ΕΚΘΕΣΗ ΣΤΟ ΜΟΥΣΕΙΟ ΜΠΕΝΑΚΗ ΣΤΗΝ ΠΕΙΡΑΙΩΣ

Καλώς ήλθατε στην Depression Era [εικόνες]

Καλώς ήλθατε στην Depression Era [εικόνες]

Μια αίσθηση ασθματική σε κυριεύει καθώς βλέπεις μπροστά σου εικόνες και διαβάζεις κείμενα που αδιαμεσολάβητα αφηγούνται αυτά που ζούμε τα τελευταία χρόνια. Απροσχημάτιστα, αποκαλυπτικά τα έργα που συνιστούν την κιβωτό της έκθεσης Depression Era, είναι ουσιαστικά ένας καθρέπτης τοποθετημένος κάτω από το πιο σκληρό φως. Ενας μεγεθυντικός καθρέπτης που επιτρέπει να δούμε κάθε πόρο του δέρματος που είναι όσα ζούμε, όσα ζήσαμε και μας οδήγησαν στην εποχή της ύφεσης.

 

(Πάνος Κοκκινιάς)

Υφεσης όχι μόνο οικονομικής, αλλά κυρίως αξιών, ιδεών, μηνυμάτων. Υφεση, όπως έκπτωση, όπως πτώση. Οι 250 φωτογραφίες, βίντεο, κείμενα που παρουσιάζονται στην έκθεση της κολεκτίβας «Depression Era: Στην Εποχή της Υφεσης» στο Μουσείο Μπενάκη της οδού Πειραιώς αποτελούν ένα ζωντανό, ανοιχτό καλλιτεχνικό αρχείο που επεξεργάζεται την πραγματικότητα της εποχής και του τόπου.

(Μαρίνος Τσαγκαράκης)

To σώμα της ίδιας της πόλης είναι αυτό που αποτυπώνεται κυρίως, καθώς φέρει τις ουλές, τους μώλωπες, όλα τα σημάδια της ύφεσης. Σωματοποιεί την ύφεση περισσότερο απ' ό,τι τα ίδια τα πρόσωπα που διατρέχουν την έκθεση. Αναφέρεται χαρακτηριστικά στο έντυπο της έκθεσης που εκδόθηκε  με χορηγία του ΝΕΟΝ: «Με καθαρή ματιά σε αυτό το νεφελώδες σκηνικό εμφανίζουμε ιστορίες που δεν προσβλέπουν στο μέλλον, στην πρόοδο ή στην ιδέα της ανάπτυξης: συμβαίνουν έξω από τον λευκό θόρυβο των media, των ταραχών, της κατανάλωσης, της καταστροφολογίας, του νεο-φεουδαρχισμού, των παραλυτικών αναλυτών, της φώτοσοπ πολεοδομίας και των #ειδήσεων της μόνιμης κρίσης».

(Σπύρος Στάβερης)

Το έντυπο της έκθεσης, που δεν παρουσιάζει απλώς τα έργα αλλά έχει κείμενα και στοιχεία που καταγράφουν αυτή την κιβωτό και δημιουργούν έδαφος για συνέχιση του διαλόγου, χωρίζεται ουσιαστικά σε ενότητες, που φέρουν τους τίτλους «Καιρός», «Τα κοινά», «Κρίση», «Πάθημα», «Μετά». Οπως και η έκθεση μας εισάγει σε μια εποχή όπου η έννοια της προόδου, η ιδέα της ανάπτυξης και το αντανακλαστικό της αισιοδοξίας μπορεί να μην αποτελούν τους κυρίαρχους τρόπους αντίληψης και επαναδημιουργίας του κόσμου. Πώς, λοιπόν, πάμε να φτιάξουμε το νέο κυρίαρχο αφήγημα πάνω στην κεντρική ιδέα της ανάπτυξης - οι αποκλεισμοί και τα παραμορφωτικά φίλτρα τι είδους νέα ιστορία θα δημιουργήσουν;

(Χρήστος Καπάτος)

«Μαζί στα Κοινά, νηφάλιοι και χρεοκοπημένοι, επάνω στην κόκκινη γραμμή μιας διχασμένης Ευρώπης, σχεδιάζουμε μια κιβωτό εικόνων και κειμένων (ένα μωσαϊκό φακών: μια αντιοθόνη: ένα περιπατητικό μουσείο: ένα παράθυρο που βλέπει σχήματα που έρχονται) καθώς η Δύση αργοβυθίζεται στη δική μας Εποχή της Υφεσης» αναγράφει η κολλεκτίβα στο έντυπο της έκθεσης. Με την κατακλείδα «Χαιρετισμούς από την Αθήνα».

(Γιώργος Σαλαμέ)

Αυτή την έκθεση-ντοκουμέντο αλλά και εργαστήριο για την ύφεση υποστηρίζει το Ιδρυμα «Σταύρος Νιάρχος», ως μεγάλος δωρητής, και ο οργανισμός ΝΕΟΝ για την έκδοση του καταλόγου. Η έκθεση στο Μουσείο Μπενάκη της οδού Πειραιώς θα διαρκέσει έως τις 11 Ιανουαρίου 2015.

(Δημήτρης Ραπακούσης)
Τα μέλη της κολλεκτίβας Depression Era είναι οι: Θεοφάνης Αβραάμ, Λουκάς Βασιλικός, Πάσκουα Βοργιά, Χρυσούλα Βούλγαρη, Ειρήνη Βουρλούμη, Μαρίνα Γιώτη, Γιώργος Γρυπαίος, Γιώργος Δρίβας, Γιάννης Θεοδωρόπουλος, Χάρης Κακουλίδης, Χρήστος Καπάτος, Κώστας Καψιάνης, Πάνος Κιάμος, Νικάνδρη Κουκουλιώτη, Πέτρος Κουμπλής, Τάσος Λάγγης, Μαρία Λούκα, Μαρία Μαυροπούλου, Δημήτρης Μιχαλάκης, Γιώργος Μουτάφης, Πέτρος Μπαμπασίκας, Νίκος Ξυδάκης, Γιώργος Πρίνος, Δημήτρης Ραπακούσης, Γιώργος Σαλαμέ, Σπύρος Στάβερης, Όλγα Στεφάτου, Αγγελική Σβορώνου, Βαγγέλης Τάτσης, Μαρίνος Τσαγκαράκης, Δημήτρης Τσουμπλέκας, Παύλος Φυσάκης, Γιώργος Χαρίσης, Γιάννης Χατζηασλάνης, Ζωή Χατζηγιαννάκη, Χριστίνα Ψαρρά.

(Σπύρος Στάβερης)

ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ
Tο iefimerida.gr δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.