AKΡΙΤΑ-ΓΙΑΝΝΑΚΗ-ΚΑΣΤΡΙΝΟΣ

Αφιέρωμα, βιβλία στην άμμο: Ελληνικά εγκλήματα

Φωτογραφία: Pixabay.com
Φωτογραφία: Pixabay.com

Η Έλενα Ακρίτα, η Ευτυχία Γιαννάκη και ο Μιχάλης Καστρινός γράφουν τις πρώτες τους αστυνομικές ιστορίες με φόντο τη σύγχρονη ελληνική πραγματικότητα. 

  • ΠΕΣ ΜΟΥ ΠΟΙΟΣ ΕΙΝΑΙ Ο ΕΧΘΡΟΣ 

Η ιστορία ξεκινάει στο αεροδρόμιο. Σε μια συνηθισμένη πτήση από Κάιρο, ο Μηνάς, που είναι άπιαστος στις υποθέσεις πλαστογραφίας, «ευαγγέλιο στα έγγραφα», καλεί τον προϊστάμενο γιατί κάτι περίεργο συμβαίνει: ο Χαράλαμπος Σωτηρέλλης, γεννηθείς στη Λέσβο το 1961, έχει χρώμα και χαρακτηριστικά μεσανατολίτη και δεν μιλάει λέξη ελληνικά. Το διαβατήριό του ωστόσο είναι ελληνικότατο και γνησιότατο. Ο υπαστυνόμος ειδοποιεί την Ασφάλεια. Η υπόθεση κλείνει μετά από λίγα λεπτά όταν έρχεται ένας αξιωματικός παίρνει μαζί του τον «Μπάμπη» και δίνει εντολή να μην καταγραφεί τίποτε και πουθενά. Αυτό, όμως δεν είναι το μοναδικό περιστατικό. Τον τελευταίο καιρό όλο κάτι τέτοια συμβαίνουν, ο υπαστυνόμος έχει δει πολλές φορές τον διοικητή να παραλαμβάνει κάτι τύπους περιέργους που έρχονται από αεροδρόμια της Μέσης Ανατολής. Τι κύκλωμα είναι αυτό που έχει στηθεί στο αεροδρόμιο της Αθήνας από την ίδια την αστυνομία; Μια μυστική ομάδα με επικεφαλής τον ικανότατο υποστράτηγο Ασλανίδη θα αναζητήσει την αλήθεια. 

Γιατί μας αρέσει:
Γιατί είναι ένα καθαρόαιμο πολιτικό θρίλερ με ίντριγκες, συνομωσίες, βρώμικα ψέματα και δύσκολες αλήθειες. 
Γιατί η διαφθορά βρίσκεται παντού: πολιτικοί, αστυνομικοί, μυστικές υπηρεσίες, δημόσιοι υπάλληλοι και δημοσιογράφοι. Τίποτε δεν έχει μείνει ανέπαφο. 
Γιατί ο Μιχάλης Καστρινός, στο πρώτο του μυθιστόρημα, δημιουργεί δυο άκρως ενδιαφέροντες χαρακτήρες. Ο έμπειρος «ταξίαρχος» Ασλανίδης και ο νεαρός νομικός Δημητριάδης είναι ένα επιτυχημένο αστυνομικό δίδυμο που πολύ θα θέλαμε να ξανασυναντήσουμε. 

INFO

  • Συγγραφέας: Μιχάλης Καστρινός
  • Εκδόσεις Μεταίχμιο 

 

  • ΦΟΝΟΣ ΠΕΝΤΕ ΑΣΤΕΡΩΝ

Κάθε χρόνο στις 17 Δεκεμβρίου, ο Γιάννος Ασλάνογλου, μεγιστάνας του τουρισμού κι ένας από τους πιο ισχυρούς ανθρώπους της χώρας, διοργανώνει το ετήσιο οικογενειακό δείπνο στην έπαυλή του στη Φιλοθέη. Κανείς δεν τολμάει να λείψει. Η μοναχοκόρη του, που ζει και εργάζεται στο Λονδίνο, βαριέται αφόρητα να πάει σε αυτήν την οικογενειακή γιορτή, η σχέση της με τη μητριά της δεν περνάει και την πιο καλή της φάση, αλλά ο πατέρας της επιμένει «Φέτος ειδικά σε θέλω στο πλευρό μου. Υπάρχει λόγος». Τη νύχτα του δείπνου, ωστόσο, ο Ασλάνογλου βρίσκεται νεκρός στο δωμάτιό του. Η πόρτα είναι κλειδωμένη από μέσα. Τα πρώτα στοιχεία δείχνουν οξύ έμφραγμα του μυοκαρδίου. Κι αν δεν είναι έτσι; Η Σόνια Ασλάνογλου έχει λόγους να επιμένει ότι ο πατέρας της, που ήταν ιδιαίτερα τυπικός και ακολουθούσε κατά γράμμα την φαρμακευτική αγωγή του, δολοφονήθηκε. Η μόνη που την πιστεύει είναι η Ελσινόρη, κολλητή της φίλη από το νηπιαγωγείο και αστυνομική συντάκτρια σε ένα μεγάλο ειδησεογραφικό site. Οι δυο τους θα βάλουν να δυνατά τους για να εξιχνιάσουν την υπόθεση. Και τότε θα αποκαλύψουν έναν ακόμη φόνο, που είχε συμβεί πριν από δέκα χρόνια ακριβώς και τότε είχε περάσει απαρατήρητος... 

Γιατί μας αρέσει:
Γιατί η Σόνια και η Ελσινόρη δεν είναι το συνηθισμένο αστυνομικό δίδυμο που αναζητάει τον δολοφόνο. Δύο νέες γυναίκες με μυαλό «ξυράφι» που ζουν στην εποχή τους και δεν έχουν επαναπαυτεί στα χρήματα της οικογένειάς τους. Δύο γυναίκες που τιμούν την έννοια της φιλίας και δεν τα παρατάνε εύκολα! 
Γιατί η Έλενα Ακρίτα δεν σταματά να σχολιάζει με το γνωστό της χιούμορ διάφορες καταστάσεις που βλέπουμε να συμβαίνουν καθημερινά γύρω μας ή διαβάζουμε στις εφημερίδες: «Μόνο τα ρούχα που φοράτε στις φιλανθρωπίες του κώλου θα έφταναν να χτίσετε πέντε πτέρυγες νοσοκομείων». Αθάνατη ελληνική πραγματικότητα. 
Γιατί «Ένα από τα πράγματα που είχε μάθει στο ρεπορτάζ η Ελσινόρη ήταν ότι, αν ακολουθήσεις τα ίχνη σε ένα έγκλημα, θα φτάσεις στον ένοχο. Αλλά ακολούθα τα χρήματα, και τότε δεν ξέρεις μέχρι πού μπορείς να φτάσεις». 
Γιατί είναι φορές που η συγγραφέας «κεντάει» και υποψιαζόμαστε ότι ίσως χάρηκε αυτό το βιβλίο περισσότερο κι από τον ίδιο τον αναγνώστη. 

INFO

  • Συγγραφέας: Έλενα Ακρίτα
  • Εκδόσεις Διόπτρα 

  • ΣΤΟ ΠΙΣΩ ΚΑΘΙΣΜΑ 

Ένα τηλεφώνημα στην εφημερίδα Επικαιρότητα ενημερώνει έναν νεαρό άβγαλτο δημοσιογράφο για τη δολοφονία στο υπόγειο του Θεάτρου της Πλάκας: «Ένα κάθαρμα, ένα κάθαρμα, ένα κάθαρμα», επαναλαμβάνει η βραχνή γυναικεία φωνή. Το θύμα ήταν ο πολύ γνωστός σκηνοθέτης Άρις Δόξας και τα ΜΜΕ ετοιμάζονται να κάνουν πάρτι, όπως συμβαίνει συνήθως με τα δημόσια πρόσωπα. Ο Χάρης Κόκκινος, προϊστάμενος της Υποδιεύθυνσης Εγκλημάτων κατά της Ζωής και η ομάδα του αναλαμβάνουν δράση. Ποιος και γιατί ήθελε νεκρό τον Δόξα. Τι φοβόταν ο σκηνοθέτης; Τι είχε να κρύψει; Ο Κόκκινος θα αρχίσει να σκαλίζει το παρελθόν για να βρεθεί μπροστά σε ένα λαβύρινθο από μυστικά, μηχανορραφίες και προδοσίες. Την ίδια στιγμή ο αστυνόμος έχει να λύσει τα δικά του οικογενειακά θέματα. Η σύλληψη του μοναχογιού του και οι σοβαρές κατηγορίες που τον βαραίνουν, θα κάνουν  τον αστυνόμο να κοιτάξει τη δική του ζωή και να βυθιστεί στο δικό του παρελθόν.  

Γιατί μας αρέσει:
Γιατί η Ευτυχία Γιαννάκη μας εκπλήσσει ευχάριστα με την αμεσότητα και την ωριμότητα της γραφής της. Μια συγγραφέας που φαίνεται να έχει μελετήσει καλά την αστυνομική λογοτεχνία πριν κάνει το πρώτο της βήμα στη συγγραφή. 
Γιατί αληθινός πρωταγωνιστής της ιστορίας είναι η πόλη της Αθήνας. Στις σελίδες του βιβλίου αποκαλύπτεται η καθημερινή ζωή στη σύγχρονη πόλη, η κρίση, οι δυσκολίες, η εγκατάλειψη, οι προβληματικές σχέσεις, οι ταλαιπωρημένοι κάτοικοι, η χαμένη αισιοδοξία, τα θαμμένα όνειρα. 

Γιατί ο αστυνόμος Χάρης Κόκκινος έχει μέλλον. Το μυθιστόρημα είναι το πρώτο μέρος της «Τριλογίας της Αθήνας». 

INFO

  • Συγγραφέας: Ευτυχία Γιαννάκη
  • Εκδόσεις Ίκαρος 
ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ
Tο iefimerida.gr δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.