Αποκάλυψη: Στον αέρα η παραχώρηση των 14 περιφερειακών αεροδρομίων - iefimerida.gr

Αποκάλυψη: Στον αέρα η παραχώρηση των 14 περιφερειακών αεροδρομίων

NEWSROOM IEFIMERIDA.GR

Μια ιδιαίτερα ανησυχητική εξέλιξη, που μπορεί ακόμη και να τινάξει στον αέρα τη συμφωνία της παραχώρησης των 14 περιφερειακών αεροδρομίων, αποκαλύπτεται και προκαλεί ερωτήματα για τη σκοπιμότητά της.

Ολα ξεκίνησαν από την εμμονή της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας να ξεκινήσει έργα στην «ναυαρχίδα» των περιφερειακών αεροδρομίων, το «Μακεδονία» της Θεσσαλονίκης τον Μάρτιο του 2017, δηλαδή λίγο πριν ξεκινήσει η τουριστική περίοδος.

Πρόκειται για το έργο της διασταύρωσης των διαδρόμων 16-34 με τον 10-28 του αεροδρομίου της Θεσσαλονίκης, το οποίο υποτίθεται ότι έπρεπε να έχει ολοκληρωθεί από το 2006. Σημειώνεται ότι ο διάδρομος 16-34 είναι ο μοναδικός εν λειτουργία διάδρομος απο-προσγειώσεων του αεροδρομίου «Μακεδονία».

Αφού, για διάφορους λόγους, λίμνασε επί 10 χρόνια, η κυβέρνηση διαβεβαίωσε ότι το έργο θα ολοκληρωνόταν τον Μάρτιο του 2017, ακριβώς πριν δηλαδή ξεκινήσει η τουριστική περίοδος.

Σήμερα, το έργο ακόμη δεν ξεκίνησε και, αν ξεκινήσει τώρα, θα είναι σε εξέλιξη στην κορύφωση της τουριστικής περιόδου, με δραματικές επιπτώσεις στον τουρισμό και στην οικονομία της Θεσσαλονίκης, της Χαλκιδικής και της ευρύτερης περιοχής όπως καταγγέλλουν αρμόδιοι φορείς.

Οι κίνδυνοι ασφαλείας πτήσεων

Η YΠΑ ωστόσο, επιμένει στην άμεση έναρξη του έργου και προτείνει –κατά τη διάρκεια των έργων– να χρησιμοποιείται ως κύριος διάδρομος από-προσγείωσης, ο βοηθητικός διάδρομος που τροχοδρομούν τα αεροσκάφη από τον κύριο διάδρομο μέχρι το χώρο στάθμευσης.

Ωστόσο, η χρήση του τροχόδρομου ως κυρίου διαδρόμου, γεννά πολλά ερωτηματικά ασφαλείας, για τρεις κυρίως λόγους:

  1. Γιατί πρόκειται να γίνει σε περίοδο υψηλής κίνησης του αεροδρομίου (καλοκαιρινή-τουριστική περίοδος)
  2. Γιατί η χρήση του τροχόδρομου, ως κανονικού διαδρόμου, σύμφωνα με τους ευρωπαϊκούς κανονισμούς, επιτρέπεται κάτω από πολύ ειδικές επείγουσες συνθήκες και μόνο για λίγες ώρες ημερησίως.
  3. Γιατί ο τροχόδρομος δεν υποστηρίζεται από ILS (Instrumental Landing System) και ραδιοβοηθήματα, έτσι οι προσγειώσεις και οι απογειώσεις θα πραγματοποιούνται μόνον οπτικά, όταν στη Θεσσαλονίκη είναι συνηθισμένα και συχνά τα προβλήματα ομίχλης.

Αντί λοιπόν η ΥΠΑ να αναβάλει την έναρξη του έργου (που ούτως ή άλλως δεν έχει γίνει 10 χρόνια τώρα) για μια εποχή με λιγότερη κίνηση στο αεροδρόμιο, όπως είναι ο Σεπτέμβριος, επιμένει να το υλοποιήσει μεσούσης της τουριστικής περιόδου.

Αεροπορικές εταιρείες ακυρώνουν πτήσεις

Ηδη αεροπορικές εταιρίες αλλάζουν τα σχέδια τους για το καλοκαίρι του 2017 ακυρώνοντας πτήσεις προς τη Θεσσαλονίκη και δρομολογώντας τα αεροσκάφη τους σε άλλους προορισμούς, λόγω του κινδύνου της απόφασης της ΥΠΑ και της ασάφειας αναφορικά με την ικανότητα και την ασφάλεια του αεροδρομίου.

Όλοι οι τουριστικοί φορείς και όλες οι τοπικές αρχές (Περιφερειάρχης, Δήμαρχοι της ευρύτερης περιοχής κλπ) ζητούν την αναβολή των έργων για την περίοδο της χαμηλής κίνησης που έχει και σαφώς λιγότερα δρομολόγια.

Οπως καταγγέλλουν οι φορείς, η επιμονή της ΥΠΑ είναι μια παράλογη επιλογή για το 3ο μεγαλύτερο αεροδρόμιο της χώρας και τη 2η μεγαλύτερη πόλη, καθώς μόνο ζημιά μπορεί να προκαλέσει.

Οι κίνδυνοι που εγκυμονεί μια τέτοια κίνηση, για την ασφάλεια των πτήσεων, έχει κάνει την Fraport που έχει τα περιφερειακά αεροδρόμια, να είναι εξαιρετικά ανήσυχη, όπως επιβεβαιώνουν πηγές της εταιρείας.

Θα παραλάβει η Fraport το αεροδρόμιο;

Και εδώ τίθεται το ερώτημα τι θα πράξει η γερμανική εταιρεία.

Γιατί, αν η Fraport παραλάβει το συγκεκριμένο αεροδρόμιο, είναι υποχρεωμένη να αναστείλει τη λειτουργία του μέχρι την ολοκλήρωση των έργων του Δημοσίου, δεδομένου ότι δεν θα μπορεί να εγγυηθεί την ασφάλεια των πτήσεων και για να μη διακυβεύσει το παγκόσμιο κύρος της.

Ως εκ τούτου, με αυτά τα δεδομένα, η Fraport είναι πιθανόν να αρνηθεί να παραλάβει το αεροδρόμιο Μακεδονία, όχι μόνο γιατί δεν έχουν τηρηθεί τα συμφωνηθέντα, αλλά κυρίως γιατί θα πρέπει να το κρατήσει κλειστό.

Οπως είναι φυσικό, μια τέτοια εξέλιξη θέτει σε κίνδυνο ματαίωσης όλη τη συμφωνία παραχώρησης των 14 αεροδρομίων, καθώς το αεροδρόμιο της Θεσσαλονίκης είναι το μεγαλύτερο αεροδρόμιο από τα 14 και σημαντικός πυλώνας της επένδυσης.

Είναι προφανές ότι η μη ολοκλήρωση της συμφωνίας θα επιφέρει μια τεράστια απώλεια εσόδων για τη χώρα της τάξεως των 10 δισ ευρώ, εκ των οποίων τα 1,3 δισ. ευρώ άμεσα προκαλώντας «ανατριχίλα» στο ΤΑΙΠΕΔ.

ΝΔ: Σε κίνδυνο οι ιδιωτικοποιήσεις από την αδιαλλαξία της κυβέρνησης

Η Ν.Δ κάνει λόγο για ιδεοληπτική αδιαλλαξία της κυβέρνησης που θέτει σε κίνδυνο τις αποκρατικοποιήσεις και σημειώνει ότι αυτή τη φορά, έρχεται να θέσει εμπόδια, με το επιχείρημα της εκτέλεσης έργων στο αεροδρόμιο Μακεδονία της Θεσσαλονίκης.Ο Τομεάρχης Υποδομών και Μεταφορών της Νέας Δημοκρατίας, βουλευτής Σερρών κ. Κώστας Καραμανλής κατέθεσε στη Βουλή ερώτηση αναφορικά με τον κίνδυνο ματαίωσης της συμφωνίας παραχώρησης των 14 αεροδρομίων εξαιτίας των χειρισμών της κυβέρνησης.

Για το θέμα αυτό, έκανε την ακόλουθη δήλωση:

«Η ιδεοληπτική αδιαλλαξία της Κυβέρνησης του ΣΥΡΙΖΑ απέναντι στις ιδιωτικοποιήσεις κάνει, για άλλη μια φορά, την εμφάνισή της.

Αυτή τη φορά, έρχεται να θέσει εμπόδια, με το επιχείρημα της εκτέλεσης έργων στο αεροδρόμιο Μακεδονία της Θεσσαλονίκης.

Έργα, που είχαν παγώσει για δέκα χρόνια, και τα οποία η ίδια η Κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ, όλο αυτό το χρονικό διάστημα, καθυστέρησε να υλοποιήσει.

Έργα, η συνέχιση των οποίων θέτει σε άμεσο κίνδυνο ολόκληρη την συμφωνία παραχώρησης των 14 αεροδρομίων.

Προ μηνών, ο κ. Σπίρτζης ευχόταν να μην “καρποφορήσει” η διαδικασία ιδιωτικοποίησης.

Σήμερα, η Κυβέρνηση προσπαθεί με κάθε τρόπο να τινάξει στον αέρα την όλη επένδυση.

Κι όλα αυτά για να ικανοποιήσει τους μικροκομματικούς της στόχους και τις ιδεοληψίες της».

ΠΑΣΟΚ:Στα βράχια η ιδιωτικοποίηση;

Ο υπεύθυνος της Κ.Ο. της Δημοκρατικής Συμπαράταξης για Ενέργεια, Περιβάλλον και Υποδομές, Γ. Μανιάτης, αναφορικά με τα δημοσιεύματα που περιγράφουν τα σοβαρά προβλήματα που θα προκύψουν από την καθυστερημένη έναρξη εργασιών στο αεροδρόμιο «ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ» της Θεσσαλονίκης, έκανε την ακόλουθη δήλωση:

«Τελικά είναι ανίκανοι ή σκόπιμα οδηγούν στα βράχια την ιδιωτικοποίηση των 14 αεροδρομίων της χώρας;

Σοβαρή αναστάτωση έχει προκληθεί στους φορείς της Μακεδονίας με τα σχέδια του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, να ξεκινήσει τις εργασίες αναβάθμισης του κοινού τμήματος των 2 διαδρόμων προσαπογειώσεων του αεροδρομίου «ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ» τον Ιανουάριο του 2017, όταν οι εργασίες θα έπρεπε να έχουν ολοκληρωθεί μέχρι τα τέλη Μαρτίου του 2017.

Ουσιαστικά ο κ. Σπίρτζης με την απόφασή του αυτή θα προκαλέσει τεράστια προβλήματα σε όλες τις παραγωγικές δραστηριότητες της Μακεδονίας και πολύ περισσότερο στον τουρισμό.

Για δύο ολόκληρα χρόνια δεν έχουν κάνει τίποτα προκειμένου να διασφαλίσουν την έγκαιρη ολοκλήρωση των εργασιών αναβάθμισης εντός του προβλεπόμενου χρόνου. Δεν καταλαβαίνουν ότι με τις παραλείψεις και την ανικανότητά τους κινδυνεύει να οδηγηθεί στα βράχια μια ακόμη επένδυση πολύ μεγάλου μεγέθους στη χώρα;

Η αφερεγγυότητα της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑΝΕΛ μεγιστοποιεί το τεράστιο έλλειμμα εμπιστοσύνης όλων των επενδυτών απέναντί τους.

Έχουμε ήδη καταθέσει σχετική ερώτηση στη Βουλή. Αναμένουμε τις απαντήσεις».

Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο 
ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ
Tο iefimerida.gr δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ