«ΠΡΩΤΟ ΤΑΞΙΔΙ» ΣΤΟ ΜΠΑΤΣΙ

Ενας αρχιτέκτονας ζωγραφίζει το φως: Η έκθεση του Μελέτη Λούκου στην Ανδρο [εικόνες]

Ενας αρχιτέκτονας ζωγραφίζει το φως: Η έκθεση του Μελέτη Λούκου στην Ανδρο [εικόνες]

Ολες οι εκφάνσεις του ελληνικού φωτός χωράνε σε μια έκθεση ζωγραφικής; Η πρόκληση είναι μεγάλη για τον αρχιτέκτονα και εικαστικό Μελέτη Λούκο, η έκθεση του οποίου εγκαινιάζεται στην Ανδρο στις 21 Ιουνίου με τίτλο «Πρώτο Ταξίδι».



Μιλήσαμε με τον Μελέτη Λούκο για τις προκλήσεις αυτές καθώς και για τα χαρακτηριστικά των νέων έργων του:

Υπήρξε η κεντρική ιδέα, ή τα έργα προέκυψαν φανερώνοντας υποσυνείδητα μια κινητή γραμμή που τα ενώνει;
Το ελληνικό φως είναι η βασική παράμετρος, που είναι  άμεσα συνδεδεμένη με τις εικόνες-ερεθίσματα που δεχόμαστε καθημερινά. Υπ΄αυτή την έννοια υποσυνείδητα λειτουργεί σαν κοινός  άξονας των έργων κάθε φορά, ανεξάρτητα με το θέμα. Στη συγκεκριμένη έκθεση ταυτίζεται με το θέμα, τα έργα καταγράφουν διάφορες εκφάνσεις του.

Μέσα από ποιά διαδικασία και σε ποιές συνθήκες προέκυψαν αυτά τα έργα;
Τα έργα της έκθεσης χωρίζονται σε δύο υποενότητες, έργα με αφορμή ταξίδια σε τοπία του ελληνικού χώρου και έργα με θέματα από  την βεράντα και το γραφείο μου.
Οι φωτογραφικές σημειώσεις-καταγραφές των εντυπώσεων-ερεθισμάτων στα κατά καιρούς ταξίδια είναι η πρώτη ύλη των έργων. Φωτογραφίες όχι ανεκδοτολογικές ή αναμνηστικές αλλά που καταγράφουν ζωγραφικές ανησυχίες, που καδράρουν κάποιες ασυνήθιστες χρωματικές σχέσεις η λεπτομέρειες.
Όσον αφορά την άλλη ενότητα, το φως καθημερινά στους χώρους που ζω «στήνει» σκηνικά ευφάνταστα που με συγκινούν και προσπαθώ να τα αποτυπώσω.



Το τοπίο που θα παρουσιαστούν (Άνδρος) επηρεάζει τη θέασή τους κατά τη γνώμη του δημιουργού; Παίζει ρόλο ο χώρος που βλέπεις το έργο τέχνης;
Όσοι βρεθούν κατά την διάρκεια της έκθεσης στο νησί θα είναι πλημμυρισμένοι από το διάφανο ελληνικό φως και βέβαια… τρέμω την σύγκριση.


Ως αρχιτέκτων πόσο διαφορετικά χειρίζεται το θέμα του φωτός και των σκιών στους πίνακές του δεδομένης και της κατάρτισης του;
Στην αρχιτεκτονική το φως είναι άρρηκτα συνδεδεμένο με την κατασκευή, κάνει αισθητή την τρίτη διάσταση, προσδιορίζει τα ανοίγματα, αναδεικνύει το βάθος και την υφή των υλικών. Στην ζωγραφική των δύο διαστάσεων αυτό πρέπει να επιτευχθεί με κάποια… τεχνάσματα.


Ποιο έργο είχε τη μεγαλύτερη δυσκολία στην αποτύπωση αυτού που ήθελε να αναδείξει και γιατί;
Μερικά έργα, που καταγράφουν εξονυχιστικά λεπτομέρειες, έχουν αυξημένες απαιτήσεις αλλά και γοητεία.


*Η έκθεση θα γίνει στο ξενοδοχείο   Ανερούσα από 21 Ιουνίου έως 13 Ιουλίου 2014 στο Μπατσί της Άνδρου.

ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ
Tο iefimerida.gr δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.