Έως 30% μείωση κόστους στις μεταφορές από την απελευθέρωση - iefimerida.gr

Έως 30% μείωση κόστους στις μεταφορές από την απελευθέρωση

Έως 30% μείωση κόστους στις μεταφορές από την απελευθέρωση
NEWSROOM IEFIMERIDA.GR

Το άνοιγμα του επαγγέλματος των μεταφορέων Δημοσίας Χρήσης (φορτηγά-βυτιοφόρα) αναδρομικά από 1ης Ιανουαρίου αναμένεται να εγκρίνει σήμερα το υπουργικό συμβούλιο προσδοκώντας σημαντική μείωση του μεταφορικού κόστους.

Συγκεκριμένα, στο σημερινό υπουργικό συμβούλιο θα συζητηθεί το πολυνομοσχέδιο του υπουργείου Οικονομικών, μέσα στο οποίο έχει ενταχθεί η πλήρης απελευθέρωση του κλάδου φορτηγών και βυτιοφόρων Δ.Χ. αναδρομικά από την 1η Ιανουαρίου και όχι στις 30 Ιουνίου όπως προβλεπόταν αρχικά. Η πλήρης απελευθέρωση του κλάδου, όπου απασχολούνται 35.000 επαγγελματίες, αποτελεί υποχρέωση της χώρας καθώς έχει συμπεριληφθεί στην 5η επικαιροποίηση του Μνημονίου με την Τρόικα που πραγματοποιήθηκε στα τέλη Οκτωβρίου επί κυβερνήσεως Παπανδρέου. Αυτό επισήμανε χτες ο υπουργός Μεταφορών, Μάκης Βορίδης, στη συνάντησή του με τους εκπροσώπους της Νέας Δημοκρατίας, και υπενθύμισε ότι υπάρχουν και τρεις αποφάσεις του Συμβουλίου της Επικρατείας υπέρ της απελευθέρωσης του επαγγέλματος.

"Ναι μεν αλλά.." από τη Νέα Δημοκρατία

Να σημειωθεί ότι η Νέα Δημοκρατία δεν έχει αντίρρηση να συντομευτεί η εφαρμογή του νόμου και να ισχύσει απο τώρα, όπως είπε χτες ο Αντώνης Σαμαράς, αλλά ζητά τρεις θεσμικές αλλαγές στο νέο νόμο, στους τομείς της ίδρυσης εταιρειών από τρίτες χώρες, στη μεταβίβαση των αδειών και τη νομική μορφή των νέων εταιρειών.

Από την πλευρά του, ο Μάκης Βορίδης τόνισε ότι η απελευθέρωση θα προχωρήσει από τώρα, δεσμεύτηκε όμως για επι μέρους αλλαγές ώστε να μπορούν να ιδρύονται εταιρείες μόνο από Έλληνες και κοινοτικούς. Επίσης, δεσμεύτηκε ότι οι μεταβιβάσεις θα γίνονται πιο εύκολα ενώ θα επιτραπει η δραστηριοποίηση και άλλων νομικών μορφών εκτός από τις ΑΕ και τις ΕΠΕ.

Μεγαλύτερο παράβολο ζητούν οι μεταφορείς

Να σημειωθεί ότι οι μεταφορείς ζητούν το παράβολο που θα καταβάλλουν οι εταιρείες που θέλουν να δραστηριοποιηθούν στην Ελλάδα να είναι μεγαλύτερο από τα 1500-2000 ευρώ που σχεδιάζει το υπουργείο Μεταφορών. Συγκεκριμένα, οι μεταφορείς προτείνουν το παράβολο να ανέρχεται στα 5000 ευρώ για τον πρώτο τόνο και 500 ευρώ για κάθε επιπλέον τόνο.

Αξίζει να σημειωθεί πάντως ότι από την εφαρμογή του νόμου Ρέππα και μετά μόνο 50 εταιρείες έχουν ιδρυθεί αξιοποιώντας το νέο νομικό πλαίσιο. Αυτό υποστηρίζουν τουλάχιστον οι μεταφορείς που τονίζουν ότι το μόνο που μειώθηκε τελικά είναι η άυλη αξία των οχημάτων.

30% μείωση στα κόμιστρα περιμένει η κυβέρνηση

Η απελευθέρωση του επαγγέλματος των μεταφορέων αναμένεται να ρίξει σημαντικά τις τιμές των βασικών αγαθών, καθώς το μεταφορικό κόστος (μαζί με την αποθήκευση) αποτελούν το ένα τρίτο της τιμής των προϊόντων. Αυτή είναι τουλάχιστον η εκτίμηση οικονομικών αναλυτών αλλά και του επιχειρηματικού κόσμου, που υποστηρίζουν ότι σε βάθος χρόνου η απελευθέρωση θα οδηγήσει σε μείωση των κομίστρων κατά 30%.

Σύμφωνα δε με έρευνα του ΙΟΒΕ, αν προχωρήσει η απελευθέρωση τότε θα υπάρξει ενίσχυση στην ανάπτυξη κατά 1%. Τα στοιχεία που αναφέρει σήμερα η εφημερίδα "ΤΑ ΝΕΑ" είναι χαρακτηριστικά:

Η μεταφορά ενός κοντέινερ από τη Μαλαισία στον Πειραιά κοστίζει 750 ευρώ ενώ η μεταφορά του ίδιου κοντέινερ από τον Πειραιά στο Βόλο κοστίζει 525 ευρώ! Με απλά λόγια το κόστος μεταφοράς ενός προϊόντος στο εσωτερικό της χώρας είναι αντίστοιχο με το κόστος μεταφοράς του από μακρυνές χώρες του εξωτερικού με αποτέλεσμα να επιβαρύνεται σημαντικά η τελική τιμή του. Τα ωπωροκηπευτικά δεν εξαιρούνται από αυτό το στρεβλό καθεστώς που επικρατεί στις μεταφορές, καθώς σε πολλές περιπτώσεις η μεταφορά προϊόντων από την Πελοπόννησο στην Αθήνα είναι τόσο ακριβή που συμφέρει τελικά η απευθείας εισαγωγή από την Αίγυπτο ή το Ισραήλ. Για παράδειγμα, όπως αναφέρει η εφημερίδα, η τιμή για ένα σακί πατάτες αυξάνεται κατά 25% ακριβώς λόγω του μεταφορικού κόστους.

Αντίστοιχη είναι η κατάσταση και στην μεταφορά καυσίμων, παρότι το κόμιστρο καθορίζεται με αγορανομική διάταξη. Οι περίπου 1200 μεταφορείς καυσίμων χρεώνουν μέχρι και 96 ευρώ τη «σημαία» για κάθε βυτίο. Γι' αυτό, ισχυρίζονται οι οικονομολόγοι, ότι η απελευθέρωση της αγοράς των φορτηγών και των βυτίων μπορεί να μειώσει τα κόμιστρα σε αυτόν τομέα έως και 30% ενώ η μείωση στο πρατήριο μπορεί να φτάσει τα 3 λεπτά στο λίτρο στο κέντρο και τα 16 λεπτά το λίτρο στην περιφέρεια...

Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο 
ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ
Tο iefimerida.gr δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ