Στα άδυτα της βάσης των Canadair στην Ελευσίνα -Η καθημερινότητα ενός πιλότου πυροσβεστικού αεροσκάφους και η διαδικασία απογείωσης [εικόνες] - iefimerida.gr

Στα άδυτα της βάσης των Canadair στην Ελευσίνα -Η καθημερινότητα ενός πιλότου πυροσβεστικού αεροσκάφους και η διαδικασία απογείωσης [εικόνες]

NEWSROOM IEFIMERIDA.GR

Τα πυροσβεστηκά Canadair έχουν γράψει κι αυτά την δική τους ιστορία στην Ελλάδα. Πρόκειται για αμφίβιο αεροσκάφος που εκτός από την αεροπυρόσβεση, χρησιμεύει τόσο για έρευνα-διάσωση όσο και σαν μεταγωγικό. Ανθρωποι που η καθημερινότητά τους είναι δίπλα τους μιλούν για αυτά. «Τα πρώτα Canadair CL 215 ήρθαν στην Ελλάδα το 1973, ενώ η πρώτη αποστολή ήταν στις αρχές του 1974. Από τότε είχαμε άλλες τρεις παρτίδες τέτοιων αεροσκαφών, με τελευταία αυτή των CL 415 στις αρχές της δεκαετίας του ’90. Το αεροπλάνο δεν έχει όριο ζωής. Όσο κάνει την προγραμματισμένη συντήρηση που έχει δώσει ο κατασκευαστής, διατηρούμε την αξιοπλοϊμότητα και την αποτελεσματικότητα του πτητικού μέσου», λέει ο διοικητής της Μοίρας Συντήρησης Αεροσκαφών (ΜΣΑ) στην Ελευσίνα, Αντισμήναρχος κ. Ντίσιος.

Το μεγαλύτερο μέρος της προγραμματισμένης συντήρησης γίνεται κατά τους χειμερινούς μήνες ώστε να είναι έτοιμα για το καλοκαίρι όσα περισσότερα αεροσκάφη γίνεται. Το βασικό κριτήριο είναι οι ώρες πτήσης. Στην ΜΣΑ, αυτή τη στιγμή, βρίσκονται δύο αεροσκάφη για προγραμματισμένη συντήρηση, τα οποία, όπως μας ενημέρωσε ο επισμηναγός Πανταζής (αρχιμηχανικός της μοίρας), δεν πρόκειται να πετάξουν φέτος. Ο τεχνικός πρέπει να βρίσκεται στο πόστο του μια ώρα πριν το πρώτο φως της ημέρας ώστε να ετοιμάσει το αεροσκάφος για τον πιλότο που θα ξεκινήσει να πετάει με το πρώτο φως. Αυτό σημαίνει ότι τους καλοκαιρινούς μήνες πηγαίνουν στη δουλειά τους περίπου από τις 4.30 το πρωί. Όταν επιστρέψει το αεροσκάφος, με την δύση του Ηλίου, ο μηχανικός θα παραμείνει στη θέση του 1,5-2 ώρες ακόμα ώστε να κάνει την απαραίτητη «μετά πτήσεως επιθεώρηση. Το αεροσκάφος έχει την δυνατότητα να αποθηκεύει νερό σε δύο δεξαμενές συνολικής χωρητικότητας έξι τόνων, που μπορεί να ανακατευτεί με αφρό που βρίσκεται σε δύο ξεχωριστές δεξαμενές.

Η απογείωση γίνεται μέσα σε 20 λεπτά από την ώρα που θα δοθεί εντολή και η ταχύτητά τους μπορεί να φτάσει τα 235 μίλια (377 χλμ), αλλά συνήθως πετάνε με 120-140 μίλια (193-225 χλμ). Αυτό τους επιτρέπει να μην φθείρουν τον κινητήρα, να μειώνουν την κατανάλωση και- το πιο σημαντικό- να παραμένουν περισσότερο χρόνο στην περιοχή της φωτιάς. Τα αεροσκάφη μπορούν να πετάξουν για 3 ώρες ή για 2.400 χιλιόμετρα, στα 13.500 πόδια ή 4.500 μέτρα. Δεκατρία Bombardier μπορούν να προστατεύσουν από αέρος τα ελληνικά δάση κάθε καλοκαίρι και παρόλο που ανήκουν στην Πολεμική Αεροπορία, τον επιχειρησιακό τους έλεγχο τον έχει η Πυροσβεστική. Επίσης, μπορεί να συναντήσουμε και ελικόπτερα σε αεροπυρόσβεση, αλλά όπως ενημερωθήκαμε, δεν ανήκουν στην Πολεμική Αεροπορία. Αυτά τα νοικιάζει κάθε χρόνο η πυροσβεστική από ιδιώτες!

Διαβάστε τη συνέχεια του ρεπορτάζ, το πώς περιγράφει την καθημερινότητά του ένας πιλότος πυροσβεστικού αεροσκάφους και δείτε φωτογραφίες από τη βάση στο Popaganda.gr πατώντας ΕΔΩ.

Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο 
ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ
Tο iefimerida.gr δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ