Πώς ο Πούτιν κερδίζει τον πόλεμο προπαγάνδας με την Δύση -Δαπάνες πολλών εκατομμυρίων στα ΜΜΕ εκτός Ρωσίας - iefimerida.gr

Πώς ο Πούτιν κερδίζει τον πόλεμο προπαγάνδας με την Δύση -Δαπάνες πολλών εκατομμυρίων στα ΜΜΕ εκτός Ρωσίας

Πως ο Πούτιν κερδίζει τον πόλεμο προπαγάνδας με την Δύση -Δαπάνες πολλών εκατομμ
NEWSROOM IEFIMERIDA.GR

Απαντήσεις στο γιατί η Ρωσία του Βλαντιμίρ Πούτιν επενδύει επικοινωνιακά σε ΜΜΕ στο εξωτερικό, επιχειρεί να δώσει σε ρεπορτάζ του το γερμανικό περιοδικό Spiegel σε μια περίοδο που οι σχέσεις μεταξύ Δύσης και Μόσχας βρίσκονται στα άκρα εξαιτίας της ουκρανικής κρίσης.Το περιοδικό περιστρέφει την έρευνά του γύρω από το ειδησεογραφικό πρακτορείο με βίντεο Ruptly και τον επικεφαλής του Ιβάν Ρονιόνοφ.

«O Ιβάν Ροντιόνοφ κάθεται στο γραφείο του στην πλατεία Πότσνταμ του Βερολίνου και δείχνει να απολαμβάνει το ρόλο του "κακού"» γράφει με σκωπτικό στυλ το Spiegel και τονίζει ότι ο επικεφαλής του Ruptly κατηγορεί τα γερμανικά μέσα για τον τρόπο με τον οποίο κάλυψαν την κρίση στην Ουκρανία, για την οποία, ο ίδιος εκτιμά ότι ευθύνονται οι «ακροδεξιές αντιλήψεις» της ουκρανικής κυβέρνησης.

Ο Ροντιονόφ υπεραμύνεται του προέδρου Πούτιν σε τέτοιο βαθμό που κάποιος μπορεί να τον «μπέρδευε με εκπρόσωπο τύπου του Κρεμλίνου» αναφέρει το Spiegel. Εκ πρώτης όψεως δεν είναι εμφανές ότι το Ruptly στην πραγματικότητα είναι η κρατική ρωσική τηλεόραση. Εκτός από τις ομιλίες του Πούτιν, στα αρχεία του υπάρχουν πολυάριθμα βίντεο, από τις Pussy Riot μέχρι τις συλλήψεις μελών της αντιπολίτευσης στη Ρωσία.

Ωστόσο, όσον αφορά στην κρίση της Ουκρανίας, τα βίντεο αντανακλούν αποκλειστικά φιλορωσικές θέσεις. Το Ruptly έχει 14 συνδρομητές και ακόμη 200 πελάτες, σε όλο τον κόσμο, στους οποίους πουλάει τα βίντεο σε πολύ ανταγωνιστικές τιμές. Αυτό συμβαίνει, σύμφωνα με το Spiegel, επειδή το πρακτορείο χρηματοδοτείται κατευθείαν από το Κρεμλίνο. Για τον πόλεμο της μιντιακής προπαγάνδας το Κρεμλίνο εκμεταλλεύεται το διαδίκτυο, τις εφημερίδες και τη τηλεόραση, σε συνδυασμό με υποτιθέμενους ανεξάρτητους δημοσιογράφους.

«Βρισκόμαστε εν μέσω ενός πολέμου προπαγάνδας», δήλωσε ο Άντριου Γουάις, αντιπρόεδρος της αμερικανικής δεξαμενής σκέψης «Carnegie Endowment for International Peace». Ο Γουάις περιγράφει αυτού του είδους την προπαγάνδα ως ένα βασικό εργαλείο άσκησης της ρωσικής εξωτερικής πολιτικής σήμερα. Η Μόσχα αναζητά τρόπους για να επηρεάσει μακροπρόθεσμα την κοινή γνώη στη Δύση, εξήγησε στο Spiegel η Μαργκαρίτα Σιμονιάν, αρχισυντάκτρια στο RT στο οποίο ανήκει το Ruptly.

Στα 100 εκατ. οι ετήσεις δαπάνες του Κρεμλίνου για τα ρωσικά ΜΜΕ στο εξωτερικό

Το Κρεμλίνο δαπανά περί τα 100 εκατομμύρια ευρώ τον χρόνο για τα ρωσικά μέσα ενημέρωσης στο εξωτερικό με σκοπό να επηρεάζει την κοινή γνώμη στη Δύση. Ρώσος αξιωματούχος είπε χαρακτηριστικά: «Μπορεί να κερδίσαμε τον πόλεμο στη Γεωργία το 2008, όμως χάσαμε τη μάχη της προπαγάνδας κατά των ΗΠΑ και της Δύσης. Χάρη στο RT και στο ίντερνετ κλείνουμε τώρα αυτό το χάσμα».

Το RT, που λειτουργεί εδώ και εννέα χρόνια, ανταγωνίζεται ακόμη και «γίγαντες» του χώρου όπως το CNN και το BBC. Απασχολεί 2.500 υπαλλήλους και εκπέμπει στα ρώσικα, τα αγγλικά, τα ισπανικά και τα αραβικά. Σύντομα θα προστεθούν και τα γερμανικά.

Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο 
ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ
Tο iefimerida.gr δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ