Οι ταινίες της εβδομάδας: Τρία φιλμ το ένα καλύτερο από το άλλο [κριτική & τρέιλερ] - iefimerida.gr

Οι ταινίες της εβδομάδας: Τρία φιλμ το ένα καλύτερο από το άλλο [κριτική & τρέιλερ]

NEWSROOM IEFIMERIDA.GR

Αν θέλετε να ξεφύγετε λίγο επειδή βαρεθήκατε το εκλογικό πανηγύρι υπάρχουν τρεις ταινίες για σας, η μια καλύτερη απ την άλλη. Δύο φιλμ που ασχολούνται με τα παρασκήνια και τα ενδότερα των έσω της βιομηχανίας του Ονείρου. Η μια του Hollywood και η άλλη του Broadway. Τέλος «Το Σπίτι στο Παρίσι» συμπληρώνει την εβδομάδα και είναι μια ταινία για εκλεπτυσμένες παριζιάνικες γεύσεις...

Οι ταινίες της εβδομάδας: Τρία φιλμ το ένα καλύτερο από το άλλο [κριτική & τρέιλερ] | iefimerida.gr 0


ΒΙRDMAN - Σκοτεινή Κωμωδία / ΗΠΑ (2014)

  • Η Απρόσμενη Αρετή της Αφέλειας
  • Σκηνοθεσία : Αλεχάντρο Γκονζάλες Ιναρίτου
  • Παίζουν : Μάικλ Κήτον, Έντουαρντ Νόρτον, Έμμα Στόουν, Ζακ Γαλυφιανάκης, Ναόμι Γουώτς

ΤΙ ΣΥΜΒΑΙΝΕΙ:
Ας πάρουμε στα σοβαρά αυτή την σαρκαστική κωμωδία που καταγράφει τη γεμάτη αδιέξοδα και εφιάλτες καλλιτεχνική καταιγίδα μέσα στην οποία ζει ένας διάσημος ηθοποιός του Χόλυγουντ καθώς προσπαθεί να ορθοποδήσει την ξεφτισμένη καριέρα του. Η ιστορία γίνεται αφορμή για την ανάγλυφη παρουσίαση χαρακτήρων της καλλιτεχνικής θεατρικής κοινότητας του Μπρόντγουαιη.

Ο Ρίγκαν Τόμσον (Μάικλ Κήτον) είναι ένας διάσημος ηθοποιός του σινεμά που έκανε καριέρα παίζοντας σε blockbusters περιπέτειες. Τώρα θέλει να κάνει μια στροφή και να προσπαθήσει να βγάλει από πάνω του τον μανδύα του celebrity ηθοποιού και να γίνει πραγματικός ηθοποιός, ένας ηθοποιός του σοβαρού θεάτρου. Παίρνει ένα μεγάλο καλλιτεχνικό και οικονομικό ρίσκο.

Η λέξη Δυσλειτουργία εδώ είναι η λέξη που χαρακτηρίζει σε όλα τα επίπεδα τον Ρίγκαν. Δυσλειτουργία στις σχέσεις με τους άλλους, με τον εαυτό του, με το παρελθόν του και το αβέβαιο μέλλον του.

Πιστεύει ακράδαντα ότι αυτό το τελευταίο καλλιτεχνικό του εγχείρημα θα αναδείξει το καλλιτεχνικό του ανάστημα και θα τον καθιερώσει στο πολιτιστικό προσκήνιο.

Στο μεταξύ ο πρωταγωνιστής της παράστασης του Ρίγκαν τραυματίζεται σοβαρά και πρέπει να αντικατασταθεί. Μετά από τις πιέσεις του παραγωγού και κολλητού του φίλου, Τζακ (Ζακ Γαλιφιανάκης), ο Ρίγκαν, τελικά, αποφασίζει να προσλάβει τον Μάικ Σίνερ (Έντουαρντ Νόρτον) – έναν εντελώς ανεξέλεγκτο τύπο που όμως υπόσχεται την έκρηξη στα εισιτήρια της παράστασης αλλά και την προσθήκη αποθεωτικών κριτικών.

Δεν είναι αυτό το μόνο του πρόβλημα. Ταυτόχρονα έχει να αντιμετωπίσει την κοπέλα του και συμπρωταγωνίστρια, Λόρα (Άντρια Ράιζμποροου), την προσφάτως απεξαρτημένη από τα ναρκωτικά κόρη και προσωπική του βοηθό, Σαμ (Έμα Στόουν), καθώς επίσης και την πρώην γυναίκα του, Σίλβια (Έιμι Ράιαν).

Ο απρόβλεπτος Μεξικανός σκηνοθέτης Ινιαρίτου, στρώνει μια απίθανη κινηματογράφηση-ποταμό και παρουσιάζει τη δράση με μια καταπληκτική χορογραφία κάμερας-ηθοποιών σαν σε … ένα και μοναδικό μονοπλάνο. Η ταινία μ’ αυτή την ασταμάτητη ροη σε παρασύρει στη δίνη του νευρωτικού κυκλώνα που βιώνει ο σκηνοθέτης/ηθοποιός Ρίγκαν Τόμσον καθως περνάει απ τη φάρσα και τη κωμωδία των θεατρικών παρασκηνίων στην τραγική προσωπική του νευρωτική φαντασία. Μια εσωτερική φωνή επιμένει να τον καταδιώκει να τον κριτικάρει και να του βάζει όλων των ειδών τα εμπόδια για να μη πετύχει το στόχο του. Αν και φαίνεται η ταινία να αναμασά την ίδια και την ίδια σκηνή αυτό είναι μάλλον ανατριχιαστικό όταν το αντιπαραβάλλεις με ανάλογες προσωπικές σου περιπτώσεις και βλέπεις πόσο πραγματικό είναι…

Το αστείο εδώ είναι πως η ταινία κάλλιστα θα μπορούσε να είναι η αληθινή ιστορία του Μάϊκλ Κήτον καθώς ο χαρακτήρας που υποδυόταν στο σινεμά ο πρωταγωνιστής ήταν ένας υπερήρωας τύπου Μπάτμαν!! Ιδιοφυές και πρωτότυπο. Ένα φιλμ για Ένα χαρακτήρα και Ένα και μόνο χώρο που όμως έχει πολλά επίπεδα ανάγνωσης. Για την αυτογνωσία, το ανελέητο κυνήγι της επιτυχίας, την λαμπερή ρηχότητα του έρωτα. Την πρωτόγονη ανθρωποφαγία που βασιλεύει σ΄αυτον τον χώρο και τέλος την μοιραία αποτυχία που είναι βέβαιο πως θα έρθει κάποτε όσο βέβαιος είναι και ο θάνατος. Πρόκειται για μια από τις καλύτερες φετινές ταινίες!

Έχει προταθεί για 9 Όσκαρ, μεταξύ των οποίων Καλύτερης Ταινίας, Σκηνοθεσίας, Α’ Ανδρικού Ρόλου και Πρωτότυπου Σεναρίου

Μέχρι στιγμής έχει κατακτήσει: Τη Χρυσή Σφαίρα Α’ Ανδρικού Ρόλου (Μάικλ Κίτον) και τη Χρυσή Σφαίρα Σεναρίου (Αλεχάντρο Γκονζάλες Ιναρίτου, Νικολάς Τζιακομπόνε, Αλεξάντερ Ντινελάρις, Αρμάντο Μπο). Να πάρουμε στα σοβαρά αυτή την ταινία.

Οι ταινίες της εβδομάδας: Τρία φιλμ το ένα καλύτερο από το άλλο [κριτική & τρέιλερ] | iefimerida.gr 1


ΟΔΗΓΟΣ ΕΠΙΤΥΧΙΑΣ - Κοινωνικό Δράμα/ ΗΠΑ (2014)

  • Maps to the Stars
  • Σκηνοθεσία : Ντέιβιντ Κρόνεμπεργκ
  • Παίζουν : Τζούλιαν Μουρ, Τζον Κιούζακ, Ρόμπερτ Πάντινσον, Μια Γουασικόβσκα, Σάρα Γκάντον, Ολίβια Γουίλιαμς

ΤΙ ΣΥΜΒΑΙΝΕΙ:
Η μεγαλειώδης παράνοια του Χόλυγουντ. Ο Κρόνεμπεργκ παίρνει μια καρικατούρα τυπικής χολιγουντιανής οικογένειας και συνθέτει ένα κωμικοτραγικό θρίλερ προσπαθώντας κατά βάθος να κάνει μια υποτυπώδη κριτική σ’ αυτό το ανώμαλο δημιούργημα που λέγεται αμερικανική show business.

Η οικογένεια Γουέις είναι μια τυπική οικογένεια του Χόλυγουντ γεμάτη ψεύτικη λάμψη: Ο πατέρας Στάφορντ ( Τζων Κιούζακ) είναι ένας πλούσιος, μοδάτος ψυχαναλυτής και ο coach ηθοποιών. Η μητέρα Κριστίνα ασχολείται με την καριέρα του γιου τους Μπέντζι (Ίβαν Μπερντ) που στα 13 του είναι κιόλας πρώην ναρκομανής και διάσημος τηλεοπτικός σταρ. Ένας από τους πελάτες του Κιούζακ, η Χαβάνα (Τζούλιαν Μούρ) είναι κι αυτή διάσημη ηθοποιός που το άγχος και ο φόβος της αποτυχίας έχουν στοιχειώσει τη ζωή της. Ονειρεύεται να πρωταγωνιστήσει στο remake της ταινίας που έκανε τη μητέρα της μεγάλο αστέρι της δεκαετίας του '60. Η μητέρα της βέβαια είναι στον άλλο κόσμο όμως το όραμά της έρχεται και πανικοβάλλει τη Χαβάνα κάθε βράδυ...

Το κερασάκι στην πανέμορφη οικογένεια Γουέις είναι η κόρη Αγκάθα, (Μια Γουασικόβσκα) που όντας μισότρελλη βγήκε πρόσφατα από ένα σανατόριο όπου υποβλήθηκε σε θεραπεία για δολοφονική πυρομανία. Η Άγκαθα θα έρθει και θα πιάσει δουλειά σαν βοηθός της Χαβάνα ενώνοντας τον κύκλο της παράνοιας της οικογένειας Στάνφορντ με αυτόν της Χαβάνα όπου το κυνήγι της σταδιοδρομίας σε συνδυασμό με το πανικό της αποτυχίας έχει δημιουργήσει μια αποπνικτική κατάσταση. Όλα χαμογελαστά, γυαλιστερά, ευγενικά, και πολύ…ΙΚΕΑ. Μόνο που όταν λίγο σηκώσεις την γυαλιστερή επιφάνεια μια δύσοσμη παραφροσύνη είναι έτοιμη να ξεπεταχτεί μπροστά σου.

Θα μπορούσε να πει κανείς πως είναι μια ιδιοφυής και έξοχη παρουσίαση της ζωής στο Χόλυγουντ όπου τα πάντα κινούνται με κάποια χημεία ή αλλά τεχνητά μέσα σε μια τοξική ατμόσφαιρα. Άνθρωποι κανιβαλίζουν ο ένας τον άλλον με αντίτιμο μια πρόσκαιρη δημοσιότητα ένα ρόλο, μια οντισιόν, μια μικρή τόση δα ευκαιρία να κάνουν το μεγάλο break. Κάποια στιγμή Η Τζούλιαν Μουρ θα πει: Όσο πιο πολύ μένεις στο Χόλυγουντ τόσο πιο άδειος γίνεσαι.

Άνθρωποι παραδομένοι στην ψύχωση της αποτυχίας, προσπαθούν μάταια να την σπρώξουν προς τα πίσω με χάπια, γυμναστικές γιόγκα, shopping, θρησκείες, και επίκληση της τύχης. Όλοι είναι στην ίδια μοίρα. «Καλλιτέχνες» που κάνουν αυτό που κάνουν «για να πιάσουν την καλή». Το θέμα είναι : την πιάνουν ποτέ; Κι αν την πιάσουν μπορούν μετά να ξεφύγουν απ’ αυτό το κάτεργο καθώς καταδικάζονται στο ισόβιο κυνήγι μιας επιτυχίας που δεν έρχεται. Πόσο αξίζει μια τέτοια ζωή; Ο Κρόνεμπεργκ ξετυλίγει απλά και σαρκαστικά ένα σισύφειο δράμα όπου η πλούσια «επιτυχημένη» ζωή του celebrity είναι η πιο καθαρή μορφή Τρέλας.

Aκόμα μια φορά η Γουασικόβσκα αποδίδει έξοχα την κρυμμένη φονική της τρέλα όπως έξοχα είχε κάνει και στο Stoker του Παρκ Τσαν Γου απέναντι στη Νικόλ Κιντμαν. Αυτή τη φορά έχει απέναντι της τη Τζούλιαν Μουρ που φέτος είναι υποψήφια για ένα Όσκαρ. Αλλά όχι γι αυτόν εδώ το ρόλο...

Οι ταινίες της εβδομάδας: Τρία φιλμ το ένα καλύτερο από το άλλο [κριτική & τρέιλερ] | iefimerida.gr 2


ΕΝΑ ΣΠΙΤΙ ΣΤΟ ΠΑΡΙΣΙ - Κωμωδία / ΗΠΑ (2014)

  • My Old Lady
  • Σκηνοθεσία : Ίσραελ Χόροβιτς
  • Παίζουν : Μάγκι Σμιθ, Κέβιν Κλάιν, Κρίστιν Σκοτ Τόμας, Ντομινίκ Πινιόν

ΤΙ ΣΥΜΒΑΙΝΕΙ:
Όταν έχεις την ευκαιρία να δεις τη Μάγκι Σμιθ να υποδύεται ένα ρόλο έστω και στα ενενήντα της, είναι σαν να περιεργάζεσαι ένα υπέροχο διαμαντένιο δακτυλίδι ή να ετοιμάζεσαι να κατασπαράξεις το πιο αγαπημένο λαχταριστό φαγητό. Το παίξιμό της είναι η επιτομή της ηθοποιίας. Απλή, αποτελεσματική, αισθαντική, άμεση. Η γοητεία που εξασκεί είναι ακαταμάχητη. Η παρουσία της δίπλα στον Κλάιν είναι μια ταιριαστή οπτική απόλαυση που συμπληρώνει τέλεια η Κριστιν Σκοτ Τόμας.

Η τύχη του Mατίας (Kέβιν Κλάιν), ενός αποτυχημένου και άφραγκου Νεοϋορκέζου, αλλάζει όταν κληρονομεί ένα διαμέρισμα στο Παρίσι από τον αποξενωμένο πατέρα του. Σύντομα όμως ανακαλύπτει ότι το διαμέρισμα είναι κατειλημμένο από τη Ματίλντ (Mάγκι Σμιθ), μια εκλεπτυσμένη ηλικιωμένη κυρία και την υπερπροστατευτική της κόρη Χλόη (Kρίστιν Σκοτ Τόμας). Δυστυχώς δεν μπορεί να αποκτήσει το εν λόγω περιουσιακό στοιχείο, παρά μόνο μετά τον θάνατο της Mατίλντ. Όσο προσπαθεί να πουλήσει το διαμέρισμα και να συνεχίσει τη ζωή του, ο Mατίας ανακαλύπτει ότι η Ματίλντ και ο πατέρας του ήταν εραστές για πολλά χρόνια. Ο ίδιος εντωμεταξύ αισθάνεται μια ανεξέλεγκτη έλξη για τη γοητευτική Χλόη. Έτσι η συγκατοίκηση των τριών (πρωτοκλασάτοι ηθοποιοί) έχει πολλά να αποκαλύψει τόσο για το παρελθόν όσο και για τις βαθύτερες επιδιώξεις του παρόντος.

Ο 75χρονος Χόροβιτς μεταφέρει στο σινεμά το ομώνυμο θεατρικό του έργο με απλότητα και λεπτό χιούμορ συνθέτοντας χυμώδεις σκηνές που μπορούν να γευθούν θεατές με εκλεπτυσμένη αίσθηση. Επιτέλους μια ταινία διαφορετική από τα περίεργα blockbusters με ανώμαλους πιστολέρο και δολοφονίες της κακιάς ώρας. Είχαμε πολύ καιρό να δούμε το Κλάιν σε ένα ρόλο που να ταιριάζει στο ευγενικό παρουσιαστικό του. Εδώ υποδύεται τέλεια τον κατεστραμμένο οικονομικά, καταρρακωμένο ηθικά και αλκοολικό μεσήλικα Αμερικανό συγγραφέα που έρχεται να ξεπαστρέψει τη τελευταία πατρική περιουσία και πέφτει σε μια παγίδα αυτογνωσίας και έρωτα που κατά κάποιο τρόπο πρέπει να του έστησε ο μακαρίτης πατέρας του! Μέσα απ την ηλικιωμένη ερωμένη του πατέρα του, που μένει αναγκαστικά στο σπίτι, ανακαλύπτει πράγματα για τον ίδιο του τον εαυτό που τον κάνουν να ξαναδεί διαφορετικά της ζωή του. Να ανακαλύψει τον έρωτα που βρισκόταν δίπλα του. Ξαφνικά λίγο πριν το άδοξο τέλος της ζωής του, όλα γυρίζουν προς μια θετική κατεύθυνση. Ένα μήνυμα αισιοδοξίας απ τον συγγραφέα που απαντά στο ερώτημα του τι να κάνει κάποιος όταν όλα είναι τόσο μαύρα γύρω του: Μα να περιμένει την καλύτερη τύχη!! Τι άλλο;

Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο 
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ταινίες εβδομάδας κινηματογράφος
ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ
Tο iefimerida.gr δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ