιήσει κάθε μέσο προκειμένου να αποκαλύψει ποιος από όλους τους εκλεκτούς επιβάτες είναι ο δολοφόνος, πριν ο τελευταίος ξαναχτυπήσει.
Το μυθιστόρημα της Αγκάθα Κρίστι, «Έγκλημα στο Οριάν Εξπρές», κυκλοφόρησε το 1934 και θεωρείται, μέχρι και σήμερα, μία από τις πιο ιδιοφυείς ιστορίες που έχουν γραφτεί ποτέ. O Κένεθ Μπράνα δεν έχει μάλλον πολλούς λόγους για να επιχειρήσει ένα remake μιας πολύ γνωστής ιστορίας, πέρα ίσως από την προσωπική αγάπη για το βιβλίο και την επιθυμία του να ερμηνεύσει τον θρυλικό Ηρακλή Πουαρό.

Σκηνοθετικά καταφέρνει να μείνει πιστός στο πνεύμα της Κρίστι αλλά και του Λιούμετ, χωρίς όμως να απογειώνεται.
Γυρίζοντας σε φιλμ 65 mm, ακολουθεί το εξαιρετικό κλίμα σασπένς του βιβλίου, αν και το πιθανότερο είναι πως ο θεατή γνωρίζει εκ των προτέρων τη λύση του μυστηρίου και τον ένοχο, ενώ η εξαιρετική διεύθυνση φωτογραφίας του Χάρη Ζαμπαρλούκου συμβάλλει καθοριστικά στην υψηλή αισθητική της ταινίας. Εστιάζοντας κυρίως στην απόδοση της δικαιοσύνης, ο Μπράνα, αξιοποιώντας την θεατρικές του καταβολές, τελικά πετυχαίνει να δώσει τη δική του πινελιά και την προσωπική του σφραγίδα στο βιβλίο της Κρίστι, καθοδηγώντας τους πολύ καλούς ηθοποιούς του σε μεστές ερμηνείες: ο Τζόνι Ντεπ μέσα από τις σιωπές του εκφράζει το απόλυτο κακό, η Μισέλ Φάιφερ μυστηριώδης και με χιούμορ στην αρχή, σταδιακά αποκαλύπτει τον βαθύ πόνο της απώλειας, ο σερ Ντέρεκ Τζάκομπι προσθέτει την πολύτιμη εμπειρία το, δίνοντας υπόσταση σε ένα δευτερεύοντα ρόλο, ο Γουίλεμ Νταφόε φέρνει το προσωπικό του στίγμα στο σύντομο πέρασμά του, ενώ η Πενέλοπε Κρουζ μοιάζει μάλλον έξω από τα νερά της.

Ο ίδιος ο Κένεθ Μπράνα, ένας σπουδαίος ηθοποιός, ως Ηρακλής Πουαρό, έχει να αναμετρηθεί με τον Πίτερ Ουστίνοφ και τον εκπληκτικό Ντέιβιντ Σάσετ από την ιστορική σειρά, και φαίνεται να επιμένει περισσότερο στις φιλοσοφικές θέσεις του ήρωά του, αποφεύγοντας όμως να ενσωματώσει στην ερμηνεία του όλα εκείνα τα μικρά χαριτωμένα στοιχεία που έκαναν διάσημο τον Βέλγο ντετέκτιβ, όπως τους ψυχαναγκασμούς του, την αγάπη του για το καλό φαγητό, το φλεγματικό του χιούμορ και τη μοναδική του μέθοδο.

Νέες ταινίες: Η dream team του Χόλιγουντ ύποπτη για «Εγκλημα στο Οριάν Εξπρές» [κριτική & τρέιλερ] | iefimerida.gr 1

Όταν ο Μαρξ συνάντησε τον Ένγκελς, (TheYoung Karl Marx)
Σκηνοθεσία: Ραούλ Πεκ
Παίζουν: Αουγκούστ Ντιλ, Στέφαν Κόναρσκε, Βίκυ Κριπς, Χάνα Στιλ, Ολιβιέρ Γκουρμέ, Αλεξάντερ Σιρ

Ο εικοσιεξάχρονος Καρλ Μαρξ παίρνει το δρόμο της εξορίας με τη σύζυγό του, Τζένι. Στο Παρίσι του 1844, συναντούν τον νεαρό Φρίντριχ Ένγκελς, γιο εργοστασιάρχη, που έχει μελετήσει και βιώσει από κοντά τις απαρχές του προλεταριάτου στην Αγγλία.
Ο κομψευόμενος Ένγκελς φέρνει στον Μαρξ το κομμάτι που του έλειπε για να σχηματίσει το νέο όραμά του για τον κόσμο.
Μαζί, ενάντια στη λογοκρισία και τις αστυνομικές εφόδους, παρά τις εξεγέρσεις και τις πολιτικές αναταραχές, θα συμβάλουν καταλυτικά στη γέννηση του εργατικού κινήματος, το οποίο μέχρι τότε ήταν εν πολλοίς αυτοσχέδιο και ανοργάνωτο.
Ο Ραούλ Πεκ από την Αϊτή σκιαγραφεί με ακαδημαϊκό τρόπο και πολιτικό προσανατολισμό, αλλά χωρίς στρατευμένη διάθεση, το πορτρέτο δύο σημαντικών προσωπικοτήτων, που επηρέασαν με τις θέσεις τους τη σύγχρονη Ιστορία.

Εστιάζοντας στις κοινωνικές καταβολές του Μαρξ και του Ένγκελς, ο Πεκ κυρίως στοχεύει να αποδείξει ότι δυο εκπρόσωποι της αστικής τάξης αφιέρωσαν τη ζωή τους στην προάσπιση των δικαιωμάτων των εργαζομένων και του προλεταριάτου, ερχόμενοι σε ρήξη με το οικογενειακό τους περιβάλλον.
Περιγράφει μόνο την νεανική τους περίοδο, τη γνωριμία τους, τη φιλία, την οργάνωση του εργατικού κινήματος, αλλά και ένα μέρος της προσωπικής τους ζωής, όμως ελάχιστα εμβαθύνει στις πολιτικές τους θεωρίες που απλώς αναφέρονται εξ απαλών ονύχων, ίσως επειδή πολύ δύσκολα μπορούν να κινηματογραφηθούν.
Επιλέγει περισσότερο να σκιαγραφήσει την περιρρέουσα κατάσταση της περιόδου, καθώς και τις συνθήκες των εργαζομένων ιδίως στα εργοστάσια του πατέρα του Ένγκελς, προκειμένου να αποδείξει την καθοριστική συμβολή των δυο ανδρών στην πραγματικότητα της εποχής, αν και τελικά δεν καταφέρνει απόλυτα αν αποτυπώσει το πνεύμα των δύο ανδρών.

Παρόλα αυτά η προσέγγιση του Πεκ, αποφεύγει την ηρωοποιήση , όμως παραδόξως αν και ασχολείται με τις πιο επιδραστικές πολιτικές φυσιογνωμίες του εικοστού αιώνα, η ταινία του παραμένει συμβατικά βιογραφική.

Νέες ταινίες: Η dream team του Χόλιγουντ ύποπτη για «Εγκλημα στο Οριάν Εξπρές» [κριτική & τρέιλερ] | iefimerida.gr 2

Οι Γάτες της Κωνσταντινούπολης, (Kedi)
Ντοκιμαντέρ
Σκηνοθεσία: Τσεϊντά Τορούν

Επτά διαφορετικοί γατο-χαρακτήρες στις περιπλανήσεις τους στα σοκάκια, τις αγορές, το λιμάνι, τις ταράτσες, στην Κωνσταντινούπολη και τον Βόσπορο.

Το ντοκιμαντέρ της Τουρκάλας Τσεϊντά Τορούν ακολουθεί επτά μοναδικές, πανέξυπνες και ανεξάρτητες γάτες στα σοκάκια της Κωνσταντινούπολης.
Η καθεμία έχει τη δική της προσωπικότητα και ο φακός της ευαίσθητης δημιουργού καταγράφει την καθημερινή τους περιπέτεια στην πιο όμορφη πόλη του κόσμου, αποκαλύπτοντας ταυτόχρονα εικόνες της τουρκικής κοινωνίας και κρυφές γωνιές της τουρκικής πρωτεύουσας.
Οι γάτες αυτού του ντοκιμαντέρ είναι μέλη της κοινότητας και μάλιστα λειτουργούν καταλυτικά, αφού προσφέρουν παρέα, απαλύνουν τους πόνους και δρουν ως εξισορροπητικοί παράγοντες.

Οι σκηνές, όπου οι γάτες της Τορούν κυνηγούν την τροφή τους, λιάζονται, σκαρφαλώνουν σε δέντρα και παιχνιδίζουν είναι τρισχαριτωμένες και πραγματικά μπορείς να τις χαζεύεις ώρες, όμως η σκηνοθέτης, παρεμβάλλοντας ανάμεσα στις περιπέτειές τους τις αφηγήσεις των ανθρώπων που τις αγαπούν και τις φροντίζουν, προχωράει ένα βήμα παραπέρα και δίνει μια ακόμα διάσταση στο ντοκιμαντέρ της που ξεχειλίζει από ευαισθησία και ομορφιά.
Αν και είναι εύκολο με τέτοιες πρωταγωνίστριες να κερδίσει το ενδιαφέρον του θεατή, εκείνη δεν στέκεται μόνο σε αυτό, αντίθετα μέσα από τις διαδρομές τους, καταγράφει την καθημερινότητα της Κωνσταντινούπολης, αλλά και το πόσο λυτρωτική μπορεί να είναι η σχέση του ανθρώπου με τα ζώα.
Σίγουρα μετά την προβολή, θα νιώσετε ευγνώμονες που και στις δικές μας πόλεις, κυκλοφορούν ανάμεσά μας αυτές οι μοναδικές κυρίες.

Νέες ταινίες: Η dream team του Χόλιγουντ ύποπτη για «Εγκλημα στο Οριάν Εξπρές» [κριτική & τρέιλερ] | iefimerida.gr 3

Saw: Legacy, Jigsaw
Σκηνοθεσία: The Spierig Brothers
Πρωταγωνιστούν: Ματ Πάσμορ, Κάλουμ Κιθ Ρένι, Κλε Μπένετ, Χάνα Έμιλι Άντερσον, Λόρα Βάντερβουρτ, Μαντέλα Βαν Πίμπλς, Πολ Μπράουνστάιν, Μπρίτανι Άλεν, Τζόσια Μπλακ

Μετά από μια σειρά φόνων που φέρουν τη σφραγίδα του δολοφόνου Jigsaw, η αστυνομία αρχίζει να κυνηγάει το φάντασμα ενός άνδρα, νεκρού για πάνω από μια δεκαετία. Έχει επιστρέψει άραγε ο Τζον Κράμερ από τους νεκρούς για να θυμίσει στον κόσμο πως πρέπει να είναι ευγνώμονες για το δώρο της ζωής; Ή είναι μια παγίδα που έχει στήσει ένας άλλος δολοφόνος με τη δική του ταυτότητα;

Ένα από τα πιο γνωστά horror franchises επιστρέφει με την όγδοη ταινία του στη μεγάλη οθόνη, πηγαίνοντας τα διεστραμμένα σενάρια δολοφονιών, σήμα κατατεθέν του Jigsaw, στο επόμενο στάδιο.
Πέντε άνθρωποι βρίσκονται κλεισμένοι σε ένα δωμάτιο, όπου λαμβάνουν οδηγίες από ένα μεγάφωνο με τη φωνή του Τζον Κράμερ, του δολοφόνου εκδικητή, που όμως έχει πεθάνει πριν από χρόνια. Άραγε ο Jigsaw, όπως είναι γνωστός, επιστρέφει ή κάποιος άλλος έχει αναλάβει να συνεχίσει την αιματηρή του « αποστολή »; Τα θύματα φυσικά θα περάσουν βασανιστήρια και δοκιμασίες που λίγο έως πολύ γνωρίζουμε και από τις προηγούμενες ταινίες, ενώ ένας αστυνομικός κι ένας γιατρός μπλέκονται στην όλη υπόθεση με εντελώς αναμενόμενο τρόπο.

Οι αδελφοί Spierig που υπογράφουν τη σκηνοθεσία, ακολουθούν την όχι και τόσο πετυχημένη κατεύθυνση των προηγούμενων ταινιών, φροντίζοντας πολύ γρήγορα να μας εισάγουν στο κρησφύγετο του δολοφόνου και σε επαναλαμβανόμενες σεκάνς ατελέσφορης βίας. Αν και στο φινάλε το σενάριο προσπαθεί να κάνει τη διαφορά, οι δυο δημιουργοί φαίνεται πως δεν έχουν πλούσιο υλικό στα χέρια τους, οπότε η ταινία κάνει κοιλιά πολύ γρήγορα, χωρίς να προσφέρει τίποτα στα όσα ήδη έχουμε δει.

Νέες ταινίες: Η dream team του Χόλιγουντ ύποπτη για «Εγκλημα στο Οριάν Εξπρές» [κριτική & τρέιλερ] | iefimerida.gr 4


Μια χαρούμενη οικογένεια, (Ηappy Family)
Σκηνοθεσiα: Χόλγκερ Τάπε
Με τις φωνές των ( στα ελληνικά): Κωνσταντίνος Κωνσταντόπουλος, Κατερίνα Γκίργκις, Στεφανία Φιλιάδη, Νικόλας Κατσάτσος, Κωνσταντίνος Κακανάς, Γιάννης Υφαντής, Χίλντα Ηλιοπούλου, Ιφιγένεια Στάικου, Γιώργος Σκουφής, Άννα Σταματίου, Δημήτρης Παπαδάτος

Μεταγλωττισμένο animation για τα μέλη μιας κανονικής οικογένειας, που μετατρέπονται σε τερατάκια.

Η ταινία «Μια Χαρούμενη Οικογένεια» είναι βασισμένη στο ομώνυμο best seller του βραβευμένου με Διεθνές Βραβείο Έμμυ Γερμανού σεναριογράφου και συγγραφέα Ντέιβιντ Σάφιερ. Στην Γερμανία το βιβλίο έχει πουλήσει περισσότερες από 500.000 αντίτυπα, ενώ ήδη έχει μεταφραστεί σε δεκαοχτώ γλώσσες και κυκλοφορεί σε πάνω από τριάντα χώρες.

Παρά τον τίτλο τους, η οικογένεια των Γουίσμποουν μόνο ευτυχισμένη δεν είναι. Το βιβλιοπωλείο της μαμάς Έμα είναι γεμάτο χρέη, ο μπαμπάς Φρανκ δουλεύει ασταμάτητα, η Φαίη, η έφηβη κόρη δεν τα πηγαίνει καλά με τις σχολικές εξετάσεις και ο Μαξ, ο βενιαμίν της οικογένειας, είναι ένα πανέξυπνο αγόρι που είναι θύμα bulling στο σχολείο. Σε μια προσπάθεια να επανασυνδεθούν σαν οικογένεια, η μαμά Έμα οργανώνει μια βραδινή οικογενειακή έξοδο. Όμως τα σχέδια της θα γυρίσουν μπούμερανγκ, όταν μια κακιά μάγισσα θα τους καταραστεί, μεταμορφώνοντας τους σε τέρατα.

Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο 
ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ
Tο iefimerida.gr δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ