Ο Μπετόβεν μένει από πάνω - Μόνο αυτή την Κυριακή στο Μέγαρο Μουσικής [εικόνες] - iefimerida.gr

Ο Μπετόβεν μένει από πάνω - Μόνο αυτή την Κυριακή στο Μέγαρο Μουσικής [εικόνες]

NEWSROOM IEFIMERIDA.GR

Η επιστολογραφία του Κριστόφ με τον θείο του είναι ο αφηγηματικός καμβάς του έργου «Beethoven lives upstairs» που παρουσιάζεται την Κυριακή 28 Φεβρουαρίου στο Μέγαρο Μουσικής. Στον ρόλο του θείου ο Γιάννης Μπέζος.

Η παράσταση αφορά κυρίως τους μικρούς σε ηλικία φίλους του Μεγάρου και είναι βασισμένη στην πολυβραβευμένη καναδικής παραγωγής (HBO Original Films) τηλεταινία του Ντέιβιντ Ντιβάιν «Ο Μπετόβεν ζει από πάνω».

Στο ρόλο του θείου ο Γιάννης Μπέζος με τον Δημήτρη Μακαλιά στο ρόλο του Κριστόφ.
Το μουσικό μέρος της ευφάνταστης, δραματοποιημένης, χιουμοριστικής αλλά και συγκινητικής μύησης των μικρών ακροατών στο συναρπαστικό κόσμο του Μπετόβεν αναλαμβάνουν οι σολίστ Παναγιώτης Τζιώτης (βιολί) και Τίτος Γουβέλης (πιάνο) καθώς, βέβαια, και η Κρατική Ορχήστρα Αθηνών υπό τη μουσική διεύθυνση του Νίκου Τσούχλου.

Ο Μπετόβεν μένει από πάνω - Μόνο αυτή την Κυριακή στο Μέγαρο Μουσικής [εικόνες] | iefimerida.gr 0

Μία παράσταση που μας μεταφέρει στη Βιέννη του 1824.
Ο καινούργιος ενοικιαστής του επάνω ορόφου στο σπίτι όπου μένει ο 10χρονος Κριστόφ με τη μητέρα και τη μικρή του αδελφή, είναι εξαιρετικά ενοχλητικός. Έχει απρόβλεπτη συμπεριφορά και δεκάδες παραξενιές. Επιπλέον, παρότι είναι σίγουρα κουφός, γράφει μουσική. Παντού (όταν χρειάζεται ακόμα και στον τοίχο!). Κι ο μικρός, απηυδισμένος πια με όλα αυτά που κάνει ο εκκεντρικός κύριος Μπετόβεν, εξομολογείται τα πάντα στις επιστολές που ανταλλάσσει με το συνετό και γλυκό θείο του. Αλλά τι παράξενο! Κάπως έτσι γεννιέται μια τρυφερή σχέση ζωής και μια ουσιαστική γνωριμία με την προσωπικότητα και το έργο του μεγάλου Γερμανού κλασικού.

Αποτέλεσμα συμπαραγωγής της ΚΟΑ και του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών, η μουσική παράσταση, που πραγματοποιείται με την ευγενική υποστήριξη της Γερμανικής Πρεσβείας στην Αθήνα, είναι ουσιαστικά μια ευαίσθητη και ευφυής απόπειρα γνωριμίας των παιδιών με το έργο του Μπετόβεν. Εξ ου και η παρεμβολή στην αφήγηση αποσπασμάτων από μερικά από τα σπουδαιότερα έργα του: την Ενάτη Συμφωνία του καθώς και την Εβδόμη, την Πέμπτη, την Πρώτη, την Τέταρτη, τη «Μεγάλη Σονάτα» για πιάνο, την «Ποιμενική», τη Ρομάντσα για βιολί και ορχήστρα σε σολ μείζονα, τη «Σονάτα της άνοιξης».

Ο Μπετόβεν μένει από πάνω - Μόνο αυτή την Κυριακή στο Μέγαρο Μουσικής [εικόνες] | iefimerida.gr 1

Η παράσταση βασίζεται στην τηλεταινία που γύρισε στην Πράγα το 1992 ο Ντιβάιν με πρωταγωνιστές τους Neil Munro (Μπετόβεν), Illya Woloshyn (Κριστόφ), Albert Schultz (Θείος), Fiona Reid (Μητέρα του Κριστόφ), για να προβληθεί έκτοτε σε 110 χώρες, να χρησιμοποιηθεί ως βασικό υλικό μουσικοπαιδαγωγικής αγωγής σε δεκάδες τάξεις μουσικής ή ωδεία σε Καναδά και ΗΠΑ και να αποσπάσει μεταξύ άλλων το Primetime Emmy Award (Εξαιρετικού Προγράμματος για Παιδιά) το 1993. Το σενάριο αντιστοίχως βασιζόταν στο ομώνυμο βιβλίο της Καναδής Μπάρμπαρα Νίκολ («Beethoven lives upstairs»), το οποίο είχε κυκλοφορήσει σε εικονογράφηση του Σκοτ Κάμερον και συνοδευόταν από cd με επιλεγμένα αποσπάσματα από το έργο του Μπετόβεν. Αν και πρόκειται για μυθοπλασία βεβαίως, η ιστορία της Νίκολ ανακαλεί και πραγματικά περιστατικά από τη ζωή του Μπετόβεν, με χαρακτηριστικότερο παράδειγμα τις συνθήκες υπό τις οποίες έγινε η μεγαλειώδης πρεμιέρα (Δευτέρα 7 Μαΐου του 1824) της Ενάτης στο κατάμεστο Κέρντνερτορ Τεάτερ της Βιέννης υπό τη μουσική διεύθυνση του αρχιμουσικού Μίχαελ Ούμλαουφ, αλλά και με παρόντα επί σκηνής τον (κωφό) Μπετόβεν. Ο τελευταίος, έχοντας γυρισμένη την πλάτη στο ακροατήριο, δεν αντιλήφθηκε στο τέλος τις επευφημίες και τα χειροκροτήματα, και χρειάστηκε η διακριτική επέμβαση της κοντράλτο Καρολίν Ούνγκερ που τον βοήθησε να στραφεί προς το κοινό.

Η ιστορία, γραμμένη με παιδαγωγική γνώση αλλά χωρίς καμία επιθυμία στείρου διδακτισμού, αφηγείται με χιούμορ, ευαισθησία και απέραντη τρυφερότητα τη σχέση που αναπτύσσει σταδιακά ο μικρός Βιεννέζος Κριστόφ με τον εκκεντρικό μουσουργό την περίοδο που αυτός συνθέτει τα τελευταία μέρη της Ενάτης. Ευφυής είναι και η επιλογή της αφήγησης, διά του επιστολογραφικού «διαλόγου» του μικρού με τον θείο του, ο οποίος, καθώς φέρεται να γνωρίζει το έργο αλλά και την προσωπικότητα του Μπετόβεν, αποδεικνύεται ένας ικανότατος παιδαγωγός που ξέρει πώς να μυήσει το μικρό ανιψιό του στο μεγαλείο της Συμφωνικής Μουσικής και του σπουδαίου γερμανού μουσουργού, θίγοντας ταυτόχρονα με ευαισθησία και προσοχή κι άλλα θέματα, όπως αυτό των ανθρώπων με ειδικές ανάγκες ή διδάσκοντας πως η ιδιορρυθμία δεν είναι απαραιτήτως ένδειξη κακού χαρακτήρα.

Ο Μπετόβεν μένει από πάνω - Μόνο αυτή την Κυριακή στο Μέγαρο Μουσικής [εικόνες] | iefimerida.gr 2

«Beethoven lives upstairs»
Κυριακή 28 Φεβρουαρίου (11:30 π.μ. & 15:00)
Μέγαρο Μουσικής Αθηνών, Αίθουσα Χρήστος Λαμπράκης
Σκηνοθεσία-παραγωγή-δραματουργική επιμέλεια: Paul Pement
Δημιουργός της σειράς: Susan Hammond
Συγγραφέας: Barbara Nichol
Μουσική διεύθυνση Νίκος Τσούχλος
Γενική είσοδος 14 ευρώ

Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο 
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ Μέγαρο Μουσικής ΚΟΑ Beethoven lives upstairs
ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ
Tο iefimerida.gr δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ