Ανεπανόρθωτη ζημιά στις επιχειρήσεις και απαξίωση του ΟΛΘ από τις συνεχιζόμενες κινητοποιήσεις - iefimerida.gr

Ανεπανόρθωτη ζημιά στις επιχειρήσεις και απαξίωση του ΟΛΘ από τις συνεχιζόμενες κινητοποιήσεις

NEWSROOM IEFIMERIDA.GR

Για ανεπανόρθωτη βλάβη στην ήδη χειμαζόμενη επιχειρηματική κοινότητα αλλά και απαξίωση εξαιτίας των απεργιακών κινητοποιήσεων των εργαζομένων στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης κάνουν λόγο οι επιχειρηματικοί φορείς της πόλης.

Οι πρόεδροι οκτώ επιχειρηματικών φορέων απευθύνουν έκκληση στη διοίκηση της ΟΛΘ ΑΕ να προχωρήσει άμεσα στις οφειλόμενες ενέργειες ώστε να δοθεί λύση στο θέμα των απεργιακών κινητοποιήσεων των εργαζομένων στον λιμάνι της Θεσσαλονίκης.

Σε κοινή επιστολή τους προς τον αντιπρόεδρο της ΟΛΘ ΑΕ, Κωνσταντίνο Μέλλιο, υπενθυμίζουν ότι ήδη από τις 23 Μαΐου, η διοίκηση του Εμποροβιομηχανικού Επιμελητηρίου Θεσσαλονίκης είχε δεσμευτεί να ταχθεί στο πλευρό της διοίκησης «εφόσον αποφάσιζε να προχωρήσει στις απαραίτητες δικαστικές ενέργειες για την κήρυξη των απεργιακών κινητοποιήσεων των εργαζομένων ως παράνομων και καταχρηστικών». Επομένως, καταλήγει η επιστολή προς τον αντιπρόεδρο του Οργανισμού Λιμένος Θεσσαλονίκης, «σας ζητούμε να προχωρήσετε άμεσα στις οφειλόμενες ενέργειες, ώστε οι φορείς μας και τα μέλη τους να συστρατευθούν στο πλευρό της διοίκησης του ΟΛΘ».

Την επιστολή υπογράφουν οι πρόεδροι των επιμελητηρίων Εμποροβιομηχανικό, Δημήτρης Μπακατσέλος, Επαγγελματικό, Μιχάλης Ζορπίδης και Βιοτεχνικό Θεσσαλονίκης, Παναγιώτης Παπαδόπουλος, καθώς και των συνδέσμων Βιομηχανιών και Εξαγωγέων Βορείου Ελλάδος, Αθανάσιος Σαββάκης και Κυριάκος Λουφάκης αντίστοιχα. Επίσης, οι πρόεδροι του Εμπορικού Συλλόγου Θεσσαλονίκης, Παντελής Φιλιππίδης, και των συλλόγων Ναυτικών Πρακτόρων, Βασίλης Καμπάκης και Εκτελωνιστών, Γιώργος Κοσμίδης αντίστοιχα.

Ζητούν παρέμβαση του πρωθυπουργού

Εξάλλου, με δική του ξεχωριστή ανακοίνωση, ο Σύνδεσμος Επιχειρηματιών Θεσσαλονίκης (ΣΕΘ)- Νέοι Ορίζοντες, κάνει λόγο για ανυπολόγιστες επιπτώσεις στη δραστηριότητα των βορειοελλαδικών επιχειρήσεων, εξαιτίας του νέου «μπλακ άουτ», που έχει επέλθει στις μεταφορές εμπορευμάτων, λόγω των απεργιών, και ζητά την παρέμβαση του πρωθυπουργού.

«Προτού καλά-καλά ομαλοποιηθεί η κατάσταση στη μεταφορά εμπορευμάτων μέσω της σιδηροδρομικής γραμμής Θεσσαλονίκης που παρέμενε αποκλεισμένη στη Ειδομένη για περισσότερο από δύο μήνες ήρθαν οι κυλιόμενες 48ωρες απεργίες στον Σταθμό Εμπορευματοκιβωτίων στον ΟΛΘ και η αποχή από την εργασία τα Σαββατοκύριακα. Βέβαια, η τελευταία μορφή κινητοποίησης έχει ξεκινήσει από τις αρχές Απριλίου δημιουργώντας τεράστια προβλήματα στην τροφοδοσία τής αγοράς της Θεσσαλονίκης, αλλά και τις εξαγωγικές επιχειρήσεις. Ο κίνδυνος απαξίωσης του ΟΛΘ είναι πλέον περισσότερο ορατός από ποτέ, ενώ ήδη περισσότερα από 14 πλοία περιμένουν να φορτώσουν ή να ξεφορτώσουν εμπορεύματα. Και μάλλον δεν θα περιμένουν για πολύ ακόμη, όπως ήδη έχουν πράξει κάποιες εκ των κορυφαίων ναυτιλιακών εταιριών στον κόσμο» τονίζει ο πρόεδρος του ΣΕΘ, Γιώργος Ιωαννίδης,

«Οι αρμόδιοι υπουργοί αλλά και ο ίδιος ο πρωθυπουργός πρέπει να παρέμβουν άμεσα. Η αγορά δεν αντέχει άλλες... αβαρίες. Ήδη από τις αρχές του έτους μετρά 10.000 λουκέτα επιχειρήσεων, ενώ η αιμορραγία εξαιτίας του αποκλεισμένου σιδηροδρομικού δικτύου αλλά και των κινητοποιήσεων στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης είναι τεράστια οδηγώντας σε μη αναστρέψιμες συνθήκες για το επιχειρείν» υπογραμμίζει ο κ. Ιωαννίδης κι υπενθυμίζει ότι το 2008 στοιχεία της ΟΛΘ ΑΕ είχαν καταδείξει ότι ένα μεγάλο μέρος του τράνζιτ φορτίου, που περνούσε από τη θαλάσσια πύλη της Θεσσαλονίκης, κατευθύνθηκε -λόγω των παρατεταμένων κινητοποιήσεων- στα λιμάνια του Δυρραχίου, του Μπουργκάς και της Βάρνας και έκτοτε ουδέποτε επέστρεψε στον ΟΛΘ.

Υπενθυμίζεται ότι οι εργαζόμενοι στο λιμάνι εξήγγειλαν χτες τη συνέχιση των 48ωρων κυλιόμενων απεργιών τους σήμερα, Παρασκευή, και τη Δευτέρα, καθώς και την αποχή από την εργασία του Σαββατοκύριακου. Ζητούν τη διατήρηση του δημόσιου χαρακτήρα του λιμανιού, τη διασφάλιση των θέσεων εργασίας στο λιμάνι, τη θέσπιση των εργασιακών τους σχέσεων στη βάση της Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας και του Γενικού Κανονισμού Εργασίας, καθώς και την ύπαρξη και λειτουργία διαδικασίας συλλογικής διαπραγμάτευσης.

Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο 
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ λιμάνια επιχειρήσεις λιμενεργάτες
ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ
Tο iefimerida.gr δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ