ΚΑΘΥΣΤΕΡΗΣΕΙΣ, ΑΚΥΡΩΣΕΙΣ ΚΑΙ ΠΕΡΙΕΡΓΕΣ ΧΡΕΩΣΕΙΣ

Ταξίδι με αεροπλάνο: Αυτά είναι τα δικαιώματά σας -Ολα όσα πρέπει να γνωρίζετε

Φωτογραφία: shutterstock/NicoElNino
Φωτογραφία: shutterstock/NicoElNino

Οι καθυστερήσεις και οι ακυρώσεις πτήσεων, οι «περίεργες» χρεώσεις, οι υπεράριθμες πτήσεις, η απώλεια ή η φθορά αποσκευών είναι μερικές μόνο από τις συνήθεις αναποδιές που ταλαιπωρούν τους επιβάτες των αεροπλάνων καθημερινά.

Για τη διευκόλυνση τους, η Ευρωπαϊκή Ένωση, διασφάλισε δικαιώματα μετά από σκληρές διαπραγματεύσεις με τις αεροπορικές εταιρείες. Αν και τα μέτρα βρίσκονται σε ισχύ εδώ και πολλά χρόνια, δεν είναι ευρέως γνωστά στο επιβατικό κοινό. Με περισσότερους από 870 εκατομμύρια επιβάτες να ταξιδεύουν κάθε χρόνο στην Ε.Ε., τα δικαιώματα αυτά αποκτούν πρόσθετη αξία.

Επιστροφή χρημάτων ή εναλλακτική μεταφορά:

  • Σε περίπτωση άρνησης επιβίβασης, ακύρωσης της πτήσης ή υπεράριθμων κρατήσεων, έχετε δικαίωμα είτε να προωθηθείτε στον τελικό προορισμό σας υπό παρεμφερείς συνθήκες, είτε να σας επιστραφεί το αντίτιμο του εισιτηρίου σας και, αν χρειαστεί, να επιστρέψετε χωρίς καμία επιβάρυνση στον αρχικό τόπο αναχώρησής σας.
  • Σε περίπτωση μεγάλης καθυστέρησης, δηλαδή αν η πτήση σας καθυστερήσει 5 ή περισσότερες ώρες, δικαιούστε επίσης αποζημίωση. Στην περίπτωση αυτή, η εταιρεία δεν είναι υποχρεωμένη να φροντίσει για τη συνέχιση του ταξιδιού σας ή να σας παράσχει περαιτέρω βοήθεια.

Ο αερομεταφορέας υποχρεούται να σας ενημερώσει για τα δικαιώματά σας και για τον λόγο της άρνησης επιβίβασης, ακύρωσης ή μεγάλης καθυστέρησης (πάνω από 2 ώρες, ή 4 ώρες αν η απόσταση της πτήσης είναι μεγαλύτερη από 3.500 χλμ.).

Γεύματα και κατάλυμα
Μπορεί επίσης να δικαιούστε δωρεάν αναψυκτικά, γεύματα, δυνατότητα επικοινωνίας (όπως δωρεάν τηλεφωνικές κλήσεις) και, αν χρειαστεί, παροχή καταλύματος, ανάλογα με την απόσταση της πτήσης και τη διάρκεια της καθυστέρησης.

Χρηματική αποζημίωση
Επίσης, αν δεν σας επιτραπεί η επιβίβαση, ή αν η πτήση σας ακυρωθεί ή φτάσει με καθυστέρηση μεγαλύτερη από 3 ώρες στον τελικό προορισμό που αναφέρεται στο εισιτήριό σας, μπορεί να δικαιούστε αποζημίωση ύψους 250 - 600 ευρώ, ανάλογα με την απόσταση της πτήσης:

Πτήσεις εντός της Ε.Ε.

  • έως 1.500 χλμ: 250 ευρώ
  • πάνω από 1.500 χλμ: 400 ευρώ

Πτήσεις μεταξύ αεροδρομίου της ΕΕ και αεροδρομίου εκτός ΕΕ

  • έως 1.500 χλμ: 250 ευρώ
  • 1.500 - 3.500 χλμ: 400 ευρώ
  • πάνω από 3.500 χλμ: 600 ευρώ

Αν ο αερομεταφορέας σας προσφέρει εναλλακτική πτήση με παρεμφερή ώρα άφιξης, η αποζημίωση μπορεί να μειωθεί κατά 50%.

Σε περίπτωση ακύρωσης πτήσης, δεν θα λάβετε αποζημίωση αν η ακύρωση οφειλόταν σε έκτακτες συνθήκες π.χ. σε κακές καιρικές συνθήκες, ή είχατε ενημερωθεί για την ακύρωση 2 εβδομάδες πριν από την προγραμματισμένη ημερομηνία πτήσης, ή σας προσφέρθηκε εναλλακτική πτήση για την ίδια διαδρομή και με παρεμφερή ώρα άφιξης.

Σε περίπτωση ακύρωσης λόγω έκτακτων συνθηκών μπορεί να μην δικαιούστε αποζημίωση, αλλά ο αερομεταφορέας οφείλει να σας παράσχει τη δυνατότητα να επιλέξετε: να σας επιστραφεί το αντίτιμο του εισιτηρίου (ολόκληρο ή μόνο του μέρους που δεν χρησιμοποιήσατε),
να μεταφερθείτε στον τελικό προορισμό σας με άλλη πτήση το συντομότερο δυνατό,
να κάνετε εκ νέου κράτηση για μεταγενέστερη ημερομηνία της επιλογής σας (εφόσον υπάρχουν θέσεις). Ακόμη όμως και σε έκτακτες συνθήκες, οι αερομεταφορείς υποχρεούνται να σας παρέχουν βοήθεια, αν χρειάζεται, όση ώρα περιμένετε για να επιβιβασθείτε σε άλλη πτήση.

Πώς να λάβετε επιστροφή χρημάτων ή αποζημίωση
Πρέπει να υποβάλετε το έντυπο καταγγελίας Ε.Ε. για τα δικαιώματα επιβατών αεροπορικών μεταφορών [119 KB] στον αερομεταφορέα σας και να βεβαιωθείτε ότι κρατήσατε αντίγραφο.
Αν δεν λάβετε απάντηση ή αν η απάντηση δεν σας ικανοποιεί, μπορείτε να υποβάλετε καταγγελία

Απώλεια ή φθορά αποσκευών
Αν οι αποσκευές που έχετε παραδώσει, φθαρούν ή καθυστερήσουν, μπορεί να δικαιούστε αποζημίωση από τον αερομεταφορέα μέχρι και 1.220 ευρώ.
Μην ξεχάσετε να υποβάλετε σχετική δήλωση εντός 7 ημερών από την παραλαβή των αποσκευών σας (ή 21 ημερών σε περίπτωση καθυστερημένης παραλαβής).
Αν μεταφέρετε μαζί σας στο ταξίδι ακριβά αντικείμενα, μπορεί να δικαιούστε - έναντι κάποιου αντιτίμου - αποζημίωση μεγαλύτερη από 1.220 ευρώ εφόσον έχετε προηγουμένως υποβάλει ειδική δήλωση στον αερομεταφορέα το αργότερο κατά τον έλεγχο των εισιτηρίων.

Διαφάνεια τιμών κατά την ηλεκτρονική κράτηση
Όταν αγοράζετε ηλεκτρονικά το εισιτήριό σας, η συνολική τιμή του εισιτηρίου, συμπεριλαμβανομένων των φόρων και των υποχρεωτικών συμπληρωματικών επιβαρύνσεων, πρέπει να είναι γνωστή εξ αρχής, έτσι ώστε να μπορείτε να συγκρίνετε τις τιμές μεταξύ αεροπορικών εταιρειών και να κάνετε τη σωστή επιλογή.
Εκτός από την τελική τιμή πρέπει να αναφέρονται με σαφήνεια οι εξής πληροφορίες: αεροπορικός ναύλος, φόροι, τέλη αεροδρομίου, καθώς και λοιπές επιβαρύνσεις, προσαυξήσεις ή τέλη (π.χ. για την ασφάλεια ή για τα καύσιμα).
Τυχόν προαιρετικά επιπλέον ποσά πρέπει να αναφέρονται με σαφήνεια και να επισημαίνεται ο προαιρετικός χαρακτήρας τους.

ΠΗΓΗ: ΑΠΕ

ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ
Tο iefimerida.gr δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.