Μητσοτάκης: Κανείς πια, σε καμία ευρωπαϊκή χώρα, δεν μπορεί να αισθάνεται ασφαλής - iefimerida.gr

Μητσοτάκης: Κανείς πια, σε καμία ευρωπαϊκή χώρα, δεν μπορεί να αισθάνεται ασφαλής

Φωτογραφία: Eurokinissi-ΚΟΝΤΑΡΙΝΗΣ ΓΙΩΡΓΟΣ
NEWSROOM IEFIMERIDA.GR

«Κανείς πια, σε καμία ευρωπαϊκή χώρα, δεν μπορεί και δεν πρέπει να αισθάνεται ασφαλής» τόνισε ο πρόεδρος της ΝΔ Κυριάκος Μητσοτάκης, μιλώντας σε εκδήλωση του Ιδρύματος «Κωνσταντίνος Καραμανλής», με θέμα τον θρησκευτικό ριζοσπαστισμό.

Ο αρχηγός της αξιωματικής αντιπολίτευσης τόνισε ότι το θέμα αυτό βρίσκεται στην πρώτη γραμμή της ευρωπαϊκής, τουλάχιστον, επικαιρότητας καθώς «τα ζητήματα του θρησκευτικού ριζοσπαστισμού έχουν μπει για τα καλά στην ευρωπαϊκή ατζέντα».

Ο κ. Μητσοτάκης έθεσε και τα ερωτήματα που πρέπει να απαντηθούν «αν θέλουμε να κατανοήσουμε σε βάθος αυτό το εξαιρετικά περίπλοκο φαινόμενο» όπως είπε.

  • Πρώτο ερώτημα, το οποίο αφορά ιδιαίτερα τη Γαλλία: Πώς αφομοιώνει μια χώρα έναν πληθυσμό με διαφορετικές θρησκευτικές πεποιθήσεις σε έναν υφιστάμενο εθνικό κορμό;
  • Πώς μπορούμε να εμποδίσουμε τη ριζοσπαστικοποίηση, χωρίς να ακουμπήσουμε ουσιαστικά τον πυρήνα των ανθρωπίνων δικαιωμάτων;
  • Μέχρι πού φθάνουν τα όρια του σεβασμού στις θρησκευτικές παραδόσεις;
  • Τι εκπτώσεις, τελικά, είμαστε διατεθειμένοι να κάνουμε, ως κοινωνία, στα ζητήματα ατομικών ελευθεριών, για να επιτύχουμε περισσότερη ασφάλεια;
  • Ποιος είναι, τελικά, ο ρόλος της τεχνολογίας και των μέσων κοινωνικής δικτύωσης στη ριζοσπαστικοποίηση των νέων Μουσουλμάνων, ειδικά στην Ευρώπη.
  • Και, τελικά, ίσως το πιο δύσκολο ερώτημα: Ποια είναι η σχέση μεταξύ αιτίου και αιτιατού; Τι είναι αυτό το οποίο τελικά προκαλεί την ίδια τη ριζοσπαστικοποίηση; Είναι μήπως η φτώχεια; Είναι μήπως η ανέχεια; Είναι μήπως οι κοινωνικές ανισότητες, οι οποίες στη συνέχεια βρίσκουν το ακραίο Ισλάμ ως θρυαλλίδα. Ή μήπως είναι κάτι γενεσιουργό στις ακραίες εκφάνσεις του Ισλάμ, το οποίο σπρώχνει αυτούς τους ανθρώπους προς τέτοια ακραία φαινόμενα;
  • Τι είναι τελικά αυτό το οποίο οπλίζει το χέρι ενός νέου ανθρώπου 20 - 25 ετών και τον σπρώχνει σε αυτήν την καταστροφική πορεία να φορέσει ένα γιλέκο βόμβα, να ανατιναχθεί ο ίδιος και να σπείρει το θάνατο και τον πανικό με τον τρόπο με τον οποίο έγινε, δυστυχώς, τα τελευταία χρόνια στην Ευρώπη;
Μητσοτάκης: Κανείς πια, σε καμία ευρωπαϊκή χώρα, δεν μπορεί να αισθάνεται ασφαλής | iefimerida.gr 0

Ο κ. Μητσοτάκης τόνισε ότι «ευτυχώς, στην Ελλάδα δεν έχουμε αντιμετωπίσει ακόμα αντίστοιχα τέτοια προβλήματα» και υπενθύμισε ότι στη χώρα μας «έχουμε ένα θετικό παράδειγμα στη Θράκη, ως ενός χώρου πολιτικής και θρησκευτικής συνύπαρξης. Ένα θετικό παράδειγμα, το οποίο πρέπει να το τονίζουμε και πρέπει να το υποστηρίζουμε, παρά τις δυσκολίες που υπάρχουν εκεί. Και πρέπει να κατοχυρώσουμε και να επενδύσουμε και να χτίσουμε πάνω στις αρχές της ισονομίας και της ισοπολιτείας, που μπήκαν πριν από περίπου 25 χρόνια».

Οπως σημείωσε όμως, και στη χώρα μας τα πράγματα αλλάζουν. «Είμαστε στην πρώτη γραμμή νέων προσφυγικών ροών. Τα ζητήματα ασφάλειας έρχονται στην πρώτη γραμμή. Ενα είναι βέβαιο: Ότι κανείς πια, σε καμία ευρωπαϊκή χώρα, δεν μπορεί και δεν πρέπει να αισθάνεται ασφαλής. Γι’ αυτό και τα ζητήματα διευρωπαϊκής συνεργασίας στον τομέα αντιμετώπισης της ασφάλειας θα έρθουν στην πρώτη γραμμή της ευρωπαϊκής συζήτησης. Και θα βρεθούν, τελικά, στον ίδιο τον πυρήνα της ευρωπαϊκής ολοκλήρωσης».

Μητσοτάκης: Κανείς πια, σε καμία ευρωπαϊκή χώρα, δεν μπορεί να αισθάνεται ασφαλής | iefimerida.gr 1

Την εκδήλωση διοργάνωσε το Ινστιτούτο Δημοκρατίας Κωνσταντίνος Καραμανλής, σε συνεργασία με το Ίδρυμα Konrad Adenauer.

Μητσοτάκης: Κανείς πια, σε καμία ευρωπαϊκή χώρα, δεν μπορεί να αισθάνεται ασφαλής | iefimerida.gr 2
Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο 
ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ
Tο iefimerida.gr δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ