Ανατροπή: Ρυπαίνουν και τα πετρελαιοκίνητα -Οταν κάνει κρύο - iefimerida.gr

Ανατροπή: Ρυπαίνουν και τα πετρελαιοκίνητα -Οταν κάνει κρύο

φωτογραφία: pixabay.com
NEWSROOM IEFIMERIDA.GR

Η ρύπανση από τα αυτοκίνητα ντίζελ είναι μεγαλύτερη όταν η θερμοκρασία του περιβάλλοντος πέφτει κάτω από τους 18 βαθμούς Κελσίου.

Αυτό προκύπτει από νέες μετρήσεις της βρετανικής εταιρείας αναλύσεων Emissions Analytics.

Η έκθεση της εταιρείας, σύμφωνα με το BBC, δείχνει ότι όσο πέφτει το θερμόμετρο, αυξάνονται οι εκπομπές ρυπογόνων εκπομπών σε πολλά μοντέλα αυτοκινήτων.
Το πρόβλημα είναι μεγαλύτερο στους κινητήρες ντίζελ της προτελευταίας γενιάς Euro 5.

Η Emissions Analytics έλεγξε σε πραγματικές συνθήκες οδήγησης 213 πετρελαιοκίνητα μοντέλα 31 κατασκευαστών. Διαπιστώθηκε ότι το μέσο αυτοκίνητο με κινητήρα ντίζελ προδιαγραφών Euro 5 εκπέμπει οξείδια του αζώτου 3,6 φορές πάνω από το επιτρεπτό όριο όταν η θερμοκρασία είναι πάνω από τους 18 βαθμούς, αλλά 4,6 φορές πάνω από το όριο, όταν πέφτει κάτω από τους 18 βαθμούς.

Για τα οχήματα με νεότερους κινητήρες ντίζελ προδιαγραφών Euro 6, οι εκπομπές οξειδίων του αζώτου είναι 2,9 φορές πάνω από το όριο όταν η θερμοκρασία είναι πάνω από 18 βαθμούς και 4,2 φορές όταν υποχωρεί κάτω από αυτό το επίπεδο. Στην πραγματικότητα η κατάσταση του μέσου κινητήρα Euro 6 είναι πολύ καλύτερη, αλλά τα αποτελέσματα αυτή της κατηγορίας επηρεάσθηκαν αρνητικά από τρία -μη κατονομαζόμενα- μοντέλα που είχαν πολύ κακές επιδόσεις και συμπαρέσυραν όλη την κατηγορία.

Τι λένε οι κανονισμοί
Οι ευρωπαϊκοί κανονισμοί επιτρέπουν στις αυτοκινητοβιομηχανίες να κάνουν ρυθμίσεις που μειώνουν τον έλεγχο των εκπεμπόμενων αερίων, για λόγους προστασίας του κινητήρα, καθώς τόσο το πολύ κρύο όσο και η πολλή ζέστη μπορούν να προξενήσουν ζημιά.
Όμως, όπως δήλωσε ο επικεφαλής της Emissions Analytics Νικ Μόλντεν, φαίνεται πως ορισμένοι κατασκευαστές εκμεταλλεύονται αυτό τον κανονισμό για να χαλαρώνουν σκοπίμως τους περιορισμούς στις εκπομπές ρύπων από τον κινητήρα, ακόμη και σε πιο ήπιες καιρικές συνθήκες. Κάτι τέτοιο βελτιώνει την κατανάλωση καυσίμου από τον κινητήρα, πράγμα που καθιστά το αυτοκίνητο πιο ελκυστικό στον υποψήφιο αγοραστή.

Όσο καλύτερα το αυτοκίνητο έχει ρυθμιστεί να «κόβει» τις εκπομπές των ρυπογόνων αερίων, τόσο περισσότερα καύσιμα αναγκάζεται να καίει. Συνεπώς υπάρχει μια αναπόφευκτη «ισορροπία τρόμου» ανάμεσα στη ρύπανση και στην κατανάλωση καυσίμων. Από τη μια υπάρχει το πρόβλημα της δημόσιας υγείας (η ρύπανση του αέρα σχετίζεται με αυξημένο κίνδυνο εμφράγματος, εγκεφαλικού, άσθματος κ.α.) και, από την άλλη, το πρόβλημα της τσέπης του καταναλωτή.
Παρόμοια τεστ στη Γαλλία και στη Γερμανία έχουν επίσης δείξει ότι πολλά δημοφιλή μοντέλα ντίζελ είναι πιο ρυπογόνα, όταν κάνει περισσότερο κρύο.
Σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία, που επικαλούνται οι «Φαϊνάνσιαλ Τάιμς», η ευρωπαϊκή αγορά αυτοκινήτων ντίζελ έχει υποστεί πλήγμα μετά το σκάνδαλο της Volkswagen.
(ΑΠΕ-ΜΠΕ)

Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο 
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ πετρελαιοκίνητα αυτοκίνητα ρύπανση
ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ
Tο iefimerida.gr δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ