Οι ταινίες της εβδομάδας -Πέντε κινηματογραφικά κομψοτεχνήματα [κριτική & τρέιλερ] - iefimerida.gr

Οι ταινίες της εβδομάδας -Πέντε κινηματογραφικά κομψοτεχνήματα [κριτική & τρέιλερ]

NEWSROOM IEFIMERIDA.GR

Με ταινίες όπου εμφανίζονται σε συγκλονιστικες ερμηνείες διάσημοι αλλά και άσημοι ηθοποιοί θα έχουμε ένα καλό λόγο να πάμε σινεμά αυτή την εβδομάδα. Ο Μπιλ Μάρεϊ είναι ένας καταπληκτικός αγαπημένος άγιος ενώ ο Σέημουρ Χόφμαν ο Αμερικανός που του έρχονται όλα στραβά αλλά αντέχει. Στο πολωνικό Ida μπορείτε να απολαύσετε τις Αγκάθα Κουλέζα και Αγκάθα Τρεμπουκόφσκα σε μινιμαλιστικές ερμηνείες που λένε πολλά. Μια εβδομάδα με τέσσερα κινηματογραφικά κομψοτεχνήματα. Διαλέξτε.

Οι ταινίες της εβδομάδας -Πέντε κινηματογραφικά κομψοτεχνήματα [κριτική & τρέιλερ] | iefimerida.gr 0

ΟΥΤΕ ΝΑ ΠΕΘΑΝΕΙΣ ΔΕΝ ΜΠΟΡΕΙΣ

  • God's Pocket
  • Σκηνοθεσία: Τζον Σλέιτερι
  • Παίζουν: Κριστίνα Χέντρικς, Φίλιπ Σέιμουρ Χόφμαν, Τζον Τουρτούρο, Έντι Μαρσάν, Ρίτσαρντ Τζένκινς
  • Δείτε το τρέιλερ της ταινίας πατώντας ΕΔΩ.

ΤΙ ΣΥΜΒΑΙΝΕΙ:

Είναι μια εβδομάδα γεμάτη προβλήματα για τον μικροαπατεώνα Μίκυ (Σέϊμουρ Χόφμαν). Χρωστάει χρήματα που δεν μπορεί να πληρώσει, του χρωστάνε χρήματα που δεν μπορεί να πάρει, σκοτώνεται ο θετός γυιός του και δεν μπορεί να τον θάψει, βλέπει την πανέμορφη γυναίκα του (Κριστίνα Χέντρικς) να τον απατά. Ένας ξεπεσμένος τοπικός ρεπόρτερ ψάχνει την υπόθεση του περίεργου θανάτου του νεαρού Λίον, μετά από απαίτηση της μητέρας. Ο φίλος του (Τζων Τορτούρο) απειλείται με θάνατο αν δεν πληρώσει όσα χρωστάει. Κι όλα αυτά τα απελπισμένα στη πιο γρουσούζικη γειτονιά της Αμερικής: Το God’s Pocket ! Όπου για να γίνεις πλούσιος το μόνο που μπορείς να κάνεις είναι να παίξεις στον Ιππόδρομο.

Η ιδέα με τα αλλεπάλληλα ατυχήματα δεν είναι καινούργια. Καινούργια θα μπορούσε να είναι η παρουσίαση της που όμως σκοντάφτει κατά τη γνώμη μου στο καλύτερο! Την παρουσία του υπέροχου Χόφμαν ο οποίος είναι μπλεγμένος και στην παραγωγή του φιλμ. Εδώ εμφανίζεται για τελευταία φορά στον κινηματογράφο πριν πεθάνει λόγω υπερβολικής δόσης ναρκωτικών. Όσο και να πεις αυτό το ροδαλό καλοζωϊσμένο πρόσωπο δεν νομίζω πως ταιριάζει και πολύ στο ρόλο του φουκαρά μικροαπατεώνα κυνηγημένου, απ την ατέλειωτη ατυχία. Δίπλα δε στον Τορτούρο το αταίριαστο μεγαλώνει... Τέλος πάντων ο Χόφμαν φέρνει στα μέτρα του το ρόλο, σε πείθει και κατορθώνει να λάμψει ακόμα μια φορά. Η ταινία που είναι μια σκοτεινή κωμική αλληλουχία τραγικών λαθών κυλάει γρήγορα μέσα στο πικρό μαύρο χιούμορ, τους καυγάδες, τους πυροβολισμούς και τα σεναριακά σαρκαστικά κλωθογυρίσματα, σαν κάποιος εφιάλτης που ψάχνει να βρει το τέλος του. Αυτή είναι η μικρή κοινωνία του God’s Pocket όπου τα μυστικά όσο τρομερά και να είναι, μένουν για πάντα μυστικά. Αν τα μάθεις είναι καλύτερο να το βουλώνεις.

Δυστυχώς δεν θα έχουμε άλλη ευκαιρία να δούμε τον Σεϊμουρ Χόφμαν σε άλλες προσπάθειες κι αυτό ίσως είναι ένα ισχυρό κίνητρο για να τον χαρούμε για μια τελευταία φορά.

Οι ταινίες της εβδομάδας -Πέντε κινηματογραφικά κομψοτεχνήματα [κριτική & τρέιλερ] | iefimerida.gr 1

ST.VINCENT Ο ΑΓΑΠΗΜΕΝΟΣ ΜΟΥ ΑΓΙΟΣ

  • Σκηνοθεσία : Θίοντορ Μέλφι
  • Παίζουν : Μπιλ Μάρεϊ, Μελίσα Μακάρθι, Ναόμι Ουότς,  Κρις Ο’ Ντόουντ
  • Δείτε το τρέιλερ της ταινίας πατώντας ΕΔΩ.

ΤΙ ΣΥΜΒΑΙΝΕΙ:

Η επαγγελματικά χαριτωμένη ιστορία δυο αταίριαστων χαρακτήρων που καταλήγουν να φέρουν το καλύτερο ο ένας για τον άλλο.

Ο Μπιλ Μάρεϊ (“Lost in Translation”, “ Gostbusters”) είναι ένας γεροπαράξενος, αποτυχημένος βετεράνος πολέμου που μισεί τους πάντες ενώ η καλύτερή του παρέα είναι μια περσική γάτα και μια ρωσσίδα πόρνη. Η εμμονή του με τον τζόγο, το αλκοόλ και την περίεργη στριπτηζέζ τον έχει αποξενώσει απ την ευτυχία, όταν ξαφνικά η τύχη του, του φέρνει ένα δωδεκάχρονο αγόρι στην πόρτα του. Ο Βινσεντ αναζητώντας πόρους, θα αναλάβει να φροντίζει, επί πληρωμή το 12άχρονο Όλιβερ, τον μοναχογιό της φρεσκοχωρισμένης Μελίσα Μακάρθι (“Bridesmaids”) που εργάζεται μέχρι αργά στο νοσοκομείο. Οι δυό τους θα φτιάξουν ένα δίδυμο συγκοινωνούντων δοχείων, όπου ο ένας θα μεταφέρει στον άλλον αθωότητα και ο άλλος ασφάλεια και απαντήσεις ζωής. Ο γέρο-Βίνσεντ βέβαια δεν είναι και το καλύτερο πρότυπο άνδρα για τον νεαρό Όλιβερ. Μαζί του ο μικρός θα γνωρίσει νωρίς τα βάσανα της ζωής, αλλά και το νόημα της βαθιάς φιλίας και της αφοσίωσης. Υπάρχουν αρκετές όμορφες στιγμές που θα ψάξετε ένα χαρτομάντηλο για να σκουπίσετε ένα δάκρυ. Αυτό το δίνει το σενάριο, αλλά το σερβίρει ο Μπιλ Μάρευ με το ακαταμάχητο ύφος του και το τι-με-νοιαζει-εμένα, παίξιμό του. Ο Μπιλ Μάρεϊ είναι τέλειος στο ρόλο του μισάνθρωπου, απελπισμένου, με καλή όμως καρδιά αμερικανού και το παίξιμο δίπλα στο μικρό Ολιβερ του δίνει μια ευκαιρία να αναπτύξει στο έπακρο ένα ρόλο που ξέρει πάρα πολύ καλά… Ο σκηνοθέτης Θίοντορ Μέλφυ ακροβατεί ανάμεσα στο δράμα και την κωμωδία μη τολμώνττας να περάσει στη μια ή την άλλη μεριά. Αυτό όμως δεν κάνει το φιλμ ούτε βαρετό ούτε άσχημο. Ίσα ίσα.

ΠΩΣ ΠΡΟΕΚΥΨΕ Η ΙΣΤΟΡΙΑ:

Η ιστορία είναι εμπνευσμένη από μία στιγμή που άλλαξε τη ζωή του ίδιου του σκηνοθέτη/σεναριογράφου/παραγωγού Τεντ Μέλφι. Όταν ο μεγαλύτερος αδερφός του πέθανε, στα 38 του, συνειδητοποίησε - όταν ήταν στην κηδεία - ότι η ανιψιά του ήταν πλέον μόνη της και δεν είχε οικογένεια. Ο Μέλφι και η γυναίκα του αποφάσισαν να την υιοθετήσουν και να την μεταφέρουν από μία μικρή πόλη του Τενεσί στην Καλιφόρνια, όπου έμεναν. Την πρώτη μέρα που πήγε σχολείο, της δόθηκε μία εργασία για το σπίτι με τίτλο: «Πείτε μας ποιος είναι άγιος που σας εμπνέει και βρείτε ποιος από την καθημερινή σας ζωή του μοιάζει». Εκείνη διάλεξε τον St William του Ρότσεστερ, που είναι ο Άγιος των υιοθετημένων παιδιών και τον Μέλφι – τον θείο της – ως εκείνον που τον «εκπροσωπούσε» στη ζωή της. Συγκινημένος ο Τεντ Μέλφι, συνειδητοποίησε πως αυτό ήταν μια πολύ καλή ιδέα για ταινία. Ήθελε όμως να χρησιμοποιήσει άλλους χαρακτήρες. Έτσι διάλεξε ένα μικρό αγόρι και ένα μίζερο άνδρα, που έχει χάσει το ενδιαφέρον για ζωή.

«Το νεαρό αγόρι μετακομίζει δίπλα στον αλκοολικό και στρυφνό άνδρα, τον οποίο υποδύεται ο Μπιλ Μάρεϊ, και γίνονται οι καλύτεροι φίλοι. Οι ζωές και των δύο θα αλλάξουν ριζικά.», λέει ο σκηνοθέτης.

Οι ταινίες της εβδομάδας -Πέντε κινηματογραφικά κομψοτεχνήματα [κριτική & τρέιλερ] | iefimerida.gr 2

IDA

  • Σκηνοθεσία:  Παβελ Παβλικόβσκι
  • Παίζουν :  Αγκάτα Τσεμπουκόφσκα, Τζοάνα Κούλιγκ, Αγκάτα Κουλέζα
  • Δείτε το τρέιλερ της ταινίας πατώντας ΕΔΩ.


ΤΙ ΣΥΜΒΑΙΝΕΙ:

O Παβλικόφσκι κάνοντας την πρώτη του ταινία στην πατρίδα του μετά τις δυο πολύ καλές που έκανε στην Αγγλία (Last Resort, My Summer of Love) έχει δημιουργήσει ένα αριστούργημα. Γυρισμένη σε άσπρο μάυρο η Ida κινείται αργά νωχελικά αφήνοντας τις παγερές εικόνες να περνούν μέσα της μεταφέροντας στη ψυχή μας το γκρι του ουρανού, τα καπνισμένα μπαρ και τους λευκούς τοίχους των κρύων δωματίων. Οι δυο γυναίκες μιλούν, οδηγούν, περπατούν στους παγωμένους δρόμους της κομμουνιστικής Πολωνίας του 60 και η σκηνή τελειώνει όταν πρέπει και όχι για να υπηρετήσει κάποιο ρυθμό. Οι δυο γυναίκες είναι υπέροχες. Η Τσεμπουλόφσκα άγρυπνη στοχαστική και η Κουλέζα σκληρή και στοιχειωμένη. Όπως η ταινία.

Πολωνία 1962. Η Anna, μια ορφανή μαθήτρια καλόγρια μεγαλώνει στο μοναστήρι. Όταν πια έχει έρθει ο καιρός να ορκιστεί καλόγρια, η Ηγουμένη την ενημερώνει ότι πρώτα θα πρέπει να συναντήσει το μόνο εν ζωή συγγενικό της πρόσωπο, την θεία της Wanda. Η αδερφή της μητέρας της, η οποία είναι εκ διαμέτρου αντίθετη από την ίδια, της αποκαλύπτει ότι είναι Εβραία και ότι το πραγματικό της όνομα είναι Ida. Οι δύο γυναίκες ξεκινούν μαζί ένα ταξίδι αναζήτησης της αλήθειας για την οικογένειά τους, με σκοπό να ανακαλύψουν ποιες είναι και που ανήκουν πραγματικά.

Η ταινία είναι η υποψηφιότητα της Πολωνίας σε πέντε κατηγορίες Oscars 2015.

ΣΗΜΕΙΩΜΑ ΣΚΗΝΟΘΕΤΗ:

H IDA είναι μια ταινία για την ταυτότητα, την οικογένεια, την πίστη, την ενοχή, τον σοσιαλισμό και τη μουσική. Ήθελα να κάνω μια ταινία για την ιστορία, η οποία δεν θα ήταν ιστορική. Μια ηθική, αλλά όχι διδακτική ταινία. Ήθελα να πω μια ιστορία στην οποία ο καθένας «έχει τους λόγους του», μια ιστορία πιο κοντά στην ποίηση παρά στην αφήγηση. Περισσότερο απ' όλα όμως, ήθελα να αποστασιοποιηθώ από τη συνήθη ρητορική του Πολωνικού Κινηματογράφου. Η Πολωνία στην IDA παρουσιάζεται από έναν ‘αουτσάιντερ', φιλτραρισμένη μέσα από τη προσωπική μνήμη και το συναίσθημα, τους ήχους και τις εικόνες της παιδικής ηλικίας...

Η ΚΑΚΗ ΜΕΡΑ ΑΠΟ ΤΟ ΠΡΩΙ ΦΑΙΝΕΤΑΙ

  • Σκηνοθεσία :  Μιγκέλ Αρτέτα
  • Παίζουν:  Στιβ Καρέλ, Τζένιφερ Γκάρνερ, Εντ Όξενμπουλντ
  • Δείτε το τρέιλερ της ταινίας πατώντας ΕΔΩ.


ΤΙ ΣΥΜΒΑΙΝΕΙ :

Ντίσνεϋ φορ έβερ!

Εδώ όπου τα σπίτια είναι υπέροχα, φωτεινά, με κήπο και σκυλάκι, και άψογα διακοσμημένα. Η πολυμελής μέση αμερικανική οικογένεια απολαμβάνει χαρούμενη το πλούσιο πρωϊνό που για να το φτιάξεις θέλεις μια ώρα μαγειρέματα. Όπου τα παιδιά πάνε σχολείο ολοκάθαρα τακτικά και διαβασμένα, και η μαμά κι ο μπαμπάς φεύγουν χαρούμενοι για το γραφείο. Μετά όλοι μαζί θα συναντηθούν το απόγευμα και θα έχουν κάτι ευχάριστο να διηγηθούν για τη μέρα τους. Φυσικά το βραδυνό φαγητό θα είναι μαγειρεμένο τέλεια και από μόνο του. Η ευτυχία τρέχει από παντού στις ταινίες της Ντίσνεϋ!Η συνταγή πουλάει οπότε … συνεχίζεται!

Σ αυτή εδω τη ταινία η ζωή των άλλων πάει καλά, του 11χρονου όμως Alexander γίνεται κόλαση. Το μεγάλο πρόβλημα; Ποιός θα έρθει στο πάρτι του!! Η οικογένεια του δεν δείχνει να του συμπαραστέκεται, μέχρι που η κακοτυχία θα μεταδοθεί σε όλα τα μέλη. Τότε τα αδέλφια και οι γονείς του θα ζήσουν κι αυτοί με τη σειρά τους μια φοβερή, απαίσια, καθόλου καλή, για την ακρίβεια πολύ κακή μέρα. Το ωραίο είναι πως η τύχη τώρα περνάει στη μεριά του Alexander. Για πόσο όμως; Αυτή είναι και η μόνη πρωτοτυπία της κωμωδίας αυτής που περνάει και χάνεται σαν ένα ποτήρι ανθρακούχο αναψυκτικό. Ξέρετε τι θα δείτε.

Οι ταινίες της εβδομάδας -Πέντε κινηματογραφικά κομψοτεχνήματα [κριτική & τρέιλερ] | iefimerida.gr 3

Σκουπίδια - Trash

ΤΙ ΣΥΜΒΑΙΝΕΙ :Ο σκηνοθέτης Στίβεν Ντάλντρι (Ώρες, Billy Elliot-Γεννημένος Χορευτής) κατορθώνει το ακατόρθωτο. Με πρωταγωνιστές τρία μικρά παιδιά που δεν μιλούν καν αγγλικά και δεν έχουν κάποια παιδεία ηθοποιού, να κάνει μια συναρπαστική περιπέτεια, αποκαλύπτοντας ταυτόχρονα ανάγλυφα τη διαφθορά και τη σήψη που κυριαρχεί στις κατά τα άλλα γραφικές παραγκουπόλεις του Ρίο. Προπαντός τα κυνηγητά μέσα στο σιδηροδρομικό σταθμό και τις δαιδαλώδεις φαβέλες είναι μικρά κινηματογραφικά επιτεύγματα.

Η ταινία που σεναριακά ξετυλίγει το μυστήριό της σαν περιπέτεια με καλό τέμπο, στηρίζεται αποκλειστικά στα τρία χαμίνια του Ρίο. Με όχημα τους διάσημους Μάρτιν Σην, Ρούνεϊ Μάρα και Βάγκνερ Μούρα, αφηγείται την ιστορία των τριών αυτών παιδιών μιας παραγκούπολης του Ρίο που προσπαθούν να επιβιώσουν όταν έρχονται αντιμέτωποι με το Έγκλημα. Θα μπλέξουν σε μια αληθινή περιπέτεια πολιτικής διαφθοράς αποφασίζοντας να κρατήσουν ένα πορτοφόλι, ένα κλειδί κι ένα έγγραφο και να κάνουν το σωστό, παραδίδοντας τα στον δικαιούχο τους. Μόνο που ο δικαιούχος είναι στη φυλακή ! Και το σωστό δεν είναι πάντα το ζητούμενο σ' αυτή τη ζωή. Ο Γκάρντο, ο Ράτο και ο Γκαμπριέλ που μεγαλώνουν σε ένα ωκεανό διαφθοράς και παρανομίας, θα κυνηγηθούν χωρίς έλεος από μια συμμορία που διευθύνεται από ένα διαπλεκόμενο γερουσιαστή που ελέγχει και την τοπική αστυνομία και θα πρέπει να βγάλουν όλη τους την εφευρετικότητα για να επιζήσουν σ' αυτό το κυνηγητό ζωής και θανάτου που έμπλεξαν. Στο πλευρό τους για σύμμαχους έχουν έναν Αμερικανό ιερέα και τη βοηθό του που βρίσκονται στο Ρίο στο πλαίσιο μιας ιεραποστολής.

Η συμμετοχή του Μάρτιν Σην σαν ιεραπόστολου μάλλον καλύπτει την ανάγκη παρουσίας κάποιου γνωστού ονόματος ανάμεσα σε τόσα άγνωστα και η εμπλοκή του στο σενάριο χρησιμοποιείται σαν το διάλειμμα μέσα στο άγχος του κυνηγητού των παιδιών.

Η ταινία που βασίζεται σε ένα μυθιστόρημα του Αντυ Μάλιγκαν είναι μια περιπέτεια που προσπαθεί να αγγίξει την αλληγορία με ένα διδακτικό φινάλε. Η ελπίδα για ένα καλύτερο αύριο θα βγει μέσα από τους φτωχούς και άδολους ανθρώπους που εξακολουθούν να πιστεύουν και να πολεμούν για αξίες που ο σύγχρονος τρόπος ζωής έχει ευτελίσει.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο 
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ κινηματογράφος σινεμά ταινίες
ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ
Tο iefimerida.gr δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ