Οι ομπρέλες του Ζογγολόπουλου ρίχνουν τη σκιά τους στην Aνδρο-Αναδρομική έκθεση [εικόνες] - iefimerida.gr

Οι ομπρέλες του Ζογγολόπουλου ρίχνουν τη σκιά τους στην Aνδρο-Αναδρομική έκθεση [εικόνες]

NEWSROOM IEFIMERIDA.GR

«Η ασίγαστη πλησμονή στο αχανές της αφαίρεσης» είναι ο τίτλος της έκθεσης/αφιέρωμα στον αείμνηστο Γιώργο Ζογγολόπουλο που θα παρουσιαστεί το καλοκαίρι στην Άνδρο.

Το Ίδρυμα Βασίλη και Ελίζας Γουλανδρή οργανώνει για αυτό το καλοκαίρι, μια αναδρομική έκθεση στο έργο του διακεκριμένου καλλιτέχνη με εγκαίνια στις 19 Ιουνίου.

Οι ομπρέλες του Ζογγολόπουλου ρίχνουν τη σκιά τους στην Aνδρο-Αναδρομική έκθεση [εικόνες] | iefimerida.gr 0

Ομπρέλες, 1997, ανοξείδωτος χάλυβας και πλεξιγκλάς, 130 x 120 x 70 εκ.

Παρότι ικανός χειριστής και του χρωστήρα και της γραφίδας στη γλυπτική, αφέθηκε με ασίγαστο πάθος, ενθουσιασμό και αφοσίωση και μέσω αυτής έγινε πανταχόθεν αποδεκτός και καθιερώθηκε ως ένας από τους σημαντικότερους γλύπτες της νεοελληνικής τέχνης, σημειώνει το Μουσείο για την επιλογή αυτή.

Οι ομπρέλες του Ζογγολόπουλου ρίχνουν τη σκιά τους στην Aνδρο-Αναδρομική έκθεση [εικόνες] | iefimerida.gr 1

Φακός με ομπρέλα, 1984, ανοξείδωτος χάλυβας και πλεξιγκλάς, 100 x 33 x 19 εκ.

Ένας επιπλέον ανάπλους στο έργο του Γιώργου Ζογγολόπουλου θα είχε περιορισμένης σημασίας λόγο και θα αποτελούσε μια απονευρωμένη προσπάθεια αν δεν όριζε σκοπό της τη διεύρυνση του ορίζοντα ανάγνωσης με στοιχεία διαλεκτικής, η οποία αναπτύχθηκε με ιδιόμορφους και ιδιότροπους προσωπικούς εκφραστικούς κώδικες που στοχεύουν σε μια πιο ευέλικτη ερμηνευτική προσέγγιση αναζήτησης του «απόλυτου» στο οποίο ο Γιώργος Ζογγολόπουλος με μαθηματικό οίστρο και θεωρητική λογιότητα επιδόθηκε.

Οι ομπρέλες του Ζογγολόπουλου ρίχνουν τη σκιά τους στην Aνδρο-Αναδρομική έκθεση [εικόνες] | iefimerida.gr 2

Tel – Néant, 1998, ανοξείδωτος χάλυβας, πλέγμα και πλεξιγκλάς, 130 x 120 x 50 εκ.

Η διαρθρωτική δομή του αφιερώματος ξεκινά από την πρώιμη νεανική περίοδο, η οποία χαρακτηρίζεται από μια εντυπωσιακή ρεαλιστική σχεδιαστική δυνατότητα, συνεχίζει στη φάση της υπαινικτικής πιστότητας στο αντικείμενο, για να φτάσει μέχρι τη μακρά περίοδο της παντελούς απόρριψης των ρεαλιστικών αναφορών.

Οι ομπρέλες του Ζογγολόπουλου ρίχνουν τη σκιά τους στην Aνδρο-Αναδρομική έκθεση [εικόνες] | iefimerida.gr 3

Cor-ten, composition dans l' espace, 1966, βαμμένο αλουμίνιο, 293 x 70 x 70 εκ.

Οι ομπρέλες του Ζογγολόπουλου ρίχνουν τη σκιά τους στην Aνδρο-Αναδρομική έκθεση [εικόνες] | iefimerida.gr 4

Πουλί, 1955, ορείχαλκος, 75 x 40 x 25 εκ.

Είναι η αρχή της περιόδου επαναπροσδιορισμού θέσεων και αρχών που εκβάλλουν σε μια διαλεκτική, η οποία υπαγορεύεται από την ανάγκη αναζήτησης νέων δυνατοτήτων, τις οποίες επιτάσσει η σύγχρονη τεχνολογία και γενικότερα η νέα κοινωνική πραγματικότητα.

Οι ομπρέλες του Ζογγολόπουλου ρίχνουν τη σκιά τους στην Aνδρο-Αναδρομική έκθεση [εικόνες] | iefimerida.gr 5

Αλέξανδρος ο πλανόδιος, 1968, ορείχαλκος, 190 x 48 x 43 εκ.

Η έμφαση, όπως είναι επόμενο δίνεται στην αφαιρετική περίοδο, των ελεύθερων συνθέσεων, των δισδιάστατων ανάγλυφων επιφανειών, στους μεγεθυντικούς διαθλαστικούς φακούς και τις ομπρέλες, τις υδροκινητικές κατασκευές, στις μακέτες και φωτογραφίες των μνημειωδών κατασκευών σε δημόσιους χώρους.

Οι ομπρέλες του Ζογγολόπουλου ρίχνουν τη σκιά τους στην Aνδρο-Αναδρομική έκθεση [εικόνες] | iefimerida.gr 6

Χωρίς τίτλο, 1935 – 1945, ακρυλικό σε μουσαμά, 68,5 x 52 εκ.

Η κάθε πτυχή πλαισιώνεται με εμπεριστατωμένα κείμενα τα οποία συνέγραψαν με γνώση άνθρωποι που γνωρίζουν το έργο και εμπεριέχονται στο δίγλωσσο συνοδευτικό κατάλογο των 290 σελίδων, όπου αναπαράγεται και το σύνολο των 107 έργων και που θα εκδοθεί από τη Μικρή Άρκτο.

Μουσείο Γουλανδρή Ανδρος

Οι ομπρέλες του Ζογγολόπουλου ρίχνουν τη σκιά τους στην Aνδρο-Αναδρομική έκθεση [εικόνες] | iefimerida.gr 7

To Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης παρουσιάζει στην Παλαιά Πτέρυγα τη μόνιμη έκθεση, η οποία περιλαμβάνει τη συλλογή των έργων του ανδριώτη γλύπτη Μιχάλη Τόμπρου, την οποία κληροδότησε στη γενέτειρά του, την Άνδρο και μέρος της συλλογής του Ιδρύματος Βασίλη και Ελίζας Γουλανδρή, που συμπεριλαμβάνει έργα μερικών από τους σημαντικότερους εκπροσώπους της σύγχρονης γλυπτικής
Κύριος στόχος του Μουσείου είναι να εξακολουθήσει να προσφέρει έμπρακτα τη δική του δημιουργική πρόταση στους σύγχρονους εικαστικούς προβληματισμούς και ενταγμένο στην τροχιά των διεθνώς δρωμένων στο χώρο των εικαστικών τεχνών και της αισθητικής παιδείας να συμβάλλει στην προώθηση της μοντέρνας και σύγχρονης τέχνης, ελληνικής και διεθνούς στο ευρύ κοινό.

«Η ασίγαστη πλησμονή στο αχανές της αφαίρεσης»
Διάρκεια έκθεσης: 19 Ιουνίου – 25 Σεπτεμβρίου 2015
Ώρες Λειτουργίας: Καθημερινά 11.00-15.00 και 18.00-21.00, Δευτέρα 11.00-15.00,
Δευτέρα απόγευμα και Τρίτη κλειστά
Ίδρυμα Βασίλη και Ελίζας Γουλανδρή
Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης, Άνδρος, Τηλ. 22820 22444

Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο 
ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ
Tο iefimerida.gr δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ