14 αεροδρόμια στη Fraport-Slentel: Τι προβλέπει η σύμβαση για τη μεγαλύτερη αποκρατικοποίηση του ΤΑΙΠΕΔ - iefimerida.gr

14 αεροδρόμια στη Fraport-Slentel: Τι προβλέπει η σύμβαση για τη μεγαλύτερη αποκρατικοποίηση του ΤΑΙΠΕΔ

NEWSROOM IEFIMERIDA.GR

Με την εφάπαξ καταβολή 1,23 δις ευρώ, ετήσιο μίσθωμα της τάξης των 22 εκατ. ευρώ και την υποχρέωση να προχωρήσει σε άμεσες επενδύσεις 330 εκατ. ευρώ εντός τετραετίας αποκτά το ελληνο-γερμανικό σχήμα Fraport- Slentel για τα επόμενα 40 χρόνια, 14 περιφερειακά αεροδρόμια, στις πλέον τουριστικές περιοχές της χώρας.

Από τα αεροδρόμια που παραχωρήθηκαν- Θεσσαλονίκης, Καβάλας, Κέρκυρας, Κεφαλονιάς, Ζακύνθου, Ακτίου και Χανίων και Μυτιλήνης, Σκιάθου, Σάμου, Μυκόνου, Σαντορίνης, Κω, Ρόδου- διακινούνται περισσότεροι από 22 εκατ. επιβάτες κάθε χρόνο και περίπου το 80% είναι διεθνές επιβατικό κοινό.

Τι θα πάρει το ΤΑΙΠΕΔ
To κοινοπρακτικό σχήμα θα πληρώσει 1,23 δις ευρώ εφάπαξ με τη νομική ολοκλήρωση της συναλλαγής και για τα επόμενα 40 χρόνια θα καταβάλλει ετήσιο μίσθωμα 22,9 εκατ. ευρώ, προσαυξημένο με βάση τον ετήσιο πληθωρισμό. Το ετήσιο μερίδιο της κερδοφορίας που θα λαμβάνει το ΤΑΙΠΕΔ καθορίζεται μέσω προκαθορισμένου ποσοστού 28,5% επί των κερδών προ φόρων, τόκων και αποσβέσεων (EBITDA) των αεροδρομίων. Το μεταβλητό τίμημα εκτιμάται σε 5 δισ. ευρώ. Συνολικά το τίμημα θα ανέλθει, όπως εκτιμάται από το ΤΑΙΠΕΔ θα ανέλθει κατά προσέγγιση στα 10 δισ. ευρώ.

Τι θα επενδύσει η κοινοπραξία
Το ύψος των επενδύσεων θα ανέλθει σε 330 εκατ. ευρώ τα 4 πρώτα έτη της παραχώρησης. Συνολικά οι επενδύσεις θα ανέλθουν σε 1,4 δισ. ευρώ για το σύνολο των 40 ετών της περιόδου παραχώρησης.Μέχρι το 2020 πρέπει να έχει αναβαθμίσει τα αεροδρόμια και στη συνέχεια να διατηρεί καθ' όλη τη διάρκεια της παραχώρησης τα επίπεδα της εξυπηρέτησης, όπως αυτά καθορίζονται από την ΙΑΤΑ για το επίπεδο C.

Η τιμολογιακή πολιτική
Αυξήσεις στα τιμολόγια επιτρέπονται μετά την ολοκλήρωση της αναβάθμισης των αεροδρομίων. Η γερμανική εταιρία, σύμφωνα με τη σύμβαση παραχώρησης που υπογράφηκε, μετά την ολοκλήρωση των άμεσων επενδύσεων μπορεί να αυξήσει τα αεροναυτικά τέλη ανά επιβάτη από τα 13 ευρώ που είναι σήμερα στα 18,5 ευρώ, ποσό το οποίο μπορεί να αναπροσαρμόζεται ετησίως κατά 90% του ισχύοντος δείκτη τιμών καταναλωτή.

Τα επιπλέον οφέλη για την οικονομία και τον τουρισμό

Τα επιπλέον φορολογικά, κοινωνικά και άλλα οφέλη (πλην του τιμήματος) εκτιμώνται μέχρι το ποσό των 4,6 δισ. ευρώ. Εξ’ αυτών 2,5 δισ. ευρώ υπολογίζεται ο φόρος εισοδήματος και 1,2 δισ. ευρώ άλλα τέλη (υπέρ ΥΠΑ κ.α.). Εξασφαλίζεται η υλοποίηση των απαραίτητων επενδύσεων ύψους 1,4 δισ. ευρώ που θα αναμορφώσει ριζικά την εικόνα των αεροδρομίων, τα οποία αποτελούν τις πύλες εισόδου εκατομμυρίων επισκεπτών στη χώρα μας και στην ουσία τον «καθρέφτη» του τουριστικού μας προϊόντος. Επιπλέον, ο επενδυτής έχει αναλάβει ρητές δεσμεύσεις για επενδύσεις, οι οποίες θα βελτιώσουν το τουριστικό προϊόν των ελληνικών προορισμών και θα οδηγήσουν σε αύξηση της δυναμικότητας των αεροδρομίων και του εκτιμώμενου κυκλοφοριακού φόρτου, συμβάλλοντας στη δημιουργία νέων θέσεων εργασία, που εκτιμώνται σε περίπου1.500 θέσεις εντός των αεροδρομίων αλλά και περιφερειακά αυτών. Ο επενδυτής δεσμεύεται να διατηρήσει τις χρεώσεις σε επίπεδα επωφελή για τους επιβάτες.

Τέλος, δημιουργούνται σημαντικά πολλαπλασιαστικά οφέλη για τις τοπικές οικονομίες: αύξηση της τουριστικής κίνησης, θετική επίδραση στην απασχόληση και την κτηματαγορά.

Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο 
ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ
Tο iefimerida.gr δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ