ΑΠΟ ΚΑΝΑΔΟ ΕΙΔΙΚΟ

Κρητική δίαιτα ή δίαιτα Portfolio -Δείτε τα προϊόντα που πρέπει να τρώμε για γερή καρδιά [εικόνες]

Κρητική δίαιτα ή δίαιτα  Portfolio -Δείτε τα προϊόντα που πρέπει να τρώμε για γερή καρδιά [εικόνες]

Ναι, η διατροφή μπορεί να προστατεύσει την καρδιά και τις αρτηρίες, δεν είναι μύθος ...Η αποτελεσματικότητα των τροφίμων κατά της χοληστερόλης ή κατά της υπέρτασης είναι πραγματική και επιστημονικά αποδεδειγμένη.

Εδώ και είκοσι χρόνια, δύο είναι οι δίαιτες που αποδεδειγμένα ωφελούν: η κρητική δίαιτα και η δίαιτα της νήσου Okinawa στην Ιαπωνία που ωφελούν το καρδι-αγγειακό μας σύστημα.

Πολλές μελέτες επέτρεψαν να γίνει λίστα προϊόντων που ελαχιστοποιούν τους κινδύνους. Μάλιστα, το 2002 δημιουργήθηκε μια σούπερ δίαιτα, από τον γιατρό David Jenkins, διατροφολόγο στο πανεπιστήμιο του Τορόντο στον Καναδά. Ονομάστηκε «Δίαιτα Portfolio» ή «Δίαιτα της Κρήτης» και περιέχει, σε μεγάλες ποσότητες τα τρόφιμα των οποίων τα οφέλη για την καρδιά έχουν επιστημονικά θεμελιωθεί.

Τα αποτελέσματα ήταν εκπληκτικά. Το ποσοστό της κακής χοληστερόλης LDL μειώθηκε ως 35% και το ποσοστό της HDL έμεινε σταθερό, πράγμα που καλιτερεύει την ισορροπία μεταξύ των δύο. Η αρτηριακή πίεση έπεσε, καθώς και το ποσοστό της πρωτείνης C-réactive (σημαντικός δείκτης που προκαλεί μικρο-φλεγμονές στις φλέβες). Επιπλέον, οι ασθενείς χάνουν βάρος και ισορροπούν τον μεταβολισμό της, περιορίζοντας έτσι τους κινδύνους για παχυσαρκία και διαβήτη.

Ποιά είναι τα τρόφιμα που πρέπει να καταναλώνουμε στην Δίαιτα της Κρήτης ή Δίαιτα Portfolio;

  • Λιγότερο κόκκινο κρέας, περισσότερα λαχανικά

  • Πρέπει πρώτα να μειώσουμε τα προϊόντα που είναι πλούσια σε κορεσμένα λίπη (κόκκινο κρέας, αγελαδινό τυρί, βούτυρο και κρέμα γάλακτος, αλλαντικά).
  • Να μειώσουμε τα καρκινογόνα λιπαρά (λάδι ηλιόσπορου, λάδι καλαμποκιού, τηγανητά, λάδι φοινικιάς).

  • Αντίθετα, να αυξήσουμε τα φρούτα και τα λαχανικά, το ψάρι (ειδικά τα λιπαρά ψάρια, όπως ο σολωμός, η ρέγγα, οι σαρδέλες), τα όστρακα, το στήθος κοτόπουλου, τα αυγά (καλής ποιότητας), τα πλήρη δημητριακά (πλήρες ρύζι και μακαρόνια ολικής), τον λιναρόσπορο, το κακάο, την μαύρη σοκολάτα, την κανέλα και τα φύκια.

  • Πάντα προτιμήστε τα φρέσκα προϊόντα και όχι παρασκευασμένα με βιομηχανικές πρώτες ύλες, όπως οι πίτσες ή τα έτοιμα φαγητά.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ
Tο iefimerida.gr δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.